DataFMT Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Noen her som har en Aopen Barebook 1557 GLS som vet hvordan de åpner den og gidder å lage en liten guide? Jeg har problemer med at skjermkortet får for lite kjøling og minnet på dette kan derfor ikke kjøres på mer enn 175 MHz av de 200 MHz'ene det egentlig skal være. Hvis noen finner en guide på nettet (helst med bilder) hadde det også vært veldig greit. Jeg prøvde å skru opp alle skruene på bakplaten, men den satt fortsatt fast og jeg ville ikke bryte. Jeg leste på aopen sitt forum at man måtte ta av tastaturet først, men jeg har ikke peiling på hvordan dette gjøres. Det skal ikke være lett... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 http://privat.bluezone.no/deoman/ Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Takk for svar, men det står lite om hvordan man tar den fra hverandre på den siden. Høres ut som man må ta av tastaturet først, men ser ikke hvordan dette skal kunne gjøres... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Skal du ha tilgang til prosessor og skjermkort så er det under tastaturet du skal. Du må fjerne et panel som ligger over øverste del av tastaturet. Det er ingen skruer, men et par klips. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Du vet ikke tilfeldigvis hvor skjermbrikken og dets minnebrikker befinner seg? Hadde du kunnet merke det av på bildet hadde det vært kjempesvært! Er litt bekymret for å løsne på ting uten at jeg trenger det... Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 DataFMT skrev: Du vet ikke tilfeldigvis hvor skjermbrikken og dets minnebrikker befinner seg? Hadde du kunnet merke det av på bildet hadde det vært kjempesvært! Er litt bekymret for å løsne på ting uten at jeg trenger det... 5329099[/snapback] det er det "dekselet" der på-knappen og alt det det som skal taes av først.. så popper tastatur lett av... Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg fikk åpna, men aner ikke hvor skjermbrikken er . Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg lurer på om ikke du må skru den frahverandre, mener huske skjermbrikken ligger på undersiden av hovedkortet, mulig jeg husker feil, men er ganske sikker på det. Når det er sagt er dette en drittmaskin skru på, plasten er myk og ettergivende, vær forsiktig så noe ikke blir ødelagt. Skru ut ALLE skruer som du mistenker holder noe fast, er du forsiktig så er ikke dette noe problem. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Hva skal du med det innebygde skjermkortet? du får jo ikke gjort noe med det! Hadde 1557GLS før jeg også, faen for noe herk. Du kan alltids klokke opp de siste 25MHz. Men for guds skyld ikke prøv deg på en BIOS-oppdatering, der er det mange som har hatt problemer i ettertid. Endret 24. desember 2005 av lavizh Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 lavizh skrev: Hva skal du med det innebygde skjermkortet? du får jo ikke gjort noe med det!Hadde 1557GLS før jeg også, faen for noe herk. Du kan alltids klokke opp de siste 25MHz. Men for guds skyld ikke prøv deg på en BIOS-oppdatering, der er det mange som har hatt problemer i ettertid. 5332662[/snapback] Det kan være at det er dårlig kontakt mellom skjermbrikke og kjøler. Litt greit å få det til å fungere som det skal. Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Mener også huske at det er en form for tykk gummi mellom brikken og det som skal kjøle den ned, en blikkplate som strekker seg over undersiden av hovedkortet. Tvilsomme greier. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg gav opp. Umulig å få av den bakplata uten å bryte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå