norpheus Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg tenkte jeg skulel prøve å sette opp en enkel og grei ftp-server slik at kameratene mine kunne laste ned filer fra meg. Hilke programmer burde jeg bruke og hvordan gjør men det. Kan noen gi meg en kort veiledning?? er helt blank på dette området.. Lenke til kommentar
Champ Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 hmm, husker jeg brukte bulletproof FTP, det var veldig enkelt og greit. men det er så lenge siden jeg brukte det at noen veiledning kan jeg ikke gi :smile: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 hva med windows sin?? Lenke til kommentar
umy Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 vel, bulletproof bruker jeg oxo. du må ihvertfal opprette en konto. husk å spesifisere hvilket område på din pc(fx en mappe) som brukeren skal ha tilgang til. om du ikke har ett dynDNS program, så må brukeren koble til din ip. en veiledning er ikke så lett å gi sånn uten videre. prøv deg frem, bare begynn med å prøve å lage en brukerkonto. husk å trykke på "lynet"-knappen for å sette igang serveren :smile: litt lettere å svare om du spør om noe konkret. lykke til Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Jeg har nå satt opp en server og kan connecte til den via lokalnettet, men hva gjør jeg for at andre skal kunen connecte til min server fra internett?? Hva er det jeg må confige?? PLZ help!! btw. har fiksa meg en xxx.dns2go.com adresse. Og jeg er bak en router (er det noe jeg må gjøre her??) [ Denne Melding var redigert av: norpheus på 2002-09-03 23:03 ] Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Portforwarding er det du må gjøre på routeren. Enkelt forklart går det ut på at du setter opp routeren til å videresende all innkommende FTP-trafikk til din pc. Ellers så stopper all innkommende FTP i routeren din. Hvordan dette gjøres er litt forskjellig fra router til router, let på google.com :wink: Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 Takker for svar. Skal prøve ut dette når jeg kommer hjem fra den fuckings skolen.. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Anbefaler WarFTP, helt gratis og ganske enkel. Du har mulighet til å sette masse options, et godt valg. Men den enkleste er antageligvis Ms sin. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 bulletproof g6, er skikkelig bra, den bruker æ. Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Sette opp en ftp server? gå til http://www.download.com/ og søk etter Serv-U, veldig enkelt program og bruke. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg har brukt/bruker Bulletproof til Ftp-server og Apache til webserver. Er fornøyd med begge programmene. Men akkurat i disse dager legger jeg om til Windows2000's IIS. Meget enkelt og brukervennlig. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 Jeg har nå forwarda port 21 (TCP og UDP) til min lokale ip adresse 192.168.1.4... Men det funker fortsatt ikke. Jeg geier ikke å koble meg til ftp'en fra internett. Detter står det når jeg starter serveren: "04.09.2002 14:16:25 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.1.4, on port 21" Og slik ser configprogget ut til min Billion BIPAC-610 her Som du ser, så har jeg forwarda port 21 TCP og UDP til 192.168.1.4 som er min lokale IP. Hva er det jeg gjør feil?? hvorfor får jeg ikke koblet meg til?? HJELP! Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Litt off topic men... Veit noen om noen program som forandrer IP til url?? Må være gratisprogram da! Veit om dns2go men den koster penger nå plutselig.. HAr noen peil?? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Prøv å forwarde port 20 også. FTP bruker både port 21 og 20. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Bruke Passive mode på ftp-klienten kanskje ? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 Takker for hjelpen!! Alt funker bra nå!! btw dns2go er Gratis!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå