Chieftec Matrix Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hei Jeg har bredbånd levert fra Lyse. Jeg har problemer med å dele internett til flere pc'er. Utstyret som jeg bruker: Switch: Sunsway/ST Lab Switch 5P 10/100 Det som skjer er når jeg kobler på flere en 1. pc så kommer det opp ein feilmelding: Windows-Systemfeil. Det finnes en IP-adressekonflikt med et annet system på nettverket. Så er det bare en pc som får internett mens den andre bare "henter nettverksadresse". Oppsette inne på lokal tilkobling er: Mota IP-adresse automatisk Mota DNS-server adresse automatisk Automatisk privat IP-adrsse Det oppsettet er satt opp på begge pc'ene. Hva skal jeg gjøre for å få begge pc'ene på nett? Er det noe mere informasjon dere trenger så bare spørr. Trenger virkelig begge pc'ene på nett nå. Mvh Alex Lenke til kommentar
Staal3 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hei Er ikke helt sikker, men jeg tror at du bare får en IP adresse i fra lyse. Du kan da ikke bruke en switch men må ha en router. Den får en IP adresse i fra Lyse og så deler den ut interne adresser til PC som du har hjemme. mvh Ståle Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Du kan vel også sette et ekstra nettverkskort i hovedpc'en og dermed bruke denne som dhcp-server og gateway til pc nr 2. Ulempen er at hovedpc må stå på for at pc nr 2 skal få tilgang til internett. Det beste er selvsagt å bruke en router. Endret 11. desember 2005 av Deepsearch Lenke til kommentar
Chieftec Matrix Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Fikk til å fikse det, satte bare manuell konfigurering av ip adresser. Så tastet jeg inn et annet tall i enden av hver ip-adresse til pc'ene. Nå har jeg 3 pc'er på nettverket å det funker fint. Takk for svarene! Mvh Alex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå