tilstad Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Som sagt har jeg et litt eldre hovedkort som benytter PC2100 minne. Den gangen jeg kjøpte dette mente jeg at jeg leste et sted at man fint kunne sette inn PC2700 også uten problemer, men at den da jobber på PC2100 hastigheten. Gjelder dette også for PC3200? Tingen er at PC3200 minne på 1024Mb brikke er billigere enn det samme bare i PC2100... Lurer derfor på om dette går, da selvfølgelig sammen med min eksisterende twinMos DDR PC2100 256Mb brikke. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Skal gå fint det, men spørs med 1gb brikke, eldre HK er det ikke garantert det kan brukes med. Om du gir info om hvilket hovedkort det er snakk om så blir det enklere å finne ut.. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Det er et soltek SL75DRV2 som skal kunne ta maks 3Gb i tre slotter. Så det burde vel bety at 1Gb i en slot går fint....? Dette er jo et litt gammelt hk og ikke tar det særlig mye raskere cpu enn den xp2100 jeg har der nå, og ser og at man kan få et asus via Kt600 hk for ca 300 kr... men på den annen side er det jo ikke athlon xp cpu'er å oppdrive lenger...xp3200 hadde jo vært midt i blinken, men om man ikke får kjøpt et så.. Hadde vel trengt å oppgradert hele skiten, men slik det er nå med 256MB minne, er jo det en mega flaske hals. Er igrunn fornøyd med hastigheten inntill man overskrider installert minne, og ser derfor egentlig ikke poenget med å oppgradere alt enda, foruten minnet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå