Zerax Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Har sett litt i forumet, mye rare meninger. Jeg skal dele nettverket, hva bure jeg bruke switch eller hub. Etter som jeg har kjønt så er ruter unødvendig med bluecom. Trenger erfaring fra dere!!! Lenke til kommentar
janken Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Hei Du kan bruke alle alternativene slik jeg har forstått. Switch er bedre en hub. Switch sender kun ut "data" til den maskinen som skal mota "dataen" , huben sender ut "dataen" til alle maskinene som er oppe i nettverket. Siden switch er like billig som hub. Kjøp en SWITCH. UNIX switch`en koster 500,- på f.eks multicom. Den har jeg god erfaring med og fungerer helt perfekt. Den deler godt linje kapasiteten mellom maskinene ved bruk av bluecom`s ADSL Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Quote: Den 2002-09-03 23:10, janken skrev:HeiDu kan bruke alle alternativene slik jeg har forstått.Switch er bedre en hub. Switch sender kun ut "data" til den maskinen som skal mota "dataen" , huben sender ut "dataen" til alle maskinene som er oppe i nettverket.Siden switch er like billig som hub. Kjøp en SWITCH.UNIX switch`en koster 500,- på f.eks multicom.Den har jeg god erfaring med og fungerer helt perfekt. Den deler godt linje kapasiteten mellom maskinene ved bruk av bluecom`s ADSL Hva mener du med at den deler kapasiteten godt? Jeg bruker hub, funker bra det å, savner faktisk ikke noe switch. Lenke til kommentar
Photons Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Så lenge du deler koblingen med 2-3 andre PC-er, så holder en 10/100 HUB i masse vis... Du vil iallefall ikke merke noen nevneverdige forskjeller! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå