Ody Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg har to Kingston 512MB DDR PC3200 og vil gjerne oppgradere med en til av dem, men jeg lurer på er om det vil virke når jeg har bare 2 fra før og bare oppgraderer med en!? Må jeg oppgradere med to av dem eller går det fint med bare en? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Det vil sansynligvis virke, men du får ikke kjørt dual channel, så hastigheten vil gå ned. Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Så lenge det er plass til en til så går det bra. Det er noe hovedkort som ikke støtter mer enn 3GB eller 2GB, men det er vel ikke det som er problemet. Jeg selv hadde en 512 og en 256 brikke i et gamelt system. Det 768MB med RAM. Ganske uvanlig, men det går så lenge det er samme produsent og samme modell. Ellers er det som å instalere en helt vanlig minne brikke! Så da er det bare stå på! Lenke til kommentar
Ody Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Det vil sansynligvis virke, men du får ikke kjørt dual channel, så hastigheten vil gå ned. 5280222[/snapback] Hvordan da, hastigheten vil gå ned, mener du at det egentlig ikke vil være noe vits å oppgradere da? Så lenge det er plass til en til så går det bra. Det er noe hovedkort som ikke støtter mer enn 3GB eller 2GB, men det er vel ikke det som er problemet. Jeg selv hadde en 512 og en 256 brikke i et gamelt system. Det 768MB med RAM. Ganske uvanlig, men det går så lenge det er samme produsent og samme modell. Ellers er det som å instalere en helt vanlig minne brikke! Så da er det bare stå på! 5280230[/snapback] Ja, jeg har mulighet for 4GB så det er ingen problem der Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Du må kjøre 2T i stedet for 1T, som du taper ca 5% hastighet på. I tillegg får de ikke kjørt dual channel, som du taper 5-10% hastighet på. På den andre siden, om ikke du har stilt noe i BIOS, kjører du nok 2T fra før. I verste fall har du ikke satt brikkene inn slik at du får dual channel fra før (det kan sjekkes med CPU-Z). I såfall vil det ikke gå noe seinere, men du kunne tjene litt på å fikse det. Lenke til kommentar
Ody Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Du må kjøre 2T i stedet for 1T, som du taper ca 5% hastighet på. I tillegg får de ikke kjørt dual channel, som du taper 5-10% hastighet på. På den andre siden, om ikke du har stilt noe i BIOS, kjører du nok 2T fra før. I verste fall har du ikke satt brikkene inn slik at du får dual channel fra før (det kan sjekkes med CPU-Z). I såfall vil det ikke gå noe seinere, men du kunne tjene litt på å fikse det. 5280466[/snapback] Det kan godt være jeg ikke har kjørt dual channel i det hele tatt, har aldri visst om det så det må skal i hvert fall sjekkes. Takk for infoen Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvis du kan fortelle oss litt mer om hovedkort/prosessor er det lettere og si hva som kommer til og skje dem dagen du setter inn den tredje brikken. Lenke til kommentar
Ody Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Hvis du kan fortelle oss litt mer om hovedkort/prosessor er det lettere og si hva som kommer til og skje dem dagen du setter inn den tredje brikken. 5282219[/snapback] Asus P5P800 HK og Intel Pentium 4 CPU 3.00 Ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå