miXer Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hallois. Har et nVIDIA GeForce4 Ti 4200 (MSI G4Ti4200) skjermkort. Vifta på dette kortet bråker no helt grasalt, så jeg koblet fra vifta. Kjøleribba med vifta står der fremdeles. Er dette dumt? Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvis kjøleribba blir varmere enn 60-65 grader er det dumt. Hvis kaldere er det OK. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Det er selvgitt at ting blir varmere uten en vifte. Anbefaler deg å enten kjøpe ny vifte m/kjøleribbe til ditt skjermkort, eller gå for noe zalman som er helt lydløst. Hvilken løsning som passer deg best er avhengig av hvor mye penger du har tenkt å legge i dette. mvh Lenke til kommentar
espenah Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Eh.. ja.. hehe.. Det kan jo gå bra, men den kjøleribba er ikke dimensjonert for å frakte bort varmen til kortet uten hjelp fra en vifte.. Har faktisk et av de gamle GeForce4 TI korta som vifta sluttet for lenge siden å fungere på.. Og den lever i beste velgående enda Så det er ikke sikkert kortet ditt blir varmt nok til at det blir ustabilt.. Men i verste fall kan det slutte å fungere da.. Jeg fant ut at kortet var så lite verdt, at den kunne surre å gå til den sluttet å virke.. Men det har jo som sagt ikke skjedd enda da. (3 år snart tror jeg) Lenke til kommentar
miXer Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 helst så lite penger som mulig, men så stille som mulig! Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg har et Club3D TI 4200 kort som står i en gammel maskin jeg bruker som FTP server, og det har gått uten vifte i over et år nå uten at kortet har tatt kvelden. Det skal nevnes at kabinettet ellers har meget god lufting, og at dette kan være medvirkende til at kortet har overlevd såpass lenge. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Eh.. ja.. hehe.. Det kan jo gå bra, men den kjøleribba er ikke dimensjonert for å frakte bort varmen til kortet uten hjelp fra en vifte.. Har faktisk et av de gamle GeForce4 TI korta som vifta sluttet for lenge siden å fungere på.. Og den lever i beste velgående enda Så det er ikke sikkert kortet ditt blir varmt nok til at det blir ustabilt.. Men i verste fall kan det slutte å fungere da.. Jeg fant ut at kortet var så lite verdt, at den kunne surre å gå til den sluttet å virke.. Men det har jo som sagt ikke skjedd enda da. (3 år snart tror jeg) 5282957[/snapback] hihi.. så bra.. har du kjøleribba og alt på? hvis kortet blir for varmt, er det da en sjanse for at det kan begynne å brenne? Lenke til kommentar
espenah Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) hihi.. så bra.. har du kjøleribba og alt på?hvis kortet blir for varmt, er det da en sjanse for at det kan begynne å brenne? 5283000[/snapback] Ja, gadd ikke fjerne vifta.. så den er påmontert enda.. Hadde kanskje vært en fordel å fjerne den slik at kjøleribba får en større overflate til å transportere varme.. Men dette kortet blir vel ikke noe særlig varmt.. Tviler veldig på at det kortet kan bli så varmt at det faktisk kan begynne å brenne.. Men skal ikke si 100% sikkert.. 99% kanskje /Espen EDIT: PS, maskinen brukes enda til både 2D og 3D av min lillesøster, og er absolutt ikke godt ventilert hehe.. er vel flere vifter som er gåen inni der hvis jeg ikke husker feil.. Endret 11. desember 2005 av espenah Lenke til kommentar
miXer Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 flotters.. tenker jeg tar vekk vifta ja. Så kjøper jeg meg nok en slik en over nyttår. Da burde det gå bra!!?? Lenke til kommentar
St.Jan Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Prøv noe alla dette Raedon 9600. Sitter en 80mm vifte der. Bassets lakris boks pluss tejp og limpistol Har klokka det noe, stabilt og fint og helt stille Lenke til kommentar
miXer Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 den 80mm vifta må vel lage en del lyd vel? Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) pen den der st.jan, en liten Macgyver i deg Endret 11. desember 2005 av _Prime_ Lenke til kommentar
St.Jan Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Nope, er en stillegående 19db kjøpt på Microplex Kan muligens høres, såvidt. Men lager på langt nær en slik høy og iriterende lyd som den originale "dritt" vifta! Har fjærnet den org.vifta fra kjøleren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå