nesreps Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Disken er full og jeg har tenkt å formatere den… Har endret BIOS innstillingene slik at maskinen skulle starte fra cd-rom-stasjonen. Startet maskinen på nytt og fikk opp denne meldingen: 1962: No operating system found. Press F1 to repeat boot sequence. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Har googlet litt og det ser ut som den feilmeldingen kan bety flere ting. Kan faktisk være IDE-kabelen, men det kan også være MBR på disken som er korrumpert. Kan i værste fall tyde på at disken holder på å ta kvelden. Det kan også være et problem med oppstartsrekkefølgen slik at maskina ender opp med å prøve å boote fra nettverkskortet. Er det det kan det være en mulig løsning å prøve å disable kortet, og prøve en ny restart. Endret 11. desember 2005 av persistent Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvorfor ikek bare RYDDE på C: istedenfor å formatere? Høres ut som "å skyte spurv med kanon" for meg. Lenke til kommentar
nesreps Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Har så mye crap og dritt på pc, derfor tenkte jeg å formatere. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Har så mye crap og dritt på pc, derfor tenkte jeg å formatere. 5280674[/snapback] Hva med å kvitte seg med "crap og dritt" istedenfor? Du vet du har en magisk knapp på tastaturet som heter 'delete', og gjett hva den gjør. ja, utrolig nok så FJERNER DEN TING! Halleluja! Lenke til kommentar
persistent Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Dersom du endrer oppstartsrekkefølgen tilbake, får du bootet fra disken da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå