mack_ Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei! Holder på å lage et 5 stud pokerspill i VB, men får det ikke helt til. Jeg får til å trekke ut alle de ulike kortene, men jeg får ikke til at alle kortene alltid blir ulike. Kort fortklart er det en mulighet for at to (eller flere) av kortene på bordet blir like. Noen som kan hjelpe? Jeg vet at dette ble veldig kort, så bare spør hvis dere lurer på noe. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Putt alle kortene i et array, trekk ut random kort og fjern det fra arrayet. Trekk ut random kort fra arrayet på nytt, fjern det fra arrayet osv osv? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Kanskje lage en dobbel array som kan markere om kortet er plukket ut eller ikke? Dim Cards(54, 1) as Object La oss videre si at du har alle farge- og nummer kombinasjonene i en array. for i = 0 to 54 Cards(i, 0) = aColor(i) 'Eksempel: aColor(i) = "Hjerter4" Cards(i, 1) = FALSE 'Kortet er IKKE trukke ut enda Når kortet trekkes ut, er det bare å sette Cards(et_kort, 1) = TRUE. Deretter gjelder det å bare trekke ut kort som er merket false, men det er jo en enkel sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå