GeCcO Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 det høres kanskje ganske rått ut da, men siden dere har allerede overklokket en tannbørst vennligst se på hw.no forumet for mange bra ideer http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...tart=0&replies= det hadde hvert veldig tøft da om dere hadde kunne starte med et sånt prosjekt, blir vel de første i verden tenker jeg, "norwegians shocking, overcloked dryer, dryes more clothes than ever before" (vet ikke om alt ble helt rett der da, men) bare tenk på det [ Denne Melding var redigert av: GeCcO på 2002-09-03 22:44 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 "Overclockers do it doggystyle..." Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Det er ikke så vanskelig da, er bare å skifte motoren, trommelen må muligens forsterkes (sveises opp litt her og der ), kommer an på hvilket turtall. Ser ikke helt utfordringen i det, klærene blir bare ødelagt.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Men bortimot knusk tørre! :razz: Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Det er ikke så vanskelig da, er bare å skifte motoren, trommelen må muligens forsterkes (sveises opp litt her og der ), kommer an på hvilket turtall. Ser ikke helt utfordringen i det, klærene blir bare ødelagt.. Skifte motor? skifter jo ikke cpu når du skal klokke mann, dytter på mere volt Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Krishell: Er asynkron motorer i vaskemaskiner, dvs turtallet er avh. av nettfrekvensen. Motorens moment øker med kvadratet av påtrykt spenning og det er nettopp slik turtallet styres i moderne vaskemaskiner ( v.h.a. triacstyring ) Kan altså ikke få motoren til å gå fortere, ved å f.eks heve spenningen fra 230V til 320V ved 50Hz nettfrekvens. Så man må nok ty til motorbytte eller frekvensomformer... :-D Men med tanke på hvor mye vaskemaskinen vi har rister ved 1000rpm så tror jeg nok at det holder langt og lenge... ;-) Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 ikkesant så voltmodder vi en komfyr og putter articsilver3 under stekepanna og gryta!! varm mat til folket!!! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 "Overclockers do it doggystyle..." Søstra mi har et lignende kabinett, ganske pussy egentlig Det selger de ikke på microplex lengre da Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Vaskemaskiner som er i vater og har dempere som funker står støtt som ett fjell ved 1600 omdreininger, men de er tunge, har mye stål inni for å stabilisere (ja ikke bettong, men stål, har skjekka ) Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 jeg og en kamerat måtte bære en faenskapelig entrifuge ned 4 etasjer en gang, og jeg kan forsikre deg om det er betong i de ja! vi så, når vi kom ned, at den veide 89 kilo.. bare jævlig gla vi ikke måtte bære den opp oxo.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Skft ut reimskivene vist det er sånne i den, i unge dager modda vi slipesteinen til naboen,han hadde montert på en vaskemaskinmotor og to reimskiver for at den skulle gå sakte rundt, men vi bytta dem om og reultatet var at slipestein fikk så stort turtall at den eksploderte. Vi var heldigvis kommet oss i dekning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Krishell: Er asynkron motorer i vaskemaskiner, dvs turtallet er avh. av nettfrekvensen. Motorens moment øker med kvadratet av påtrykt spenning og det er nettopp slik turtallet styres i moderne vaskemaskiner ( v.h.a. triacstyring ) Kan altså ikke få motoren til å gå fortere, ved å f.eks heve spenningen fra 230V til 320V ved 50Hz nettfrekvens. Så man må nok ty til motorbytte eller frekvensomformer... :-D Kanskje man kan flytte motoren litt og dytte inn en girkasse/utveksling i mellom den og trommelen.. ? PS. Ser for meg knusktørre klær presset sammen med en G-kraft på 30: Umulig å få ut krøllene i skjorter og bukser.. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 jeg og en kamerat måtte bære en faenskapelig entrifuge ned 4 etasjer en gang, og jeg kan forsikre deg om det er betong i de ja! vi så, når vi kom ned, at den veide 89 kilo.. bare sinnsvakt gla vi ikke måtte bære den opp oxo.. Da kan jeg fortelle deg at det er det jobben min går ut på, og nye veier opp til 120kg (miele, heavy shit) og det er aldri heis når vi skal til 4. etasje, slår aldri feil det det. arma når snart ned til bakken. Hvis overklokkings-gutta skulle trenge gamle kjøleskap, vaskemaskiner osv så kan jeg muligens skaffe, hende vi henter ting som virker, ser ikke bra nok ut..... Lenke til kommentar
EC Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 sjefen_: Vet hva du snakker om. Har sommerjobb på en møbelforretning, og FY SØREN det kan være tungt til tider! Høyglanspolerte bord i massiv eik som skal opp en smal, trang, bratt trapp med dårlig takhøyde og masse nips på veggene. YUMMI!!! Når det gjelder overklokking av vaskemaskiner, tror jeg vi dropper det. Æ'kke vår linje, men om f.eks. Hondaen føler for det - da skal jeg ikke hindre ham i å pubbe en artikkel om det. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Vaskemaskiner som er i vater og har dempere som funker står støtt som ett fjell ved 1600 omdreininger, men de er tunge, har mye stål inni for å stabilisere (ja ikke bettong, men stål, har skjekka ) De fleste har betong for å stabilisere. Hvis den har dempere, ikke betong og står støtt ved 1600 omdr., så har du kanskje en Asko? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå