Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router til deling av bredbånd fra Telenor

Anbefalte innlegg

Etter en god del med venting er det endelig min tur til å nyte det raske liv på nettet.

Har bestilt Nye telenor adsl og skal dele det med to andre maskiner. (3 tilsammen altså)

Til dette trenger jeg en ruter som:

-Lett og konfigurerer (så lett at til-og med de litt

eldre i huset skulle klare det uten alt for store

problemer :wink:

-Billig, max 1500 kr

-Helst innebygd firewall med enkel konfigurering av åpning og lukking av porter (se nedenfor)

Dette nettverket skal i hovedsak brukes til et lite spillenettverk så jeg vil helst slippe timelange kommandoer for å åpne og lukke porter som trengs til

å spille multiplayer spill over f.eks Gamspy Arcade

(Har endel venner som har svettet skjorta av seg etter å "nesten" ha kjøpt katta i sekken etter å ha funnet ut hvor "lett" det var å få tilgang til nettet gjennom deres rutere.

Har fattet øye på:

SMC Barricade High Speed Internet

Retail Access Sharing Router, 7004BR fra Komplett

Har søkt igjennom forumet og har funnet ut at det er et par som bruker denne og har skrevet godt om den men lurer på om denne passer "perfekt" til mitt formål?

Blei litt lang denne posten, men når de eldre kjøper så burde man helst ikke miste deres _tillit_ med å kjøpe katta i sekken :roll:

[ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-09-03 20:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallai her,

Jeg handlet en Zyxel router (komplett har dem) med innebygget switch (4 porter), firewall og alt tenkelig stash..

Konfigurering er såre enkelt, bare å sette tcp/ip-protokollene til å motta automatisk IP-adresse, og that's it. Rett på nett med en gang :wink:

Fant den litt brukt på QXL til en billig penge. Den koster to og en halv høvding helt ny.

Det er den enste erfaringen jeg har med rutere..

Lykke til!

Henning

Lenke til kommentar

Takk for alle svarene.

Etter noe overveielse og etter å ha lest testen på dinside.no landet jeg til slutt på SMC Barricade 7004BR.

Quote:

Den 2002-09-03 21:06, iron_knuckle skrev:

Har samme router selv (smc barricade) og er meget fornøyd med den et godt kjøp.

har hat noen problemer med og være host på et spill men det kan jo lett konfigureres :smile:

Tror ikke dette byr på så stoorre problemer :grin:

Quote:

Den 2002-09-03 21:40, Rosa Tanga skrev:

Hei duh. Det er en post som er nesten likedan som denne her. vet du hva som er forskjellen på BR versjonen og ABR? Alt jeg vet er at ABR er overtageren til BR, men hvorfor er den dyrere?

Så det var en ganske lik post om ruteren men jeg ville ikke bryte inn med alle mine spørsmål i en annens post, det handler om go norsk folkeskikk vettu :grin:

Forskjellen på de to er også ukjent for meg, så litt forskjell på designet på bildene.

Er nok også muligt at jeg har glippa over noe av info'n som kan si noe om forskjellen (som nå for meg bare er prisen).. Takk for hjelpen enda en gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...