StarcraftGeek Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg den nye ipod'en (g5). Musikken og bildene mine var ikke noe problem å få lagt inn. Da jeg skulle legge inn noen filmer fikk jeg desverre større problemer. Jeg har brukt programmet videora for å konvertere formatet til mp4. Men får ikke ført dem over til min ipod. Jeg har prøvd å gå på options og velge at filmer skal automatisk overføres men der er alt grått og umulig å velge noe som helst. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Drag and drop? Bruker du kodeken jeg har utropt som overall best. Vil du mest sannsynlig ikke få problemer med overføringen. mini-guide litt lenger ned i denne kategorien. Men da må du ikke ha på automatisk oppdatering. Endret 11. desember 2005 av Lord^ Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Du har lagt filmene inn i iTunes? Du legger den til akkurat som du legger til musikk. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Lurer på å kjøpe Ipod Video, men jeg lurer på en liten ting om video funksjonen. Hvis jeg bruker videoutgangen for å spille filmer på tv. Har ipod en oppløsningsbegrensning eller brukes da oppløsningen på filmen? Hvor høy oppløsning kan jeg få på MP4 filmer? Vil kvaliteten være god nok for avspilling på projektor og større tv'er? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Lurer på å kjøpe Ipod Video, men jeg lurer på en liten ting om video funksjonen. Hvis jeg bruker videoutgangen for å spille filmer på tv. Har ipod en oppløsningsbegrensning eller brukes da oppløsningen på filmen? Hvor høy oppløsning kan jeg få på MP4 filmer? Vil kvaliteten være god nok for avspilling på projektor og større tv'er? 5291823[/snapback] Lurer på om du må ha en iPod video-fil (noen spessielle konverteringer). Det er jo forskjell på hvordan kvalitet det er på de forskjellige konverteringene da. Hørt det har blitt sammenlignet med VHS. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Skjermen kan vise 320x240, og mp4 oppløsningen blir deretter. For en fin kodek kan du lese miniguiden min. Bare husk å bruke h.264 og ikke mpeg4. Det gir bare stor filstørrelse og crappy kvalitet. Men jeg har lest et sted at den kan spille av høyere oppløsninger også, men da i mpeg4, 480x480 har jeg lest. Men du kan bruke andre oppløsniger som passer tv'en bedre f.eks 700x300 elns. Man må bare huske å være under den riktige aspect ratioen. 480x480 = 230 400 700*300 = 210 000 så du har litt å gå på. Orker ikke regne ut hva det eksakte blir. Men det kan du finne ut av selv. Ca 700x300 ser visstnok ikke så dårlig ut på tv'en har jeg lest. Søk litt rundt på f.eks higher video resolutions on iPod eller noe i den duren så finner du sikkert mye morsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå