Gå til innhold

Gammelt spill - ingen lyd!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bestemte meg for å hente frem noen av de gamle spillene mine i dag. Blant dem var det "Det Magiske Jordbæret" jeg ville spille først. Alright, først funker det ikke - så går jeg inn på "Jordbærlyd"-programmet, hvor man kan ordne med lyden osv. Der kan jeg velge hvordan lydkort jeg har (integrert i hovedkortet), I/O Adress, IRQ og KHZ. Kan velge mellom lydkortene Sound Blaster, Sound Blaster Pro, Pro Audio Spectrum og None. Poenget er at det ikke er lyd! Noen som vet hva I/O Adress, IRQ og KHZ skal stå på? Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg bestemte meg for å hente frem noen av de gamle spillene mine i dag. Blant dem var det "Det Magiske Jordbæret" jeg ville spille først. Alright, først funker det ikke - så går jeg inn på "Jordbærlyd"-programmet, hvor man kan ordne med lyden osv. Der kan jeg velge hvordan lydkort jeg har (integrert i hovedkortet), I/O Adress, IRQ og KHZ. Kan velge mellom lydkortene Sound Blaster, Sound Blaster Pro, Pro Audio Spectrum og None. Poenget er at det ikke er lyd! Noen som vet hva I/O Adress, IRQ og KHZ skal stå på? Takk!

5280620[/snapback]

Det er nok dessverre ikke så enkelt. Problemet er antakelig at spillet er laget for et eldre operativsystem enn det du har. Du må nok i gang med å finne et program som emulerer det operativsystemet det er laget for, eventuelt som emulerer et slikt lydkort. Det finnes mange forskjellige måter å gjøre det på. Google er din venn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...