Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Ok, har gjort et forsøk på å sette meg inn i overklokking en gang før, men da ble det liksom ikke noe av. Denne gangen skal jeg forstå hva som skal gjøres og få gjrot det! Jeg har følgende system: Hovedkort: Abit AA8-duraMAX Ram: 2 x Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB CPU: Intel Pentium 4 540J 3.2GHz CPU kjøler: Arctic Cooling Freezer 7 Skjermkort: Sapphire x800xt @ x800xt pe (med ny kjøler) Pcen kjører 45 grader på full load uklokket, og jeg vil tro at den kan klokkes en god del. Har klokket ved hjelp av OCguru, som fulgte med hovedkortet, men dette var bare "standardklokking"/de instillingene som fulgte med. Da har jeg kjørt på 3.6 da kjører pcen på rundt 47 på full load. Hvor skal jeg starte? EDIT: endret litt på fan speed, så nå ligger cpu-temp på 38 grader etter 20 min prime 95 Endret 11. desember 2005 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Velg User 1 i OC-guru og trykk på Configurer Preset. Der kan du øke FSB hastigheten. Orginal FSB er 200Mhz Din CPU 200FSB *16 Multiplierer= 3200Mhz = 3,2GHz Hvis du øker FSB til f.eks 220 *16 = 3520MHz Øk med 10 og 10 Mhz helt til PCen blir ustabil. da må du øke volten til CPU. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Prøvde det du sa nå, og jeg kan flytte øke fsb'en til 215 uten problemer, men så begynner det å gå galt. Da har jeg latt: - vcore stå på 1.3875 - nbv stå på 1.50 - ddr2v stå på 1.80 Dette er standard. Men da jeg øker til 220 låser pcen seg helt og jeg må restarte. Så neste gang øker jeg vcore (volt til cpu ikke sant?). Jeg øker den litt den første gangen, men akkurat det samme skjer. Restarter igjen og prøver å øke litt til, denne gangen går det også galt. Sånn fortsetter jeg helt til vcore står på 1.5 og det krasjer hver gang. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå