Azton Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Er på utkikk etter nytt minne til pcen som kommer etterhvert. Jeg har bestillt meg en AMD Opteron 146 som skal overklokkes, men hvis netshop ikke får inn denne CPU, blir det en A64 3700+. Hovedkortet blir et DFI Lanparty Ultra-D. Jeg har så og si bestemt meg for 2x1024MB for å kunne kjøre 1T command rate, så hvis ingen har noen lure inspill om hvorfor jeg ikke skulle velge anderledes, så blir dette valget Jeg har håp om å nå minst 2,8GHz (2,0GHz er stock), men vet ikke hvor gode brikker jeg trenger. Er en stund siden jeg har vært borti overklokking, og er ikke sikker på hvilke egenskaper brikken skal ha. Jeg har sett litt på disse, er det bra valg? Er det lurt å kjøpe brikker med høyere hastighet enn 400MHz, eller er stramme timings viktigere? Jeg har ikke lyst å bruke mer enn 3000,- på brikkene. Takk på forhånd, Azton Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg vil absolutt anbefale PC4000 brikker, du får dem greit til under 3000. Høy hastighet er mye bedre enn lave timings. De du nevner kan man ikke øke hastigheten særlig mye på selv om man slakker på timingene. https://prisguiden.no/fritekst_sok....ind=pc4000+2048 Lenke til kommentar
Azton Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 OK, noen som har andre innspill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå