Gå til innhold

Vilken kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt an på hvilke prioriteringer du gjør deg.

Prisguiden på digitalkamera.no viser at prisene for de tre modellene er tilnærmet lik, fra 2336 til 2533.

Sammenligning av spesifikasjonene samt mine egne prioriteringer forteller meg at det jeg ville sett på når det gjaldt valg av kamera er:

Sony DSC-P51 har tydeligvis manuell ISO-hastighets-valg, kan være greit å ha, de to andre har automatisk valg av dette.

Derimot har Sony kameraet kun 2x optisk zoom, de to andre har 3.

Minnetypen er også viktig (for meg). Nikon modellen bruker CompactFlash, Olympus bruker SmartMedia og Sony bruker memorystick. Jeg ville gått for CF-type kamera da jeg har utstyr som jeg enkelt kan bruke dette med.

Alle kameraene bruker AA batterier, men Nikon modellen bruker 4, de to andre to kun 2. Det kan bety at enten bruker Nikon modellen mer strøm, eller så holder den lenger.

Kameraene er egentlig ganske like. Jeg ville prøvd å tatt en tur i noen butikker og sett på dem, forsøkt å holde på dem og kjenne hvordan de kjennes ut.

Sjekk på http://www.dpreview.com også, klikk på Buyers Guide, side-by-side, og velg (hold ctrl nede når du klikker) de tre kamera-modellene så kan du se spesifikasjonene på alle tre ved siden av hverandre. Kommentarer fra kjøpere er linket inn på toppen, men alle 3 kameraene får gode kritikker.

Siden jeg ikke har noen av disse, ei heller har prøvd dem (har eid et Olympus tidligere og det var bra når det kom) så vil jeg ikke anbefale noen av dem. Anbefaler deg i stedet å sjekke reviews på nettet, spesifikasjonene og se om noe er prioritert av det eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...