Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hyle lyd i fra skivebremsen framme.


Northland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten er de slitt eller så er det feil klosser på skivene. Feilprodukjson...

 

Det mest logiske er å smøre dem opp uansett hvor nye de er. Verkstedene tar ikke så mye for det.

 

Var tilfelle med en annen bil. Prøvde alt men endte å legge klossene oppi olje noen min og tørke av de for å så montere dem. Dette er kun verksteder som bør gjøre det. Jeg tar ikke no ansvar...

Lenke til kommentar

Olje på klossene er ikke noe lurt hvis du har planer om at bremsene skal fungere neste gang du bremser.

 

Montèr skrikdempingsplater hvis dette ikke er gjort og caliperen tillater det.

 

Få et verksted til å kjøre slipeklosser for å slipe ned ujevnheter på skivene.

(somregel like greit å kjøpe nye skiver)

 

Fjern alt av rust og dritt på føringsbanene til klossene slik at dem kan bevege seg fritt.

 

EDIT: Et par harde nedbremsinger løser ofte problemet.

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Er det ikke slik at en bør ikke ha harde nedbremsinger etter nylig skifte av klosser og skiver?

 

Er det ikke da det kan bli ujvenheter?

 

Har hørt dette.

5285798[/snapback]

Det er helt riktig, men når han sier at de er "relativt nye" går jeg utfra at de er innkjørt, eller nær innkjørt.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet med skriking er blitt et større problem etter at asbesten ble fjernet.Det vaneligste er å legge på en tynn plate bak klossen med kobberpasta el mellom lagene.Den vanelige grå strietapen (rallytape) kan også brukes.I tilfeller som det ikke blir borte må man skifte fabrikat på klossene.ATE klosser er et bra merke når det gjelder det.Med det mener jeg ikke at det er det beste merket,men at de er gode på bremselydproblematikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...