Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alternativ til WDS?

Anbefalte innlegg

Ser at kommunikasjon mellom 2 aksesspunkt med WDS gir under 2Mb. Dette var nytt for meg!

Har en link på ca 2Km med retningsantenner, SMC2804WBR og WDS og har aldri kommet over 1,6Mb. (NB! linken er svært stabil!!)

Finst det andre alternative konfigurasjonsmuligheter for å få høyere hastighet? (helst med samme utstyr)

Er takknemlig for råd. Har søkt en del her, men da jeg er temmelig "grønn" har jeg ikke funnet noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WDS har i seg selv ikke en begrensning på 2 Mbps. Har selv ingen problemer med rundt 20 Mbps over WDS-linker, men noen produkter takler hastighet dårligere enn andre.

F.eks. har jeg en Asus WL-HDD og en Trendnet TEW-611BRP her nå og har ingen problemer med å nå 20 Mbps over WDS-linken.

Det samme kan jeg si om Linksys WAP54G og WRT54G. Den sistnevnte krever dog en modifisert firmware for å kunne opprette WDS.

En fordel med WRT54G med modifisert firmware er at du kan lett se signalstyrke og tilkoblingshastighet slik at det er langt lettere å feilsøke med disse enn med mange andre.

Husk også om de fungerer som AP'er i hver ende i tillegg vil hastigheten bli forholdsvis mye svakere.

Lenke til kommentar
WDS har i seg selv ikke en begrensning på 2 Mbps. Har selv ingen problemer med rundt 20 Mbps over WDS-linker, men noen produkter takler hastighet dårligere enn andre.

F.eks. har jeg en Asus WL-HDD og en Trendnet TEW-611BRP her nå og har ingen problemer med å nå 20 Mbps over WDS-linken.

Det samme kan jeg si om Linksys WAP54G og WRT54G. Den sistnevnte krever dog en modifisert firmware for å kunne opprette WDS.

En fordel med WRT54G med modifisert firmware er at du kan lett se signalstyrke og tilkoblingshastighet slik at det er langt lettere å feilsøke med disse enn med mange andre.

Husk også om de fungerer som AP'er i hver ende i tillegg vil hastigheten bli forholdsvis mye svakere.

5283180[/snapback]

Takker!

Har 2 stk "CNet Wireless-G Access Point 54 Mbps 802.11g, WPA/WPA2, WDS".

Har du noen erfaringer/info om disse. Har problem å logge meg på trådløs. "Venter på nettverk" er meldingen jeg får. Med kabel går det flott.

Har 64 bit kryptering og den ene er satt opp som AP+WDS og den andre CLIENT.

Lenke til kommentar

litt off-topic :=) men enda det er om cnet

jeg har fått 2stk cnet her som jeg har gått grundig mellom

enne er : CNBR-914W(B) og CNet CWR-800.

førstCNBR-914W(B)

feil: 3 feil på selve hardware i box'en, voltregulator, skjerm på wlan er jo dyrt(max 1kr), strømforsyning som gir feil volt.

Den er og clone av jensen dritt, men fordeler er at den har consol port rs-232 og jtag port(ikke testa den jtag)

Du kan få wds og client ved og bytte flash til www.x-micro.com sin flash, siden den er og samme ,men ingen garanti for at det funker. hvis du flash og alt monger MÅ du mekke en TTL til rs-232 for at du skal ha mulighet for og få reparert den. (jeg tar IKKE noe ansvar der, siden finnes mange forsjelige versjoner der ute.)

CNet CWR-800

feil: ikke så mye og utsette på her.

det som er litt morro er det samme hardware som wrt54ag v.1.0 :=)

bare dem har tatt ut mini-pci kort så det KUN er G.

Det er 2 mini-sloter,alså 1 ledig(perfekt for og mota og sende vidre med)

hvis du skal bytte fra CWR-800 til wrt54ag må du bytte software på box'en, det funker ikke og bare flash den om på web siden.

Det du må gjør er og lage en jtag kabel og bytte ut cfe.bin til den som er til wrt54ag(cfe.bin finner du i source coden til wrt54ag ligger på linksys.com) og bare tftp sofeware til wrt54ag og vips så har du en linksys og ikke cnet noe mer :) du kan kjøre openwrt på den, men ikke : dd-wrt og sveasoft siden dem ikke støtter den bradcom chip'en

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Har lest litt om CWR-854. Den får bra omtale på en del steder. Vel å merke med SISTE firmvare installert. Tror jeg går for et par av dem. For de kan man bruke eksterne antenner på. Tar sjansen selv om mange fraråder CNET. Men jeg skal komme tilbake med resultater etter en prøveperiode.

Per

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har lest litt om CWR-854. Den får bra omtale på en del steder. Vel å merke med SISTE firmvare installert. Tror jeg går for et par av dem. For de kan man bruke eksterne antenner på. Tar sjansen selv om mange fraråder CNET. Men jeg skal komme tilbake med resultater etter en prøveperiode.

Per

5287578[/snapback]

Så er routerne på plass hos meg. 2 av 3 fungerer perfekt. Kommer ikke i kontakt med den tredje, hverken med DHCP eller fast ip så jeg kan få oppgradert software. Vegrer meg for å spørre om "gode tips" før den blir returnert

Lenke til kommentar

"Har problem å logge meg på trådløs. "Venter på nettverk" er meldingen jeg får. Med kabel går det flott.

Har 64 bit kryptering og den ene er satt opp som AP+WDS og den andre CLIENT."

Får du ikke trådløsforbindelse, så fjerner du krypteringen og prøver igjen.

Ikke vits i å komplisere tingene før det andre virker.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar
"Har problem å logge meg på trådløs. "Venter på nettverk" er meldingen jeg får. Med kabel går det flott.

Har 64 bit kryptering og den ene er satt opp som AP+WDS og den andre CLIENT."

Får du ikke trådløsforbindelse, så fjerner du krypteringen og prøver igjen.

Ikke vits i å komplisere tingene før det andre virker.

5342623[/snapback]

Har ikke gjort noe annet enn å koble til strømm og kabel.

Den er DØD

Lenke til kommentar
Ser at kommunikasjon mellom 2 aksesspunkt med WDS gir under 2Mb. Dette var nytt for meg!

Har en link på ca 2Km med retningsantenner, SMC2804WBR og WDS og har aldri kommet over 1,6Mb. (NB! linken er svært stabil!!)

Finst det andre alternative konfigurasjonsmuligheter for å få høyere hastighet? (helst med samme utstyr)

Er takknemlig for råd. Har søkt en del her, men da jeg er temmelig "grønn" har jeg ikke funnet noe.

5283105[/snapback]

Han skriver 2Mb(mener nok 2MB/s) ikke 2 Mbps

Så det er ikke noe gale med den hastigheten han får...

Raskeste (WDS) jeg har sett er 1,8MB/s på linksys

Men 1,6 MB/s er helt normalt

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...