meankanin Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 en liten disclaimer: jeg kan ca. ingenting om bil. Skal kjøpe en bil av en jeg kjenner, men vi vet ikke hvor mye den er verdt. Noen som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan finne ut av det? Skal ta en naf-test før salg, kommer de med prisoverslag da? Jeg har forstått det sånn at det finnes lister over antatt verdi på biler ut fra hvor gammel de er og sånt? Ligger de på nett en plass? Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 bilen er for ordens skyld en Toyota Carina II av ukjent årsmodell. Må sjekke vognkortet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 bilen er for ordens skyld en Toyota Carina II av ukjent årsmodell. Må sjekke vognkortet. 5284360[/snapback] Du finner ingen seriøs listepris på så gamle biler, prisen vil ariere fra 1500,- til 20000 alt etter som tilstand og type. Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 noen andre tips for hva vi kan gjøre for å finne ut hva den er verdt? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Du bør jo finne ut hva slags årsmodell det er. Så kan du jo se på f.eks finn.no og sammenligne prisen med biler som blir solgt der. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 NAF kan gi prisvurdering mener jeg.. Om du tar en NAF-test og sier hva selger vil ha for den, så kan de si hvorvidt det er et godt kjøp eller ikke.. Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Tok en NAF-test, og fikk beskjed om at bilen, som forøvrig går helt fint, var søppel og aldri ville bli EU-godkjent... Moral: NAF-test er bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå