Gå til innhold

Kveldshimmelen 11. desember 2005

Rivers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det siste var jo bare dritfett! Får ikke satt ord på det :thumbs:

Ok for å følge regler:

Det at du hadde fått med deg så mye lanskap var bra!

Litt liten kontrast mellom havet og resten av landskapet, men det er det eneste jeg kan trekke ned på.

Dessuten digger jeg bare det bildet! Kan jeg få orginalfila (nullkomprimert JPG/PSD) til wallpaper?

Lenke til kommentar
Det siste var jo bare dritfett! Får ikke satt ord på det :thumbs:

Ok for å følge regler:

Det at du hadde fått med deg så mye lanskap var bra!

Litt liten kontrast mellom havet og resten av landskapet, men det er det eneste jeg kan trekke ned på.

Dessuten digger jeg bare det bildet! Kan jeg få orginalfila (nullkomprimert JPG/PSD) til wallpaper?

5287139[/snapback]

Takker og bukker :)

Mitt første forsøk på Photomerge i Photoshop. Og ikke mitt siste.

Bildene er tatt med kontrast, skarphet, fargemetning og farge tone på 0.

Bedre å justere på disse i ettertid hvis det skulle være nødvendig... noe jeg ikke har gjort med bildet... ennå...

Har forresten også en utgave til av denne utsikten med 5 bilder, men den krever mer arbeid siden disse bildene ble tatt med kamera pekendes litt oppover for å få med mere av skyene... det er kanskje litt finere.

Prøvde å legge ved hele bildet i 6883 x 3333 (2,24MB). Send meg en PM med mail så kan jeg sende det :)

Tips: Kjør "Auto levels" på bildet så himmelen mer blå. Pent det også.

Endret av Rivers
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Har forresten også en utgave til av denne utsikten med 5 bilder, men den krever mer arbeid siden disse bildene ble tatt med kamera pekendes litt oppover for å få med mere av skyene... det er kanskje litt finere.

5290041[/snapback]

Endelig! Installerte PTGui i går og det klarte å sette sammen bildet uten problemer :w00t:

Desember-0915-0919s.jpg

Lenke til kommentar

Dette ble jo svært bra, og rammen du har valgt er svært passende. Et solnedgangsbilde av de litt sjeldne. Det eneste jeg vil sette fingeren på, er at slike signaturer er litt tacky. Vet at det er vanlig på bilder man kjøper på Ikea, men da ofte med en litt mindre kjedelig font. Bildet i seg selv, formatet og valgt ramme er virkelig flott.

Lenke til kommentar

Det skal en del til før jeg stopper opp og tenker "Wow" på solnedgangbilder. For solnedgangbilder er det nok av for å si det sånn. Men her må jeg nettopp det. Meget bra bilde®, vanvittig bra lys og skyformasjoner. Den lille busken som stikker opp til høyre gjør seg veldig godt.

Er dog enig med PMnormal om "kritikken" av skriften, synes ikke skrift gjør seg på bilder. Det bør iallefall plasseres i "rammen" hvis man absolutt må ha med signaturen sin.

Lenke til kommentar
...Det eneste jeg vil sette fingeren på, er at slike signaturer er litt tacky. Vet at det er vanlig på bilder man kjøper på Ikea, men da ofte med en litt mindre kjedelig font.

6285775[/snapback]

Heeei... det er favorittfonten min du snakker om :tease:

Selve bildet er jeg ferdig med å justere på.

Prøver å lage en håndskreven signatur med tynn hvit strek, men håndskriften min er ikke av de bedre :(

Ellers takk for tilbakemeldingene :)

Skal bestille en 92x42cm (ca) forstørrelse av bildet i morgen. I full størrelse er bildet 25MP.

Lenke til kommentar

5290041[/snapback]

Endelig! Installerte PTGui i går og det klarte å sette sammen bildet uten problemer :w00t:

6285284[/snapback]

Det er noe av det feteste beste himmelbilde jeg har sett. God damn det var bra.

Bukker i støvet. Elsker det!

Takk for at du delte det med oss. Det er alt jeg har å si om det bilde. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er noe av det feteste beste himmelbilde jeg har sett. God damn det var bra.

Bukker i støvet. Elsker det!

Takk for at du delte det med oss. Det er alt jeg har å si om det bilde.  :thumbup:

6293050[/snapback]

Nydelig. Beste jeg har sett på veldig lenge.

6294128[/snapback]

1000-T.png

Har justert eksponeringen opp en smule og legger bildet her i litt høyere oppløsning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...