Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sette opp en enkel ftp-server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel, bulletproof bruker jeg oxo.

du må ihvertfal opprette en konto. husk å spesifisere hvilket område på din pc(fx en mappe)

som brukeren skal ha tilgang til.

om du ikke har ett dynDNS program, så må brukeren koble til din ip.

en veiledning er ikke så lett å gi sånn uten videre.

prøv deg frem, bare begynn med å prøve å lage en brukerkonto. husk å trykke på "lynet"-knappen for å sette igang serveren :smile:

litt lettere å svare om du spør om noe konkret.

lykke til

Lenke til kommentar

Jeg har nå satt opp en server og kan connecte til den via lokalnettet, men hva gjør jeg for at andre skal kunen connecte til min server fra internett?? Hva er det jeg må confige?? PLZ help!!

btw. har fiksa meg en xxx.dns2go.com adresse. Og jeg er bak en router (er det noe jeg må gjøre her??)

[ Denne Melding var redigert av: norpheus på 2002-09-03 23:03 ]

Lenke til kommentar

Portforwarding er det du må gjøre på routeren. Enkelt forklart går det ut på at du setter opp routeren til å videresende all innkommende FTP-trafikk til din pc. Ellers så stopper all innkommende FTP i routeren din. Hvordan dette gjøres er litt forskjellig fra router til router, let på google.com :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har nå forwarda port 21 (TCP og UDP) til min lokale ip adresse 192.168.1.4... Men det funker fortsatt ikke. Jeg geier ikke å koble meg til ftp'en fra internett.

Detter står det når jeg starter serveren: "04.09.2002 14:16:25 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.1.4, on port 21"

Og slik ser configprogget ut til min Billion BIPAC-610 her Som du ser, så har jeg forwarda port 21 TCP og UDP til 192.168.1.4 som er min lokale IP.

Hva er det jeg gjør feil?? hvorfor får jeg ikke koblet meg til?? HJELP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...