CQL Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei Jeg har et problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med, eller gi meg noen tips om hva som er galt. Helt plutselig har maskinen min blitt helt mongo. Jeg får "skitne" flekker rundt om på desktopen, og i verste fall blir det som på bildet jeg har lagt ved, og maskinen fryser helt. Noen som har vært borti noe liknende, eller som vet hva det kan være? Maskinvare: DFI LanParty UT nf4 Ultra-D Athlon 64 3200+ @ 2660 MHz 2 gig TwinMos RAM XFX GeForce 7800GT 450Mhz core Hiper 580W strømforsyning. Jeg har prøvd å klokke prosessoren til vanlig hastighet, uten at dette har hjulpet. RAM og skjermkort er uklokket. Jeg har prøvd å oppgradere til seneste skjermdrivere (Forceware 81.95) uten at det har hjulpet. Som sagt, så begynte problemet "helt plutselig" uten at jeg hadde gjort store forandringer i systemet. Har også sjekket temperaturene på systemet og de virker å være innenfor normalen - 44-45 grader på GPU, 27-28 grader på CPU. Dette skjer jo i windows uten at det er store belastninger på systemet, så jeg synes det er ganske rart. Noen som kan hjelpe? Skal prøve å rolle skjermdriverene langt tibake - til 71.89, den eldste jeg har, og se om det hjelper. Håper jeg gjør alt riktig iom at dette er min første post. Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Kan ikke gi deg en konkret svar på dette, men slik så min maskin ut etter at jeg hadde overklokket et gammelt Skjermkort, og siden du ikke har gjort noe slikt med den ville jeg tatt det inn på garantien så fort som mulig. Hvilken endringer har du gjort på systemet ditt i det siste? Hvor lenge har du hatt maskinen opp å kjøre?(siden maskinen ble sutte sammen og OS innstalert) Skjedde det rett etter innstall av nye drivere? Edit: Leif Endret 12. desember 2005 av Spjeld Lenke til kommentar
CQL Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Huff, ok. Maskinen er vel bare 1 mnd gammel, og den har fungert helt greit frem til de siste 4-5 dagene. Jeg hadde ikke forandret noe på oppsettet før ting begynte å bli slik. Hadde håpet å slippe å sende inn skjermkortet, siden det sikkert kommer til å ta ganske lang tid nå i julestria + alle helligdagene. Jeg får prøve å formatere maskinen, men om det ikke hjelper, så har jeg vel ikke noe valg. Er det noen som kan bekrefte at det sannsynligvis er skjermkortet det er noe galt med? Er litt dumt å sende det inn om det er annen hardware som er defekt - feks HK. Takker for svar hittil. Lenke til kommentar
jessecd Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Har sjøl et xfx 7800gt kort,fikk samme opplevelse som deg da jeg overklokka litt for mye ,men jeg bare restarta maskina og så var problemet løst,har ikke overklokka etter det,virker som om du har ødelagt kortet for godt,håper jeg tar feil,men jeg tror nok du er nødt til å sende det inn Lenke til kommentar
NiCo.No Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Med mitt R9800Pro hadde jeg samme problemet. Jeg klarte å leve med det frem til dagen hvor jeg ikke fikk startet opp. Da sendte jeg det inn, og det gikk på garantien. Jeg fikk høre at det kom av noen problemer med minnet på skjermkortet, ikke helt sikker på det da. Lenke til kommentar
CQL Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Nå har jeg formatert maskinen, og det hjalp dessverre ikke . Jeg har vel ikke noe annet valg enn å sende inn kortet, æsj. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Prøv å ta det ut en gang og sette det inn igjen, selv om det ikke høres ut for at det er noe du kan gjøre noe med.. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Jeg har aldri opplevd at å formatere harddisken hjelper noe som helst. Iallefall for slike ting. Det jeg ville ha gjort, ville ha vært å finne en kamerat som har en sånn nogenlunde PC, og fått testet kortet der, for å sjekke om det er kortet som lager problemet. Er foressten ikke XFX kort "originalt" overklokket? Lykke til videre. Endret 12. desember 2005 av MrJavalava Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 prøv å underklokk skjermkortet. evt sette en vifte til å blåse på det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå