sumptrollet Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Derimot er historien om de beryktede gjengvoldtektene blåst ut av proporsjoner som årsak. De skjedde tross alt for 5 år siden. Det er ikke en daglig foreteelse. Og gjerningsmennene den gangen ble dømt til lange fengselsstraffer, fra en vanlig norsk mordstraff og oppover, til 55 år for gjenglederen. (Dog ble noen av straffene redusert tidligere i år, hvilket kan ha skapt irritasjon blandt folk.) Siste var i 2002, http://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_gang_rapes Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Siste var i 2002, http://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_gang_rapes 5286937[/snapback] Ja, men det var en isolert hendelse, og da var ikke gjerningsmennene libanesiske... Geir Edit: Forumet er ikke snilt idag, mitt svar falt ut.... Endret 12. desember 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Zanto Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hvor har du det fra at badevaktepisoden var det eneste som ligger til grunn for opptøyene? Muslimske libanesere har dratt med seg en ukultur til Australia som de lokale ikke har satt pris på, særlig gjengvoldtekter. Badevaktepisoden ser ut til å være en utløsende hendelse som gjorde at raseriet ble sluppet løst. At det er nynazister som utgjør majoriteten av den ene parten skulle jeg ha likt å se dokumentasjon på. Å tromme sammen 5000 nynazister på kort varsel er mer europeiske nynazister hadde greid å skrape sammen med lang planlegging. Enten så har Australia et nynazistproblem som overgår Europa tilsammen, eller så har libaneserne greid å bli veldig upopulære blandt veldig mange mennesker av andre grunner. 5286434[/snapback] Nettopp. Godt innlegg. Disse menneskene som naturlig nok reagerte, om enn ikke på den beste måten, behøver ikke alle være nynazister eller rasister. Men når nok er nok er det ikke unormalt at folk slår seg sammen for å løse problemet på sin egen måte. Jeg synes overhodet ikke det er rart at disse menneskene reagerte slik de gjorde på de muslimske libanserne. De kan ikke få herje slik de vil, og noen må sette foten ned. Det at det ble så voldelig som dette er selvfølgelig en negativ ting (!), men det er vanskelig å unngå. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Det er et godt innlegg under forutsetning av at det er sant, hvilket igjen forutsetter at verden er sort/hvit. Men det er ikke dokumentert (med unntak av denne ene libanesiske gjengen på 4-5 menn for 5 år siden) at de har "herjet som de vil", eller at de vil herje for den saks skyld... De aller fleste libanesere er fredelige folk, mange av dem har bodd der i 30 år uten noen slags problemer. Denne saken har mer enn en side, og med mindre man er villig til å innse det er det etter min mening ikke mulig å lage noe godt innlegg om saken. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Surfers say sorry, condemn violence CRONULLA surfers have apologised for their role in Sunday's race riots, saying they were ashamed by the violence and vowed not to allow a repeat. Shire surfer Brad Whittaker released the written apology last night after two days of talks between senior members of the beach's surfing community and representatives of Sydney's Lebanese community. The statement said the surfers unequivocally rejected any form of racism and was accompanied by apologies written by younger surfers who took part in the riots. "The day began as a show of solidarity against the behaviour of ethnic gangs who have been harassing the public on our beaches over a period of several years," the statement said. "It escalated out of control under the influence of right wing racists, from outside this community, and alcohol. "As senior members of Cronulla's surfing community, we will be doing everything within our power to ensure there is no repeat of Sunday's violence and we would expect those of influence in the wider community, including the Islamic community, to do the same. "The beach is for all to use and enjoy, with everyone showing respect and consideration for each other. Our sincere hope is that some good can come out of this unfortunate episode, with all groups within our society displaying more tolerance and greater willingness to engage each other as Australians." Geir Lenke til kommentar
howzer Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 http://www.theage.com.au/news/national/mus...4236064334.html One message says: "It is about time drastic measures are taken to put an end to these idiots once and for all, because I, like other Muslims, am sick of being tarnished with all this crap … The Lebanese community has suffered immensely because of these misguided youth." Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Som det har blitt påpekt tidligere: Idioter på begge "sider" førte til dette og man får bare håpe at det ryddes opp. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Så muslimene skammer seg over sin idioter, og de "hvite" skammer seg over sine idioter... Edit: SBS kom meg i forkjøpet. Jeg siterer meg selv fra et par innlegg opp: Denne saken har mer enn en side, og med mindre man er villig til å innse det er det etter min mening ikke mulig å lage noe godt innlegg om saken. Geir Endret 14. desember 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Det er et godt innlegg under forutsetning av at det er sant, hvilket igjen forutsetter at verden er sort/hvit. Men det er ikke dokumentert (med unntak av denne ene libanesiske gjengen på 4-5 menn for 5 år siden) at de har "herjet som de vil", eller at de vil herje for den saks skyld... De aller fleste libanesere er fredelige folk, mange av dem har bodd der i 30 år uten noen slags problemer. Ingunn Økland i Aftenposten skrev en kommentar om saken som var langt mer nyansert enn den sedvanlige smørja media har servert om opptøyene. http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle1178719.ece Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Ja, det var en rimelig god fremstilling av saken. Geir Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Slik går det når man har en dårlig integreringspolitikk. Australia har ikke behandlet innvandrere så veldig godt, så at dette skjer kommer ikke som en bombe. Det er et veldig rasistisk land slik jeg oppfatter dem. Kan se til england, frankrike og tyskland som har mye større problemer med mørkemenn. Man snakker liksom ikke om folk som er født og oppvokst i et land at de er innvandrere eller utlendinger. Men selv etter flere generasjoner slik som i england så har de fortsatt store motsetninger. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Ingunn Økland i Aftenposten skrev en kommentar om saken som var langt mer nyansert enn den sedvanlige smørja media har servert om opptøyene. http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle1178719.ece 5295293[/snapback] Det er jo påfallende at det er muslimske innvandrere som skaper problemer... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Ingunn Økland i Aftenposten skrev en kommentar om saken som var langt mer nyansert enn den sedvanlige smørja media har servert om opptøyene. http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle1178719.ece 5295293[/snapback] Det er jo påfallende at det er muslimske innvandrere som skaper problemer... 5296257[/snapback] Er det påfallende hvordan mennesker fra en annen kultur har større problemer i et samfunn enn andre? Er det så uvanlig? Jeg vil personlig si at det er meget vanlig. AtW Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Når man tenker på hvor mange kulturer som har blandet seg i Australia-gryta så er det påfallende, ja. Særlig når vi ser samme mønster ellers i verden også: Muslimske innvandrere med tilpassningsproblemer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Når man tenker på hvor mange kulturer som har blandet seg i Australia-gryta så er det påfallende, ja. Særlig når vi ser samme mønster ellers i verden også: Muslimske innvandrere med tilpassningsproblemer. 5296587[/snapback] Og hvorfor tror du disse tilpasningsproblemene kan tilskrives noe annet en større kulturelle forskjeller? Muslimer fra vestlige land, eller muslimer som er 2dre-genrasjons-innvandrere med en forelder fra norge har etter min subjektiver erfaring små eller ingen tilpasningsproblmer, noe som leder meg til å tro at religionen i seg selv ikke er problemet (Dvs det har jo litt å si da en persons kultur og moral også er bestemt av religionen) AtW Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg bare gjør en observasjon. Hvorfor er det akkurat muslimer som har så store problemer med å la være å banke folk? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg bare gjør en observasjon. Hvorfor er det akkurat muslimer som har så store problemer med å la være å banke folk? 5297013[/snapback] Hvis du leser litt så var det i dette tilfellet libanesere og ikke muslimer generelt. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Med tanke på utviklingen antar jeg at vi kommer til å se tilsvarende episoder her i Norge om ikke alt for lenge om vi ikke foretar noen radikale grep sporenstreks. Rundt 1,5 mill. innvandrere i 2060 Lenke til kommentar
Havana Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Med tanke på utviklingen antar jeg at vi kommer til å se tilsvarende episoder her i Norge om ikke alt for lenge om vi ikke foretar noen radikale grep sporenstreks. Rundt 1,5 mill. innvandrere i 2060 5297084[/snapback] Forskjellene er vel at Australia er "Den nye verden" opplegget er nettopp å vandre ut til Australia fra andre steder. Den orginale befolkningen er vel veldig veldig mørke i huden og er ikke av Europeisk utseende, vel de er ikke av kaukasus utseende en gang så skjønner ikke poenget her hva denne artikkelen som jeg finner rar har noe som helst med Australia å gjøre. For det andre er det å merke at den gruppen som liksom er den sterotypiske innvandreren, pakkiser om en vil kalle dem det. Ble innportert til norge fordi det var mangel på arbeidskraft! Det var ikke som det stod en horde med mørkhudede utenfor norges grenser som klatret over gjerder og stormet inn for å leve her. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg bare gjør en observasjon. Hvorfor er det akkurat muslimer som har så store problemer med å la være å banke folk? 5297013[/snapback] Hvis du leser litt så var det i dette tilfellet libanesere og ikke muslimer generelt. 5297028[/snapback] Libanesiske muslimer. Australia har mottat endel kristne libanesere som ikke har de samme intergreringsproblemene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå