Gå til innhold

Asus A7v333

Luffe_

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har gått til anskaffelse av to Asus A7v333 hovedkort. Disse installerte jeg i dag i to separate maskiner og ingen av de fungerer. Er fullstendig klar over at jeg helt sikkert har gjort noe feil, men jeg klarer ikke å finne ut hva jeg har gjort feil.

Når jeg kobler til strømmen lyser det bare et grønt lys midt i hovedkortet. Når jeg prøver å slå på strømmen skjer det ingenting. Jeg har ikke forandret på noe særlig med jumpere, men jeg tror de skal stå riktig.

Er det noen som har noen forslag å komme med til en desperat sjel ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et svært vanlig problem med oppgradering til AMD Athlon og XP-plattformer er at strømforsyningene gir for lite strøm. Disse nye prosessorene krever minst 300W. Dine symptomer tyder på at du får for lite effekt. Se på strømforsyningen hvor mange watt den gir og evt. kjøp ny

Lenke til kommentar

Hei

Takker for svar.

Jeg har en strømforsyning på 25ow jeg vet at det er litt lite, men jeg har hørt om andre som har fått det til med så lite, eller tar jeg feil nå ?

Skulle jeg ikke uansett få en liten response fra maskinen da ? Nå er den jo helt død kan det virke som. (Det funktet forresten ikke å ta ut hovedkortet heller)

Lenke til kommentar

Har vel stort sett prøvd alle pinene som det kan plasseres på i hovedkortet :smile:

Jeg har i hvertfall sjekket og dobbeltsjekket nettop... Tror dere at jeg må investere i nytt kabinett eller er det noen ny forslag ?

Nå er det fotballkamp også så jeg er ihvertfall i litt bedre humør nå :smile:

Lenke til kommentar

hadde samme forbanna problem med det hovedkortet. men det viste seg å være min egen feil. vanskelig å finne pin'ene! bygde den til en annen fyr, så husker ikke eksakt hvor jeg "planta" dem! tror den røde pin'en (eller fargede pinnen) skal være til venstre

Lenke til kommentar

Jeg ville testet ut med en strømforsyning på 300W eller mer. Har en kamerat som har klart å få maskinen til å gå med bare 235W men med et annet hovedkort. Men jeg har en mistanke om at det er hovedkortet som nekter å starte opp maskinen din, det er sikkert en innebygd greie...

Lenke til kommentar

dårlig forklaring.. husker bare at jeg også hadde problemer med de pinn'ene på det koret...

men jeg fant ut av det til slutt..

det vil jo ikke si at det er pin'ene som det er noe galt med.. kan jo være strømforsyning. eller ev. defekt hk osv!..

Lenke til kommentar

Funnet ut av det?

Det du beskriver høres veldig ut som problemet jeg hadde med mitt a7v333 kort.

Det er en boks med 6 brytere på hvor du justerer 1 og 6 til "på" for å sette hk til 133mhz. Dette forutsetter imidlertid at du endrer på en jumper ved siden av. Men dette er ikke nødvendig!!! Bare sett alle 6 bryterne til 0, så får du fsb-mhz valget i bios!

Dette var løsningen for meg hvertfall...

Mvh

Knut

Lenke til kommentar

Hei

Disse står som default til 0, jeg prøvde også å sette den til 133 mhz, men det er fortsatt ingen respons. Det tyder vel mer og mer på at det er kabinettet som er problemet her, ettersom det skjer nøyaktig det samme på to maskiner mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...