Tubi Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Dette er jeg blank på, bare så det er sagt.... Sitter å redigerer film men får ikke brent det over på DVD etterpå. Jeg har et Canon MV30i og bruker et redigeringsprogram som heter IntroDV. Maskinen er en gammel sak med 128MB internminne. Har også Pinnacle, men det får jeg ikke til å funke for da kommer det bare en melding om at programmet ikke kan finne noe tilkoblet DV kamera. Uansett, hvordan får jeg brent mine filmer fra DV kamerat over på DVD plater? Har en NEC brenner og Nero6(Tror jeg) som brenneprogram. Problemet er at jeg ikke får lagret filmen i et format som Nero kjenner igjen, så jeg får bare spillt den redigerte filmen tilbake på en DV kassett. Det beste hadde kanskje vært å fått spillt direkte fra Kameraet og inn på en DVD? Tar meget gjerne imot tips på dette her. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Har også Pinnacle, men det får jeg ikke til å funke for da kommer det bare en melding om at programmet ikke kan finne noe tilkoblet DV kamera.Bruker du USB eller firewire for overføring? USB kan ikkje brukast med program i Studio-serien, so vidt eg veit. Sjå denne tråden for meir informasjon. Reknar med det er Pinnacle Studio 8/9/10 du meiner... (Pinnacle er ikkje eit program, men eit firma som lager program.) Alle desse har vel mogelegheit for å brenne til DVD, so om du får det til å fungere, er det den enklaste løysinga. Uansett, hvordan får jeg brent mine filmer fra DV kamerat over på DVD plater? Har en NEC brenner og Nero6(Tror jeg) som brenneprogram. Problemet er at jeg ikke får lagret filmen i et format som Nero kjenner igjen, så jeg får bare spillt den redigerte filmen tilbake på en DV kassett.Har du Nero Vision Express inkludert i Nero-pakka? I so fall kan du lagre filmane som DV AVI frå redigeringsprogrammet, importere dei inn i Vision Express, og brenne derifrå. I motsetnad til Nero Burning Room, kan Vision Express konvertere filer til DVD-kompatibelt format. Det beste hadde kanskje vært å fått spillt direkte fra Kameraet og inn på en DVD?Det er nok ikkje mogeleg... Lenke til kommentar
Tubi Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Bruker firewire, ikke USB. Tror det er pinnacle studio 8 og nero6. Laster iallefall ned en oppdatering på nero6 nå, der nerovision express er med, så får vi se åssen det går. Hvis man har en dvd-opptaker til tv'en, så kan man vel koble videokameraet i en inngang og spille direkte inn på dvd platen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hvis man har en dvd-opptaker til tv'en, så kan man vel koble videokameraet i en inngang og spille direkte inn på dvd platen? 5284985[/snapback] Tenkte ikkje på det... Veit ikkje om det går, men det er ikkje usannsynleg. Prøv, so ser du no det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå