benyeah Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hei, jeg bestemte meg for å hente frem noen av de gamle spillene mine i dag. Blant dem var det "Det Magiske Jordbæret" jeg ville spille først. Alright, først funker det ikke - så går jeg inn på "Jordbærlyd"-programmet, hvor man kan ordne med lyden osv. Der kan jeg velge hvordan lydkort jeg har (integrert i hovedkortet), I/O Adress, IRQ og KHZ. Kan velge mellom lydkortene Sound Blaster, Sound Blaster Pro, Pro Audio Spectrum og None. Poenget er at det ikke er lyd! Noen som vet hva I/O Adress, IRQ og KHZ skal stå på? Takk! Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei, jeg bestemte meg for å hente frem noen av de gamle spillene mine i dag. Blant dem var det "Det Magiske Jordbæret" jeg ville spille først. Alright, først funker det ikke - så går jeg inn på "Jordbærlyd"-programmet, hvor man kan ordne med lyden osv. Der kan jeg velge hvordan lydkort jeg har (integrert i hovedkortet), I/O Adress, IRQ og KHZ. Kan velge mellom lydkortene Sound Blaster, Sound Blaster Pro, Pro Audio Spectrum og None. Poenget er at det ikke er lyd! Noen som vet hva I/O Adress, IRQ og KHZ skal stå på? Takk! 5280620[/snapback] Det er nok dessverre ikke så enkelt. Problemet er antakelig at spillet er laget for et eldre operativsystem enn det du har. Du må nok i gang med å finne et program som emulerer det operativsystemet det er laget for, eventuelt som emulerer et slikt lydkort. Det finnes mange forskjellige måter å gjøre det på. Google er din venn. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 En enkel og grei løsning kan jo være å prøve kompatibilitetsmodus først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå