Nik Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Hei, Internet fungerer OK, men IP telefoni (Telio) fungere bare når jeg ringer ut, men når noen ringer inn til meg så er det meget ustabilt - av og til hører de ikke meg og andre ganger hører ikke jeg dem og noen ganger fungerer det ikke i det hele tatt. Men utgående fungerer altså OK. Telefonen er OK, har prøvd å bytte den. Skal noen porter åpnes noe sted? Har IP telefoni fra Telio og bredbånd fra Telenor (Zyxel Zyair trådløs ruter og Zyxel Prestige 600 modem) Modemet er satt opp som rent modem og jeg har Internet kun via ruter og derfor koblet Telio modemet mot ruter via kabel. Noen guruer som har noen tips? F.eks. hvilke porter som må åpnes for å kjøre Telio IP telefoni? Mvh Ole Endret 11. desember 2005 av Nik Lenke til kommentar
holvik Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Slik har jeg gjort det på min Linksys WRT54G. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Nå var jeg borte i ett lignende oppsett for litt tid siden men da med en Fujitsu router koblet til en bridget modem mot Telenor . Har var Telio adapteret koblet mot Fujitsu routeren og det var da ikke noe problem med porting som resulterte i slike problemer . Er det Sipura SPA-2000 du har ? I alle fall så burde det fungere siden det ikke skal by på problemer selv etter Nat router . Lenke til kommentar
holvik Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg har Speedtouch 510i (brdgemodus) - Linksys WRT54G - Sipura SPA2000. Hvis ikke portene er åpnet får jeg samme problemer som trådstarter. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Speedtouch 510 m/ 3Com ruter, måtte lage en authorised application i firewall. Åpne portene 16300-16700 og med trigger 5060. Lenke til kommentar
Nik Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Hei, Dessverre....ser ikke ut til at dette ga noen løsning.... Kun inngående er problem. Jeg hører de som ringer inn, men de hører ikke meg. Når heg ringer ut er alt OK. Tips? mvh Ole Endret 11. desember 2005 av Nik Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Prøv uten routeren for å eliminere mulige feilkilder. Lenke til kommentar
Nik Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Hei, Det går ikke, for jeg har ikke IP/Internet rett fra modemet, det er ikke satt opp sånn. Kun fra ruteren har jeg Internet. (modem og ruter koblet sammen med kabel) Men; er det lett å endre dette - hvordan endrer jeg modemet til å gi ut Internet direkte? mvh Ole Prøv uten routeren for å eliminere mulige feilkilder. 5281533[/snapback] Lenke til kommentar
Nik Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Alt virker, bortsett fra at inngående samtaler ikke hører meg når jeg svarer. Jeg hører hva de sier. Når jeg ringer ut er alt i orden begge veier. Må jeg muligens sette inn noe på "SUA server"? Her kan jeg legge inn Name, Start Port, End Port, Server IP Address ? Og på noe som heter Adress Mapping? Local Start IP, Local End IP, Global Start IP, Global End IP, Type ? mvh Ole Hei, Det går ikke, for jeg har ikke IP/Internet rett fra modemet, det er ikke satt opp sånn. Kun fra ruteren har jeg Internet. (modem og ruter koblet sammen med kabel) Men; er det lett å endre dette - hvordan endrer jeg modemet til å gi ut Internet direkte? mvh Ole Prøv uten routeren for å eliminere mulige feilkilder. 5281533[/snapback] 5281584[/snapback] Lenke til kommentar
persistent Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Ta kontakt med Telio kundeservice, det gjorde jeg, så sender de deg en mail med oppsett for din spesifikke ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå