peace2 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Jeg lurer på om det går ann å sette opp FTP server med windows xp -pro Trenger man noen ekstra programmer får det?. Jeg vil ha servern kun til lagring av filer på nettet, trenger jeg et eget domene og da? Bare å komme med forslag det! ... Takker.. Endret 21. desember 2005 av xox Lenke til kommentar
Never Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) finnes mange bra gratis ftp servere.. et kjapt søk på goggle vil ramse opp en haug av de... selv bruker jeg filezilla og synes dette fungerer godt.. dynamisk dns : dyndns er kjekt å bruke . gratis . alternativt no-ip.com og gratis edit :leifer + div Endret 12. desember 2005 av Nake Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Filezilla server er meget god. Jeg har til nå bare brukt bulletproof FTP server, som koster penger fordi det ikke har vært andre servere som gir samme muligheter, men nå Har jeg byttet til filezilla...det er genialt...og gratis Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 finnes mange bra gratis ftp servere.. et kjapt søk på goggle vil ramse opp en haug av de... selv bruker jeg filezilla og synes dette fungerer godt.. dynamisk dns : dyndns er kjekt å bruke . gratis . alternativt no-ip.com og gratis takker men må jeg registrere meg på begge de sidene da? ( jeg er registrert hos no-ip.com ) holder det? ( jeg tror jeg har dynamisk IP ja ) kan hoste det på vmware først og teste det ut .. =) Lenke til kommentar
Never Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 holder vel med at du er registrert på en av de.. ( klient for oppdatering av de er intigrert på de fleste routere...) Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Hei igjen Nå har jeg satt opp server pc-en klar til drift og koblet til internett. - Filzilla server er installert - Serveren er koblet til en router ''Jensen Router ||'' - Nettet har en dynamisk Ip så jeg brukte no-ip.com tjenesten. ip adressen så slik ut ( [brukernavnet].serveftp.com ). Men ... når jeg startet Filzilla server stod det at jeg måtte skrive inn server ip adresse , men jeg er veldig usikker på hvilken ip adresse det skulle stå der.Prøvde ihvertfall lokale ip adressen og No-ip.com sin og jeg får bare '' Error, could not connect to server '' melding .. jeg tenkte kansje feilen var at pc-en er koblet gjennom en router , er ikke sikker på det er det som er problemet .. Noen som har forslag/ kan forklare litt om åssen jeg setter opp serveren ferdig? Endret 21. desember 2005 av xox Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 nå står serveren å går ( brukte bulletftp isteden ) men jeg kommer inn på servren kun via locale ipadressa.. lurer på hvordan No-ip.com fungerer . skal jeg skrive inn ''[bruker].no-ip.com'' i steden for ip ? .. da dukker det ikke opp noe .. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 nå står serveren å går ( brukte bulletftp isteden ) men jeg kommer inn på servren kun via locale ipadressa.. lurer på hvordan No-ip.com fungerer . skal jeg skrive inn ''[bruker].no-ip.com'' i steden for ip ? .. da dukker det ikke opp noe .. 5322821[/snapback] Du må NAT`e port20 og 21 i routeren din til den ip`en som ftp serveren din er på Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) I Ihvertfall har jeg satt på port 21 og 20 på både public og privat (se bilde).. men kan fortsatt ikke koble med no-ip.com dns-en .. noen som har noe forslag på hva som kan være feil ? Endret 27. desember 2005 av xox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå