Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen vil ikke starte når jeg skrur på pcen

Anbefalte innlegg

hei

Jeg poster her fordi jeg ikke fant et sted og legge dette...

Jeg satt også på film her for 2 dager siden og plutselig ble skjermen svart og alt skrudde seg av. jeg har prøvd og skru på Pc'en og den funker men skjermen vil ikke skru seg på da.. :(

så det jeg lurer på er om det er noe feil med skjermen eller om det er noe feil med skjermkortet?

takker for alle svar jeg får og vis en moderator kan flytte denne til rette sted hadde det vert fint :)

Endret av AltuZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal normalt komme et bilde på skjermen som sier noe slikt som "No Signal".

Hvis det kommer et slikt signal tyder det på at skjermkortet kan ha tatt kvelden.

Hvis du ikke får hverken bilde eller farger på skjermen tyder det på at skjermen kanskje har tatt kvelden.

Men det kan være feil på kabelen fra skjerm til skjermkort også. Sjekk derfor alle kabler, og i tillegg kan du prøve å remontere skjermkortet.

Endret av paron.no
Lenke til kommentar

ok skal prøve det.. for det kommer ikke noe bilde på skjermen eneste er at uansett hvilken knapp jeg trykker på på skjermen så starter den men det kommer ikke noe bilde så blir det svart :( men skal ta ut alt og sette inn igjen så får vi se men takk for raskt svar :)

Endret av AltuZ
Lenke til kommentar
Det skal normalt komme et bilde på skjermen som sier noe slikt som "No Signal" eller noe slikt.

Hvis det kommer slikt signal, tyder det på at skjermkortet kan ha tatt kvelden.

Hvis du ikke får noe slags bilde, farger på skjermen. Tyder det på at skjermen kanskje har tatt kvelden.

Men det kan være feil på kabelen fra skjerm til skjermkort og.

Sjekk alle kabler, ta ut og inn skjermkort.

5284540[/snapback]

har prøvd og starte skjermen med kabelen ute og det sier 1 DVI - D også No Signal..

så da vil det si at det er skjermkortet mitt som har tatt kvelden? hvertfall størst sjanse for det? :(

Edit : Prøvde og ta ut og inn skjermkortt og det hjalp ikke, skjermen starta ikke

Endret av AltuZ
Lenke til kommentar

ok takker for alle svar.. jeg regner med at det er skjermkortet som har ryki nå så er det noen forslag til et nytt skjermkot jeg kan kjøpe? spiller WoW og litt CS :p

jeg hadde Radeon 9600Xt fra før av :)

Endret av AltuZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...