Steinmann Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Nå er det meldt SUPERT til onsdag og utover(den tiden jeg skal være der! ) Håper denne værmld holder seg!! (double on purpose) Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Drar om ikke så lenge jeg nå. Gleder meg til første pilsen i morra. Må prøve å få titta inn i teltet til satrucci etter hvert. Det var visstnok gedigent. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg reiser i morgen klokken 13:15. Gleder meg! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 jaja.. da sitter jeg ganske full på nettkafeen på festivalen og venter på et færøysk punkband ved navn 200. kan bli maaaaj show. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 jaja.. da sitter jeg ganske full på nettkafeen på festivalen og venter på et færøysk punkband ved navn 200. kan bli maaaaj show. 6394834[/snapback] ^^ hardcore HW.no bruker...logger seg på forumet når man er på roskilde... Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Selvfølgelig gjorde vi det. Men jeg husket ikke å logge på her, da. Gratis internettcafe var greit nok, men jeg hadde egentlig ikke bruk for det. Det som var kjekt var gratis bildeprinting. Bare synd at det gikk ekstremt treigt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Iæm back! Fy fader det var rått! Skal skrive et lite bloginlett om mine erfaringer fom Roskildejomfru. Gikk på endel smeller! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Faen så deilig å være ren. Høydepunktene i år var for min del Tool og Wolfmother. To konserter som var utrolig bra på hver sin måte. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Jeg dusjet fire ganger (to i København, og to på området), så jeg følte meg noenlunde ren hele veien. Men det var godt å komme tilbake til egen seng. Var doene der like ille som de luktet? Jeg klarte heldigvis å unngå dem med en god kombinasjon av å gå på do i Roskilde og København. Var én gang inne på området, men da var det på den vanlige doen med dusjene på C-camp, som var ren og fin. Apropos... hvor lå folk? Edit: Og hvor mye endte dere opp med å bruke? Jeg brukte totalt 6000, inkludert fly, festivalbillett og alt det andre underveis (3000,-). Endret 3. juli 2006 av bhsand Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Da var eg og komt meg heim, eller i allefall nesten. Var sinnsjukt rått på Roskilde, og høgdepunkta var for min del var Tool, Roger Waters og Deftones, der eg stod heilt framme. Var så digg! Er bra sliten, men var absolutt verdt det, og har hatt ei veke eg aldri vil gløyme. Einaste som er drit er at bagasjen min ligger igjen i København. Jævla SAS! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Jeg syntes konsertene ble for mye stress, var alt for mange folk på Orange. Tool var magisk, Kaizers Orchestra var mojjo, på Kaiser Chiefs sto jeg helt forran, gennialt! Gikk glipp av endel konserter jeg hadde gledet meg til da -- Hvordan i helvete klarer man å ikke gå på noen av doene!? Selv om selve fyllebæshen kom først når jeg sluttet å drikke på mandag var det jo noe som måtte ut! Bodde på South Camp, ikke å ambefale :\ Endret 4. juli 2006 av orsus Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Da har jeg kommet hjem fra Roskilde, og jeg kjenner skrivekløa er tilstede. Dro sammen med 2 gode kompisser. Jomfrutur for oss alle og vi blei nok mektig lei hverandre. Neste år må vi nok være nærmere 10 som drar til samme camp. Tok danskebåten begge veier. Drakk oss drita på vei nedover og dro ikke fra båten før i 11-tida (var sikkert de siste som forlot båten). Måtte ta taxi til jernbanestasjonen siden den siste shuttlebussen hadde gått. Tog til Roskilde som tok en time lenger enn forventa (mange middle-of-nowhere-stops) som gjerne tok en halvtime om gangen. Herlig når man står i en stappa togvogn med 50 grader. Taxi fra Roskilde by til festivalen. Et sant helvete å finne plass. Til slutt fant vi en plass ved camp H, som senere viser seg å være et veldig godt valg. Ikke så veldig bråkete, lite trafikk, lite søppel/støv, og ca en km fra festivalområdeportene. Smelte opp tre telt og et partytelt og åpna den første øllen. Fader som det smakte. Mye daffing de 4-5 første dagene (warm-up) uten spes mye å gjøre på dagtid. Så noen av warm-up banda: The Seven Mile Journey (grei bakgrunnsmusikk men blei veldig kjedelig å stå og høre på) Menfolk (tung metal/rock men blei veldig kjedelig etter 3-4 låter. Tøft med to bassister i stedet for to gitarer. Deltahead (får litt Kaizer-vibber av to-mannsgruppa. Morsomt å høre på. 200 (færøysk punkband med 'politiske' tekster. Veldig god bassist til å være et punband. Generelt catchy. Purified In Blood (Slayer-inspirert norsk band. Dårlig lyd på konserten. Hørte omtrent ikke gitarene. Blei kjedelig det også. Så begynte moroa på torsdagen da. TORSDAG: Magtens Korridorer (fikk æren av åpne den Orange scenen. Bandet kan vel sies å være Danmarks svar på CC Cowboys/Jokke & Valentinerne når vi snakker om lydbilde. Vanskelig å høre hva som ble sunget men har noe med at det var dansk.. Guns N' Roses (måtte vente en time Axl, men fy faen som det tok av når gitaristen bynte med det første gitarriffet til 'Welcome to the jungle'. Spilte alle sangene jeg håpa de skulle spille. Axl har fortsatt stemme, og jeg synes resten av bandet gjorde jobben. Har ikke noe å sammenligne med da jeg har aldri vært på konsert med det opprinnelig bandet. Gåsehud over hele kroppen da alle sang med på 'Knockin' on heaven's door'. Det som trakk ned var de 3-4 pausene som Axl skulle ha til å skifte klær. Imens kunne resten av bandet by på gitarwanking og lett jazzjamming (BORING). Kunne tenkt meg å få med Sigur Ros men fikk ikke tid mtp Guns N' Roses FREDAG: Kaizer's Orchestra (evig tøft, men blei til tider litt kjedelig. Tar så sinnsykt av når man fyrer opp orgelet og spiller polka). Aldri hatt noe spesielt forhold til Kaizer og den eneste grunn til å se dem var for å se om stemplet som live-band stemte. Kan ikke klage.. Opeth (så bare en halvtime). Preget av dårlig lyd. Arena-teltet sugde hest i år. Noen av konsertene blei ødelagt pga akustikken/blikkbokslyden i teltet. Morrissey (tilstedeværelse deluxe. Han var i godt humør. Perfekt lyd. God stemme. Definitivt en av de bedre konsertene jeg hørte. Bob Dylan (festivalens store skuffelse. Imotsetning til Morrissey så var Dylan som en robot. Han sto konstant bak et keyboard som man ikke hørte. Vanskelig å høre hvilken sang han spilte. Så utrolig forskjellig fra originalen. Stemmen låter helt jevli for tida. Sa heller ikke et ord gjennom konserten foruten å synge. Et eneste stort snork spør du meg. Menneh.. greit å ha sett han i live. Tidlig kveld gitt. Hadde egentlig lyst å få med meg The Streets, Death Cab For Cutie, Scissor Sister og Kashmir men beina var slitne etter en lang dag. LØRDAG: Lagwagon (en av mine favoritt-punkband men så tafatt opplevelse de var live). Hørte kun 5 sanger siden både lyden var crap, men også vokalen var sur og jevli. Deftones (artig å se et skikkelig tungt band på Orange scenen hvor lyden er sinnsykt god. Morsom opplevelse uten å si noe mer om det. Tool (Musikken er digg i seg selv, men jeg synes det blir slitsomt å stå og høre på konsert. I tillegg så var det ingen nærbilder (på storskjermene) av artistene på scenen så det blei kjedelig å bare høre på. Gikk like greit etter en halvtime. George Clinton (Funkadelic/Parliament) (Fader så glad jeg er for å ha ditcha Tool til gjengjeld for Clinton. Han er minst like kul som han var på 70-tallet. Kjente konstant lukta av gress under konserten mens småfulle danske rips dansa foran oss. Kjeda meg ikke et sekund. Var bare kos. SØNDAG: Arctic Monkeys (UUUUUUUFFFF.. Arena-teltet. Elendig lyd. Stakk etter 3 sanger. Hadde gledet meg til den konserten så det var kjipt). I tillegg havnet vi langt bak i teltet så vi så lite. Var forøvrig årets dårligste booking. Var minst 5000 som sto uttafor teltet og hørte på. Wolfmother (nest beste konserten på festivalen. Vil egentlig si at det var den beste menneh. Herlig å høre gode gamle 70-tallsriff igjen. Sinnsykt god vokal (Jack White'ish) med en knakandes god bassist/organist. Roger Waters (beste konserten. Den pakka med bilder, lys og lyd kan ikke slå feil. En perfekt avlslutning for festivalen. Stemninga var perfekt. Blir garantert en tur neste år også. Endret 4. juli 2006 av tjalla Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Hvordan i helvete klarer man å ikke gå på noen av doene!? Selv om selve fyllebæshen kom først når jeg sluttet å drikke på mandag var det jo noe som måtte ut!6431863[/snapback] Man klarer seg da med toeren en gang for dag, og vi var en tur til Roskilde hver dag (og videre til Køben to dager). Så benyttet vi oss flittig av busker og sånt mens vi var på området. Endret 4. juli 2006 av bhsand Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ja da var jeg hjemme, etter litt loking i køben etter roskilde. Og fyder å rått det var! En stor opplevelse som garantert skal gjenoppleves neste år! Hortens-campen vår på C så helt for jævlig ut etter hvert, men det var bare gøy. De beste konsertene: Tool: Et av mine favorittband og definivt en av de størst konsertopplevelsene jeg har opplevd. Etter 4 timer i kø-ståing fikk jeg stå heeelt foran inntil gjerdet med noen kamerater. Og vi storkoste oss til de grader. Maynard lekte seg på scenen med bl.a. en oransje vakt-skjorte. Hysterisk. Setlisten var nærmest perfekt med sanger som Stinkfist, Schism, Lateralus(!), Vicarious og Ænema. Kommer aldri til å glemme dette. Death Cab For Cutie: Har fått sansen for dette bandet de siste årene med utgivelsene Transatlanticism og Plans, og konserten skuffet ikke. Hele konserten igjennom hadde en fantastisk stemning og alle sang med på sangene. Bandet var overraskende lekne på scenen med bl.a. to trommesett på "We looked like giants". Jeg var i en sterk musikk-rus etter transatlanticism på slutten! Sigur Rós: Også et av mine favorittband som jeg har sett før når de spilte i Oslo Konserthus. Disse gutta skuffer aldri med et show uten like. Den samme greia med gardin foran scenen på starten av konserten(Takk..., Glosoli) og på slutten(Pop-lagith) som fungerer genialt bra. Selve setlisten var litt endret var Oslo-konserten og de kunne godt ha fjernet Se Lest og Olsen Olsen til fordel for Gong og Sfevn-ge-englar. Men det var deilig avslappende etter en dag med masse høy rock som satt igjen i hodet. Roger Waters: Jeg har oppigjennom årene fått med meg en god del Pink Floyd, mye fordi min stefar er storfan og har mange av utgivelsene, og jeg fant ut at jeg kunne flere tekst-linjer osv. enn det jeg trodde. Vi kom 20 minutter etter at konserten hadde startet grunnet nedtakning av telt og pakking(Vi hadde tenne-på-telt noia), og ble litt overrasket da vi kom fram til en nydelig framføring av Shine On You Crazy Diamond, siden jeg trodde dette var en ren Dark Side Of The Moon konsert. Dette ble to og en halv time med ren nytelse for min del og det hele toppet seg etter TDSOTM-sangene når de spilte Another Brick in The Wall og Comfortly Numb. Bandet spilte fantastisk bra og med respekt for de gamle utgivelsene, og det så ut som Waters himself koste seg på scenen, bl.a. med å fortelle om en tur i Libanon som 17-åring hvor han ble tatt hånd om av en fattig familie. "Leaving Beirut" var da resultatet av denne turen og det politiske budskapet mot USA og UK var slående og skapte massiv klapping fra publikum. Etter Comfortly Numb var alt jeg tenkte på at dette hadde vært en massiv konsertopplevelse som jeg aldri kommer til å glemme, og en ultimat avslutning på en genial festival! Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Faen så deilig å være ren. Slenger inn en rapport senere, nå skal jeg være asosial, ren og lage mat Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Band jeg gikk glipp av Wolfmother(hadde gledet meg utrolig) Death Cab For Cutie Sigur Rós(Var vist en syk stemning der) Arctic Monkeys(Var dritings og nettopp spist frokost. Havnet utenfor teltet og måtte bare dra, klarte ikke mer) Bullet for My Valentine(Kom litt sent, og havnet LANGT bak, og de andre likte det ikke ) Burde stått på"første rad Coheed and Cambria!!!!! DRITT at de ikke kom, vi satt å spilte In keeping secrets halve uka på gitar Franz Ferdinan, hadde vært kult å se The Strokes The Raconteurs The Streets Huff, fler jeg gikk glipp av enn jeg så. Håper det blir elendig setliste neste år Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 hehe så sant så sant. Var bare en dame jeg reagerte negativt på i forhold til fyll osv, og det var ei smellfeit dame som lå midt i ''gågata'' med buksa på ankla og g-strengen strekt både hit og dit, samtidig som hu lå og spøy seg ut... fy faen så nasty! 5407566[/snapback] hahaha :!: MÅ til roskilde neste år as. håper det er mye bra der da og. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Band jeg gikk glipp av(...) 6435550[/snapback] Du er ikke alene om å gå glipp av en del. Dessverre. :/ På fredagen skulle jeg se Kaizers, Bob Dylan og Scissor Sisters (en Orange-kveld, med andre ord ). Smart som jeg er, så drakk jeg litt for mye og husker lite av Kaizers. Så kom jeg meg tilbake til camp'en vår (noe jeg brukte en drøy time på, etter å ha tuslet innom service center west og sånt) og skulle legge meg nedpå en halvtime. Vel... de greide ikke å få meg opp igjen, så jeg sov bort Bob Dylan og Scissor Sisters. På søndagen fikk jeg ikke sett Roger Waters eller Franz Ferdinand. Men det var fordi vi dro med flyet tilbake på søndagskvelden, så vi måtte dra rett etter The Strokes. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Digga da Kaizers fikk ~ 50 000 mennesker til å snu seg i 1 1/2 min! Og synge bursdagssangen! See you all next year!? Traff nå egentlig bare de jeg prøvde å treffe der :s Og de jeg absolutt IKKE ville treffe :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå