Howard Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Asus' vifteløse skjermkort basert på GeForce 7800 GT-brikken nærmer seg butikkhyllene. Les mer Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Lurer på hvordan det overklokker, hvis man bare fester på en 80 mm vifte som ikke bråker så mye. Lenke til kommentar
adnan Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Trur ikke den blir en bra overklokken, hvis man ikke adder en vifte til den.. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Du kjøper vitterlig ikke dette kortet for å overklokke - men for folk som meg, som hater støy er dette alfa og omega Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Du kjøper vitterlig ikke dette kortet for å overklokke - men for folk som meg, som hater støy er dette alfa og omega 5284434[/snapback] Ja, ser ut som et fint kort, sikkert samme problem som andre vifteløse skjermkort jeg har sett, de er vitterlig litt varmere enn sine konkurrenter med vifte, men sålenge de er kalde nok til å kjøre stock er jeg fornøyd. Jeg håper dette får Ati og nvidia til å satse mer på lav-effekt-skjermkort. AtW Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Genialt ASUS. 7800GT produserer vel litt mer varme enn 6600GT og litt mindre enn 6800GT? Tror dette blir varmt. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hvis dette blir ganske normalt priset, så er det kjempeaktuelt Lenke til kommentar
Aiwa-_- Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 kjøpekjøpekjøpekjøpe Dette er kortet jeg har ventet på <3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Det er en god tanke, men jeg regner med at kravet for å kjøre "vifteløst" er at man har så kraftige kabinettvifter at det blir skikkelig sirkulasjon i kabinettet. Vinninga med "vifteløst" går opp i spinninga (bokstavelig talt spinninga til kabinettviftene). Jeg synes nvidia/ati burde startet et "Powerefficient and silent"-initiativ med en serie GPU'er som utvikler mindre varme enn andre. F.eks med et tak på 25W og et "Powerefficient and Silent"-merke/kvalifisering. De mobile variantene av GPU'ene kunne vært aktuelle kandidater til slik merking. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Simen: uansett, hissig skjermkortvifte eller 120mm kabinettvifte som "ikke høres"? Hva ville du valgt? Synd det kom nå da, etter at jeg kjøpte ny maskin :/ Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 må ha go kab kjøling for at dette skal gå bra tror jeg....den passive kjølinga var jeg svært liten og da.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Selges det skjermkort med ferdig montert vannkjøling? så det bare er og putte slangene innpå? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Selges det skjermkort med ferdig montert vannkjøling? så det bare er og putte slangene innpå? 5284648[/snapback] Det er ikke vannblokk, men heatpipe-teknologi. Lenke til kommentar
Milzit Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Tror jeg kan glemme å få plass til den heatpipen, har en stor CPU kjøler på min Dell... Det går kanskje an å vri posisjonen på den?? Noen som vet hvor mye strøm den trekker? Endret 12. desember 2005 av Milzit Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Det er en god tanke, men jeg regner med at kravet for å kjøre "vifteløst" er at man har så kraftige kabinettvifter at det blir skikkelig sirkulasjon i kabinettet. Vinninga med "vifteløst" går opp i spinninga (bokstavelig talt spinninga til kabinettviftene). Jeg synes nvidia/ati burde startet et "Powerefficient and silent"-initiativ med en serie GPU'er som utvikler mindre varme enn andre. F.eks med et tak på 25W og et "Powerefficient and Silent"-merke/kvalifisering. De mobile variantene av GPU'ene kunne vært aktuelle kandidater til slik merking. 5284496[/snapback] Et par kilo aluminium gjør jo det totale behovet for luftstrøm lavere, og i mange tilfeller er det greiere å bruke et par digre kabinettvifter enn å ha mange små overalt. AtW Lenke til kommentar
taleg Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Og brått ble det endring i plannen mine om kjøp av skjermkort... Vil HA ! Men hvordan blir å kjøre 2 av disse i SLI ? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 En stille 120mm vifte som blåser på dette nye kortet til Asus vil uansett være en stille kombinasjon. Mer stille enn NV Silencer 5 Rev.3 som jeg har. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 jeg ville da heller valgt vannkjøling, enn vifteløst kort..Har selv et 7800gt med vannkjøling er strålende fornøyd..Eneste som bråker nå er harddisk støyen... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ser svært bra ut dette, er ikke like bekymret som resten ser ut til å være her angående hvor mye vifter som skal til for å kjøle den nok. Så lenge dette skjermkortet tåler høy nok varme så går nok det svært bra. Mine erfaringer er at passivt kjølte ting tåler mye mer varme, enn sine aktive brødre. Det er alltid litt ventilasjon i et kabinet og det er jo "uansett" en CPU, PSu og som oftest en kab vifte. Og så lenge de er store og kjører på lave turtall så er det en lyd løs maskin. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ser svært bra ut dette, er ikke like bekymret som resten ser ut til å være her angående hvor mye vifter som skal til for å kjøle den nok. Så lenge dette skjermkortet tåler høy nok varme så går nok det svært bra. Mine erfaringer er at passivt kjølte ting tåler mye mer varme, enn sine aktive brødre. Det er alltid litt ventilasjon i et kabinet og det er jo "uansett" en CPU, PSu og som oftest en kab vifte. Og så lenge de er store og kjører på lave turtall så er det en lyd løs maskin. 5285019[/snapback] Det er vel samme chip dette som det er på alle 7800 GT? Det går vel mer på at ting faktisk tåler endel varme, og passivt kjølte ting er varmere, men "kaldt nok". AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå