ChristianHL Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Lurte på å kjøpe meg en thinkpad R50e. --link-- Ser ut som den samme maskinen kommer med pentium m prosessor, men til noe høyere pris. --link-- Det jeg da lurer på er om jeg kan kjøpe den billigste maskinen med celeron prosessor og bytte ut den med denne prosessoren --link-- Mulig jeg er helt på bærtur her. Hvis det isåfall lar seg gjøre, er det da noe annet som må gjøres i tillegg eller er det "plug and play" ? Mvh Christian Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Sannsynligvis ikke. Ser også at det er en vekt forskjell mellom maskinene så det er muligens ikke bare CPU som er forskjellig. Og så er jo spørsmålet om hovedkortet støtter Pentium M, vet jo ikke hva Lenova har gjort for å hindre slik oppdateringer. I tillegg til at en muligens må demontere maskinen for å komme seg til cpu'en. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Bytte av CPU skal gå det. At begge maskinene har forskjellig vekt har lite å si. Men den prosessoren du linker til kan du ikke bruke. Du må ha en cpu med 400mhz fsb. Mest sannsynlig så støtter nok hovedkortet Pentium-M. Husk at Celeron-M rett og slett er Pentium-M som mangler speedstep. Hvis hovedkortet ikke støtter Pentium-M så løses det ved hjelp av bios oppgradering. Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Hvor kan jeg finne ut dette for å være helt sikker? Er egentlig ikke den høyere ytelsen jeg er ute etter men har lyst på pentium m prosessor fordi jeg innbiler meg at maskinen vil bli stillere av dette. (viftestøy) Stemmer dette? Tenker da f.eks. på om jeg ligger i sengen å surfer på internett. Vil da viftene gå om jeg har celeron prosessor? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Med Celeron-M så går viftene hele tiden. Den vil ikke klokke seg ned fordi den mangler speedstep. Med Pentium-M så hadde den blitt mer stillegående og batteritiden hadde blitt bedre. Men nå er det ikke sikkert om viftene på den maskinen bråker selv med Celeron-M. Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Hvor finner jeg Pentium M prosessor med 400mhz bus? Kan ikke se at komplett har dette. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Netshop http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...=30&g1=5&g2=260 Også kan du sjekke andre nettbutikker som f.eks psdata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå