firepack3 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Mulig du har for stramme timings. Prøv om det blir mer stabilt med 2,5-3-3-7. Uansett må det være 2T. Har en kamerat som kjører 4 stk 1GB Geil-brikker på 2,5-3-3-7, 2T, 400 MHz på samme HK. 5714414[/snapback] Nå skal det være sagt at innstillingene står til "Auto". Har ikke rørt noen innstillinger til rammen.... Endret 7. mars 2006 av firepack3 Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...26X217652281650 Passer disse asus a8n sli deluxe? Er de minne brikkene gode til overklokking? Eller så har jeg sett på disse : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28501 egner de seg til overklokking? Lenke til kommentar
TheroNius Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Har to Twinmos 512 brikker og OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R- PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L. Og AN8 sli Deluxe Får bare Twinmos brikkene til å fungere, vet at det er gitt mange gode tips her men blir litt gresk for meg, kan noen gi meg tips om hva jeg bør stille i Bios for å få sakene til å virke?? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Finn ut hva brikkene dine er laget for og sørg for at de får nok spenning. Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=561321&hl= Jeg sier bare utrloig latterlig problem egentlig. Nesten litt ironisk, A8N32 deluxe + corsair xms 3500llpro skulle være = sant. Men det er det ikke hos meg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Så det er ikke anbefalt å kjøpe A8N32-SLI Deluxe en X2 3800 og Corsair TWINX3500 2GB? Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Har A8N-deluxe. Har hatt 2x 512mb Twinmos 3200 400mhz brikker i hovedkortet. Nå har jeg kjøpt 1x 1gb brikke av samme type/merke. Jeg har prøvd de aller fleste varianter. Nå har jeg 1gb brikken i B2 og de to andre på 512mb i A1 og B1. Da kom jeg opp i 1,5gb single channel. ps: har testet brikkene hver for seg, og de fungerer individuellt! Dette er de to 512mb brikkene: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=11355 Dette er 1024mb brikken: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37901 Nå har jeg vel kommet frem til at jeg ikke kan ha 3 brikker i dette hovedkortet men enten 2 eller 4, så da har jeg bestillt 1stk 1gb-brikke til av samme type. Noen som har opplevd problemer med liknende oppsett? Jeg eier ikke peiling når det gjelder manuelle innstillinger i bios og jeg er litt redd for å få tuklet det til. Hadde vært fint hvis noen kunne fortalt meg hva brikkene skal ha slags innstillinger. Hva jeg kan stille på/til osv. På forhånd takk! mvh Lars Kristian Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Liten summering av Asus och en del problem som kan uppstå. Med 4 brickor så defaultar kortet till DDR333 så man kan bara hoppas på att man kan klocka upp frekvensen till tex 230-240 då minnet hamnar på ca DDR400. Det ska egentligen inte vara några problem, men man kan bli tvungen att testa olika inställningar i bios beroende på en högre frekvens. Just Asus och MSI har den "finessen" att värden du ställer i bios, sällan stämmer med verkligheten när man ser i A64 tweaker och liknande program. Ett annat problem med just Asus A8N serien är att olika batchar med kort fungerar totalt olika. Det är egentligen en skrämmande tanke för småföretagaren som vill spara en del pengar genom attt bygga eget och köper 10 kort för att finna ut att bara 3 av dom fungerar med minnet han har köpt till de. Då kan ni bara tänka er vad Distributörerna och Butikerna tycker sedan de får in högvis med rma på kort och minnen som med största sannolikhet fungerar alldeles utmärkt. Angående A8N-e, SLI och Deluxe så är de helt olika jämfört med A8N SLI Premium och A8N-32 SLI. Jag har testat 5 kort var av Premium och A8N-32 (alla 10 kort rma's förresten, alla fungerade) och jag håller fortfarande en knapp på Premium om man är ute efter stabilitet "out of the box". Det klockar ganska bra, men har inte på långt när lika många tweaks i bios som A8N-32 som kan göra att du kan dra ram en bit till. En annan sak är bios på asuskorten. Till A8N-32 så rekommenderar jag att man håller sig till 1009 som är mycket mer stabilt med OC än de nya. Tex disable USB legacy kan ge en helt annan värld och det måste ju bara vara en miss av Asus. Starta med 10% mer volt på allting än som är specifierat för att sedan sänka det efter vart. Tiden är förbi när allt fungerade på auto och det är bara att inse fakta. Man måste eller snarare bör, ställa det mesta manuellt inklusive volt. My 2 cents... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå