Gå til innhold

ATi og nVidia i samme maskin?

rvenes

Anbefalte innlegg

Yes...

Eg trenger eit skjermkort nr 2 for og få kobla til alle skjermene / prosjektorn min. Da eg har eit Asus P5WD2 hovedkort med 2 pci-e plasser tenkte eg at eg skulle ha meg eit skjermkort til. Har i dag eit ati x850xt som hovedskjermkort.

Bør eg velge skjermkort nr 2 fra Ati også ? eller kan eg slenge inn eit nvidia.

Eineste kravet eg har er at det er lydlaust, og har 2 dvi utganger.

Maskina er vannkjølt fra før, så noke skjermkort som høyres ut som ein støvsuger blir ikkje aktuelt nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har noen spesielle 3D krav til ditt skjermkort nr. 2, trenger du verken kjøpe ATI eller nVidia.. Kjøp heller et billig PCI eller PCIe skjermkort med doble DVI utganger.. De fleste av disse bruker passiv kjøling.. Eventuelt Matrox kanskje hvis du ikke er så glad i de aller billigste korta..

Å montere skjermkort av forskjellige merker sammen i en maskin skal gå smertefritt.. Hvertfall hvis du bruker Windows XP..

/Espen

Lenke til kommentar
Yes...

Eg trenger eit skjermkort nr 2 for og få kobla til alle skjermene / prosjektorn min. Da eg har eit Asus P5WD2 hovedkort med 2 pci-e plasser tenkte eg at eg skulle ha meg eit skjermkort til. Har i dag eit ati x850xt som hovedskjermkort.

Maskina er vannkjølt fra før, så noke skjermkort som høyres ut som ein støvsuger blir ikkje aktuelt nei.

5284139[/snapback]

Er du sikker på a t du kankjøre med et ati og et nvidia kort? Er det ikke crosswire eller sli dette hovedkortet har, men mulighet til å kjøre to vidt forskjellige kort??

Endret av Fixit
Lenke til kommentar

Jeg spurte om dette i en datasjappe, og fikk vite at det ikke fungerte å mikse ATI og nVidia fordi de ikke kunne kommunisere med hverandre. Visstnok nødvendig om man skal flytte vinduer mellom skjermer på ulike kort. Har aldri prøvd dog, valgte å holde meg til en produsent. I mitt tilfelle var det snakk om PCI og ikke PCIe.

Lenke til kommentar
Yes...

5284139[/snapback]

Matrox Millenium G550 32MB Dual Head, PCI-Express 1x

Passer i den lille PCIe 1x slotten som du sikkert ikke hadde noe nyttig å bruke til uansett. 2xDVI, passiv kjøling.

Lenke til kommentar

Hvilke skjermkort som står i PCen er uvesentlig, så lenge driverene ikke ødelegger for hverandre. Det gjør dem ikke i XP etter hva jeg kjenner til. Det at dem ikke snakker med hverandre er tull. Det er windows som snakker med hvert skjermkort. Flytter du et vindu fra en skjerm til den andre så er det CPU som flytter den. Skjermkortene bare viser grafikken, og snakker ikke sammen i det hele tatt.

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Hvilke skjermkort som står i PCen er uvesentlig, så lenge driverene ikke ødelegger for hverandre. Det gjør dem ikke i XP etter hva jeg kjenner til. Det at dem ikke snakker med hverandre er tull. Det er windows som snakker med hvert skjermkort. Flytter du et vindu fra en skjerm til den andre så er det CPU som flytter den. Skjermkortene bare viser grafikken, og snakker ikke sammen i det hele tatt.

-Ko_deZ-

5284334[/snapback]

ja, var driverkonflikter eg var redd for.

Lenke til kommentar
Dette kan jeg ikke tenke meg.. Hvorfor skulle ikke de to kommunisere med hverandre, når de kan kommunisere med alle andre produsenter?

5284292[/snapback]

Ikke vet jeg, vet ytterst lite om grafikkort. Det er bare hva jeg ble fortalt. Blir jeg veldig nyskjerrig en dag og får lyst til å prøve meg med tre skjermer kan det hende jeg prøver å mikse Radeon 7000 (PCI) med nvidia 6600 (PCI-e). Kanskje noen andre her allerede har forsøkt å blande ATI og nvidia?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...