Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Roskilde Festival 06 - SPILLEPLAN UTE

Jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Chris i fjor fikk du ikke bare den vanlige tuborgen, men mange forskjellige typer øl. Fatøl f.eks.

Om den smaker bedre skal jeg ikke utale meg om siden jeg ikke drikker så mye, men det hadde faktisk ikke forundret meg om den gjorde det.

5512668[/snapback]

hva? så bare tuborg jeg ass...

Anyways, tuborg grønn i danmark er mye bedre enn den norske, jeg klarer ikke den norske, smaker vann, men den danske er sweet :D

5513414[/snapback]

Mente selfølgelig at det ikke bare var den vanlige tuborgen som tydeligvis heter tuborg grønn på festivalen.

Lenke til kommentar

Hmm, frakt til Roskilde?? Hvis man vil prøve seg på å frakte noe, er det vel heller [k]fra[/k] Roskilde?

Om du kjører bil selv, sitter på med en kompis, tar buss, tar tog, eller flyr (pingle) varierer fremkomstutgiftene stort. Säfflebussen er et billig alternativ, der du kan kose deg med en stappfull buss av fulle svensker og nordmenn på vei hjem. Dassen er sannsynligvis tett etter den første kjøretimen.

Anyways, billetten koster 1500,- Det er inkludert camping og adgang til alle konserter. Campen åpner på søndag morgen, kl 8 var det vel(?) Så er det rølpeliv fram til torsdag, da selve festivalområdet åpner, og det er konserter i fire dager til søndag kveld, hvor mange drar hjem etter de siste store konsertene. Noen sover til mandag morgen hvis de da overlever teltbrenningen, eller ikke blir begravd i søppel, og dermed ikke rekker ut før kl 12(?) da alle må være ute. Det er uvisst hva som skjer med de sistnevnte, men ingen har noensinne kommet tilbake fra campen etter kl 12.

Man kan vel klare seg med ca 150,- hver dag til mat. Det burde holde til frokost, lunsj og middag, kanskje sett av 200,-

Setter man av like mye til drikke skulle det ikke være noe problem å nå dødelige mengder alkohol.

Tog/buss tur/retur Festivalpladsen - Roskilde sentrum koster 10,- hver vei. Her kan man sette av 500,- per dag til å sløse bort på forskjellige stæsj og merchandise, samt obligatorisk restaurantbesøk på Jensens Bøfhus, der du står 2 timer i kø for å få en grei biff med noen av verdens beste masseproduserte sauser.

Fra torsdag av åpner som sagt festivalområdet, der matbodene er enda fler og variert, og drikken dyrere enn det man får til på campingplassen. Ingen flasker eller lukkede beholdere med drikke er tillatt inn på festivalområdet når man kommer fra campingen. Hell derfor 4 lunka Tuborg i en stor 1,5l-flaske, og klipp av toppen. Dermed kan du kose deg med daff og varm øl inne på festivalområdet til du innser at du må kjøpe deg kald og fersk øl. Da får man vel 0,33 til 18/20,- og 0,5 til 35,- (her husker jeg sikkert feil), samt drinker.

Hvis du til slutt ganger forbruket med 2, er du oppe i realistisk budsjett.

Sett av en ekstra tusenlapp til fiksing av campen, reparere telt, innkjøp av campingstoler som blir stjålet hver 2. dag og batterier til lommelykter og CD-spillere.

Lenke til kommentar
Men i pokker da, jeg/vi som hadde håpet på at 3000 alt i at skulle gå greit...

Men var vel litt vel med sløsing du har lagt opp til, nå har jeg aldri vært der selv, men 500kr per dag til å sløse bort på div stæsj samt besøk på resturant...

Noen andre som har litt mer "rølpete" regnskap? Eller er vårt prisanslag umulig å gjennomføre?

5519129[/snapback]

3000 inkludert de 1500 for adgang? Var der for en del år siden (du var der du og Playmofetisj!) og da forsvant det alt for mye penger. Jeg har en anelse av hvor noen av pengene ble av, men hadde ca 3500kr som ble brukt på uvisst ræl. Skal du greie deg på 3000kr tilsammen skal du ha en veldig selvbeherskelse og kun hilse pent på kong alkohol... for ikke å snakke om princess maryjane.

Tusenlappene flyr under Roskilde og skal du holde deg til et tight budsjett må du nok leve litt ghetto. Ettersom jeg ikke hadde hørt om budsjett selv så kan jeg ikke gi deg de helt gode rådene, men litt har jeg lært. Hold tomkassene (forsåvidt også alt annet som ikke er bolta fast) vekk fra tamilene som samler pant så taper man iallefall ikke penger. Prøv å kjøp all mat på supern' i Roskilde, ikke dra til Køben, da forsvinner pengene alt for lett.

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis har bestemt oss får at vi skal til Roskilde får å se Tool og Kanye West og så klart resten av festivalen. Så det er del ting jeg lurer på til dem som har vært der før etter som jeg aldri har vert på noe festival(pga jeg nylig har fylt 18) ..ja vær obs på at det er litt dumme spørsmål men det er det jeg lurer på :blush:

1. Hvordan har dere som skal der som ikke skal kjøre med bil komme dere bort(gjerne oppgi pris osv)?

2. Når bør jeg senest ankome meg der får å få med meg hele festivalen?

3. Er det noe trygt å ligge i telt der?

4. Hvordan kommer jeg dit fra København?

5. Hvordan blir det med vaske seg å dusje og sånt(sove i telt)?

6. Selger de mat på camping plassen/festivalen(frokost, lunsj og middag) ?

takk for alle svar.

Lenke til kommentar

1. Fly og buss.

2. På morningen når det åpner.

3. Jada, for det meste i alle fall. Sjølvsagt kan du vere uheldig med naboane.

4. Tog går fremogtilbakefremogtilbake mellom køben og festivalområdet.

5. Dusj fins.

6. Yap, god mat til og med.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Jeg og en kompis har bestemt oss får at vi skal til Roskilde får å se Tool og Kanye West og så klart resten av festivalen. Så det er del ting jeg lurer på til dem som har vært der før etter som jeg aldri har vert på noe festival(pga jeg nylig har fylt 18) ..ja vær obs på at det er litt dumme spørsmål men det er det jeg lurer på :blush:

1. Hvordan har dere som skal der som ikke skal kjøre med bil komme dere bort(gjerne oppgi pris osv)?

2. Når bør jeg senest ankome meg der får å få med meg hele festivalen?

3. Er det noe trygt å ligge i telt der?

4. Hvordan kommer jeg dit fra København?

5. Hvordan blir det med vaske seg å dusje og sånt(sove i telt)?

6. Selger de mat på camping plassen/festivalen(frokost, lunsj og middag) ?

takk for alle svar.

5525095[/snapback]

1. Seffle bussen er billig og funker bra... litt trangt osv, men dette er en bra måte å spare penger på

2.Jeg trur vi dro ned 2-3 dager før selve festivalen startet, og det funka helt knall :)

3. Ja, det er trygt, det kan jo selfølgelig skje noe, men jeg hørte ikke om no spesielt, og opplevde heller ikke no selv. kjøp en liten hengelås så du kan få låst teltet ditt :)

4. Det går tog til Roskilde stasjon, og tog derfra igjen til festival området, dette kan du bare spørre deg frem til fra hovedbanestasjonen.

5. Det er store fellesdusjer, og dere må selv finne en plass på camping området, der dere setter opp deres egen camp.

6. De selger mat på både camping området og konsert området. Du får kjøpt alt fra yoghurt til biff middag :D

Lenke til kommentar

1 Svar allerede gitt

2 Driter du i knallmorsomt campliv og bare vil se konserter: torsdag morgen. Regn med å få teltplass i et gjørmehull siden alt annet er opptatt. Hvis du vil oppleve hele Roskilde-festivalen: søndag morgen før kl 8.

3 Samme hvor man drar i verden er det nok noen som liker å stjele, og noen digger å drepe. Stjeling er det sikkert mye av, dreping er det veldig lite av, og ligger du i en camp sammen med andre du kjenner, og ikke i et lite telt helt for deg selv bør man være trygg. Jeg tror den mest stjålte gjenstanden på Roskilde for 2 år siden var støvler, en i campen vår som mistet sine, de hadde stått innenfor teltåpningen. Ellers har du alltids sigøynere som stjeler all pant de kommer over, samme om den ligger på bakken, inni teltet ditt, eller du holder den i hånden. Jeg mener ikke å være diskriminerende, men det er nok nettopp sigøynere disse er, og de har de 4 forrige årene jeg har vært på Roskilde, vært ganske ivrige i å få fatt i panten din.

4 Tog fra København flyplass og sentrum tar vel ca en knapp time inn til Roskilde stasjon. Et eller annet sted under 100-lappen for billett. Derfra er det tog eller buss rett fra Roskilde stasjon til festivalområdet, bussene går vel for det meste til Øst-campen, mens toget stopper på Vest-campen.

5 Fellesdusjer med varmt vann (gutter og jenter hver sin dusjavdeling) koster 15,- (?). Eller kalddusjer åpent for alle og gratis, under åpen himmel, men en egen skjermet avdeling. Utenfor festivalområdet finner man en svømmehall og sikkert en god del andre steder der man også kan dusje.

6 Som sagt, alt fra Yoghurt til biff til Sushi til mongolsk kyllinggryte til kanelsnurrer (nam!) til burger til veggis og så til vannpipe.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Men i pokker da, jeg/vi som hadde håpet på at 3000 alt i at skulle gå greit...

Men var vel litt vel med sløsing du har lagt opp til, nå har jeg aldri vært der selv, men 500kr per dag til å sløse bort på div stæsj samt besøk på resturant...

Noen andre som har litt mer "rølpete" regnskap? Eller er vårt prisanslag umulig å gjennomføre?

5519129[/snapback]

3000 inkludert de 1500 for adgang? Var der for en del år siden (du var der du og Playmofetisj!) og da forsvant det alt for mye penger. Jeg har en anelse av hvor noen av pengene ble av, men hadde ca 3500kr som ble brukt på uvisst ræl. Skal du greie deg på 3000kr tilsammen skal du ha en veldig selvbeherskelse og kun hilse pent på kong alkohol... for ikke å snakke om princess maryjane.

Tusenlappene flyr under Roskilde og skal du holde deg til et tight budsjett må du nok leve litt ghetto. Ettersom jeg ikke hadde hørt om budsjett selv så kan jeg ikke gi deg de helt gode rådene, men litt har jeg lært. Hold tomkassene (forsåvidt også alt annet som ikke er bolta fast) vekk fra tamilene som samler pant så taper man iallefall ikke penger. Prøv å kjøp all mat på supern' i Roskilde, ikke dra til Køben, da forsvinner pengene alt for lett.

5524425[/snapback]

med reise i 2004 brukte jeg ca 10000..

2005 klarte jeg å holde meg litt..8500 ^^.

Lenke til kommentar

Roskilde kanelsnurrer! :love: Helt fantastiske greier, men noe sier meg at de er 60%fett 40%sukker... Som nevnt kan man lett bruke 6000+ kr på roskilde uten å tenke på det.

Du sover trygt i teltet ditt... Skaff gjerne en liten lås til når du skal vekk fra teltplassen din. Jeg hadde vært forsiktig med å sove i teltet siste natta ettersom det er "tradisjon" for mange å tenne på telt, partytelt m.m. Jeg hadde heller sittet utenfor å passet litt på, evt tent på mitt eget telt...

Lenke til kommentar
Roskilde kanelsnurrer!  :love: Helt fantastiske greier, men noe sier meg at de er 60%fett 40%sukker... Som nevnt kan man lett bruke 6000+ kr på roskilde uten å tenke på det.

Du sover trygt i teltet ditt... Skaff gjerne en liten lås til når du skal vekk fra teltplassen din. Jeg hadde vært forsiktig med å sove i teltet siste natta ettersom det er "tradisjon" for mange å tenne på telt, partytelt m.m. Jeg hadde heller sittet utenfor å passet litt på, evt tent på mitt eget telt...

5529567[/snapback]

det med å tenne på teltene skjer gjerne på dagen når det over, la værtfall ikke merke til teltbrenning siste natt.

Men vær obs på orkaner :p ... jeg så faktisk en liten ''orkan'' som reiv opp 2-3 telt på campen i fjor... :!:

Lenke til kommentar

Angående penger: Mener å huske jeg endte opp rundt 4000 alt medregnet i fjor. Om noen er hypp på innsparinger, burde ikke det være så vanskelig. Hvis man ikke bruker penger på juggel og jallamat i hytt og pine er man godt under mitt sløsenivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...