Gå til innhold

Sette HK inn i kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe angående montering av hovedkortet i kabinettet. Det følger med noen skruer som ligner på dette: http://www.electronicsoutfitter.com/images...s/screwnutm.jpg

Er det standoff-skruer? Det står en visning inni kabinettet at A=ATX også er det masse hull med A'er på, skal disse standoff-skruene skrues ned i alle disse A-hullene? Jeg vil nemlig ikke gjøre noe feil her, siden jeg har hørt at det kan føre til kortslutning hvis jeg gjør noe feil her.

Hvis disse skruene er standoff-skruer, skal ta hovedkortet legges oppå disse skruene, og siden skrues med de vanlige skruene oppå disse igjen (via hovedkortet) ?

En av hovedårsakene til at jeg lurer er at standoff-skruene var litt vanskelig og harde å skru fast i kabinettet, virker ikke som om de passer HELT. Men jeg prøvde å skru en av de vanlige sølvskruene fast i en standoff, og dette gikk jo helt uten problemer.

Også lurer jeg på en ting til. Og det er angående "pakninger". Burde jeg handle ekstra pakninger (bittesmå runde med hull i midten) som skal ligge mellom de vanlige skruene og hovedkortet når jeg skal skru fast hovedkortet? Hvor viktig er dette?

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
standoff-skruene skal plasseres der du har skruhull på hovedkortet ditt.

det er bare og legge hovedkortet på bånn plata så ser du hvem hull du skal bruke.

5282548[/snapback]

Men jeg setter jo ikke standoffskruene på hovedkortet først? Er det riktige skruer de jeg har på bildet?

Lenke til kommentar

Standoff skruene/klips osv. festes i kabinettet, når du har festet de du skal ha, legger du HK forsiktig ned på disse og skrur fast.

Vær 110% sikker på at du ikke har satt i noen "ekstra" da det kan føre til kortsluttning av HK.

Se hvor hullene på HK ligger, så ved å holde HK ned mot kabinettet vil du se hvor du skal sette standoff's evt. mål deg fram med målband el.

Alternativt kan du legge hk på et stykke papir markere hullene med feks. en tusj, for så å bruke den som en mal for hvor standoff's skal stå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...