Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aksel feil på Citroen. Utgått Garanti

AndersT2

Anbefalte innlegg

Kjører en Citroen Berlingo varebil. Hadde den inne til service i starten av oktober, den hadde da gått 80.000, og garantien gikk ut samme uke som jeg hadde den inne.

Når bilen hadde gått 60.000 (tidlig i år) så fikk jeg byttet hjul lager på bilen, noe som Citroen ha hatt problemer med i følge verkstedet (merkeverksted).

Men nå har det begynt å komme en lignende ulyd igjen. Den kommer når jeg så vidt svinger rattet til høyre, og forsvinner når det tas til venstre. Det er ikke mange millimetrene som trengs for å få frem lyden. En kollega mente det kanskje hadde noe med noen tannhjul som skulle sitte midt under bilen. Har ikke peiling på biler, så jeg husker ikke helt hva han kalte det.

Er dette noe som jeg burte klage på, og som Citroen burte betale for, eller må jeg står for det selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være ytre drivledd som er gåen. Det som orårsaker det er slitasjen på gymmibelgen sol ligger rundt. Når den går i stykker (revner) slenges alt fettet ut og vann/skitt kommer inn og ødelgger. Sjekk om felgen er grisete på innsiden.

Fikk dette på min bil og kjører med det nå. skal bytte i løpet av uka. Du merker når du legger over til en side at det kommer sånne klakkelyder. Er ikke så farlig men vil ikke anbefale å kjøre med det da før eller siden det kan bli helt ødelagt og akselen spinner inni drivleddet noe som gjør at all kraften går ut på den akslingen som har minst motstand med mindre du har sperre.

Håper dette var til hjelp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...