Gå til innhold

Ustabilitet med GeForce 6800 Ultra


Nigma

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte nettop et GeForce 6800 Ultra kort. Jeg installerte det og alt virka helt ok, windows boota helt som normalt, jeg la inn drivere og reboota. Alt var helt supert og med ekstrem grafikk. Men, jeg fikk et ganske stort sjokk når jeg skulle starte ett spill, for etter ganske nøyaktig 20 sekunder frøys bildet og PCen reboota. Når jeg kom tilbake inn i Windows sto det at det var skjermkortet som hadde skapt ustabiliteten. Jeg prøvde da med et annet spill og nok en gang skjedde det samme. Det første spillet jeg prøvde var World of Warcraft, det andre var C&C Generals. Så prøvde jeg med stadig eldre spill og fant til slutt ut at jeg kunne spille Newerwinter Nights og CS 1.6 uten problemer. Dette var en ganske stor skuffelse for å si det mildt. Kan noen være så snill å fortelle meg hva som er galt? Har venta i 2 måneder på kortet og det er litt kjipt å ikke få brukt det...

 

På forhånd takk

 

Nigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg kjøpte nettop et GeForce 6800 Ultra kort. Jeg installerte det og alt virka helt ok, windows boota helt som normalt, jeg la inn drivere og reboota. Alt var helt supert og med ekstrem grafikk. Men, jeg fikk et ganske stort sjokk når jeg skulle starte ett spill, for etter ganske nøyaktig 20 sekunder frøys bildet og PCen reboota. Når jeg kom tilbake inn i Windows sto det at det var skjermkortet som hadde skapt ustabiliteten. Jeg prøvde da med et annet spill og nok en gang skjedde det samme. Det første spillet jeg prøvde var World of Warcraft, det andre var C&C Generals. Så prøvde jeg med stadig eldre spill og fant til slutt ut at jeg kunne spille Newerwinter Nights og CS 1.6 uten problemer. Dette var en ganske stor skuffelse for å si det mildt. Kan noen være så snill å fortelle meg hva som er galt? Har venta i 2 måneder på kortet og det er litt kjipt å ikke få brukt det...

 

På forhånd takk

 

Nigma

5281812[/snapback]

 

Har du sjekket temp på skjermkortet ?

 

Se om viften på skjermkortet går.

Lenke til kommentar

Vel... :p Nå har jeg det og det er helt stabilt *flau*

 

Men, uansett, nå kommer det innimellom streker på kryss og tvers mens jeg spiller. De varer bare i noen millisekunder men de kommer og går innimellom. Bare tynne svarte streker her og der, hva er det for noe da? :p

 

Takk for hjelpen

 

Nigma

Lenke til kommentar
Vel... :p Nå har jeg det og det er helt stabilt *flau*

 

Men, uansett, nå kommer det innimellom streker på kryss og tvers mens jeg spiller. De varer bare i noen millisekunder men de kommer og går innimellom. Bare tynne svarte streker her og der, hva er det for noe da? :p

 

Takk for hjelpen

 

Nigma

5281938[/snapback]

 

 

Trykk knappen PrtScn som du finner ved siden av F12 knappen. Etter det så trykker du Start>Run , skriver mspaint og trykker enter.

 

Når du er inne i Paint så tar du crtl+v og "save" bildet som jpg/jpeg fil.

 

www.imageshack.us

 

Post bildet der og gi oss linken.

 

 

 

(Ta bildet av disse strekene du snakker om)

Lenke til kommentar

Jeg tror også Lættis er inne på noe her. GF 6800 Ultra bruker mye strøm og det kan gjøre systemet ditt ustabilt. Hvis du poster listen over komponenter i ditt system inkludert kabinett, er det lettere å få den totrale oversikten.

 

Men de typiske problemene kan jo være:

 

- Drivere (for gammel, ev. ustabil versjon)

- Bugs i spillene (lite sannsynlig, siden du har prøvd flere)

- For liten PSU

- For høy varme i grafikkortet

Lenke til kommentar

Her er tinga mine:

GeForce 6800Ultra

Pentium 4 2.4 GHz

1024 mb ddr-ram (2x 512)

 

Resten trenger dere vel ikke vite, eller?

 

Og forresten, jeg rekker ikke ta screenshot av strekene de kommer og går så fort. Har prøvd flere ganger :)

Endret av Nigma
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvis du kunne fortelle type og hvor mange watt strømforsyningen leverer, hadde det vært fint.

 

Det viktigste er uansett å vite hvor mange watt strømforsyningen leverer.

5282391[/snapback]

 

Sorry at det har tatt så lang tid å svare, men jeg er skikkelig noob når det gjelder hardware :p (hardcore gamer ftl :() Uansett, jeg har enda ikke finni ut hvordan jeg sjekker hvor mange watt osv strømmforsyninga mi er på (og jeg har ikke peiling på hva PSU er :blush: )

 

Uansett takk for hjelpa så langt, og jeg regner nå med at strømforsyninga mi er for svak så jeg har planer om å bestille ny snarest. Har dere forsovidt noen tips til en bra strømforsyning? Takk for all hjelpa :)

Lenke til kommentar
Hvis du kunne fortelle type og hvor mange watt strømforsyningen leverer, hadde det vært fint.

 

Det viktigste er uansett å vite hvor mange watt strømforsyningen leverer.

5282391[/snapback]

 

Sorry at det har tatt så lang tid å svare, men jeg er skikkelig noob når det gjelder hardware :p (hardcore gamer ftl :() Uansett, jeg har enda ikke finni ut hvordan jeg sjekker hvor mange watt osv strømmforsyninga mi er på (og jeg har ikke peiling på hva PSU er :blush: )

 

Uansett takk for hjelpa så langt, og jeg regner nå med at strømforsyninga mi er for svak så jeg har planer om å bestille ny snarest. Har dere forsovidt noen tips til en bra strømforsyning? Takk for all hjelpa :)

5373918[/snapback]

 

 

Se på strømforsyningen som det står noe på den , hvis det gjør det .... Skriv det her.

 

Kan du navnet på alt som er i din data ?

 

Skal du ha mye i din datamaskin ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...