South_Bridge Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Sitter nå med 3 tables, de er plassert inntil hverandre på denne måten: ---------------------------- | ................................ | | ................................ | ---------------------------- | ................................ | ---------------------------- (FINNES IKKE LUFT) ---------------------------- |.......|..........................| |.......|..........................| |.......|..........................| |.......|..........................| ---------------------------- (FINNES IKKE LUFT) ---------------------------- |..................................| ---------------------------- Tingen er at disse ligger(og skal ligge) klin på hverandre. Dvs at table nr2 får "dobbel" topp og bunn, og det ser ikke bra ut. Regner ikke med det lar seg gjøre i css pga det endrer alle borders, så har tatt utgangspunkt i <table> taggen. Prøvd table-style=" osv men får det ikke til, kan noen gi meg et hint? Endret 11. desember 2005 av South_Bridge Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Vet ikke om det fungerer, men mener å huske at det funka hos meg.. cellspacing="0" cellpadding="0" inne i <table> eventuelt, men er nesten sikker på at du har prøvd det. cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" EDIT: Den øverste funket... Endret 11. desember 2005 av HoaXed Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Nå ble jeg misforstått, tablene ligger klin inntil hverandre, men jeg ønsker at table nr2 ikke har noen top eller bunn border... Endret 11. desember 2005 av South_Bridge Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg er ikke helt med på tankegangen din, men skal se hva jeg kan hjelpe. Du endrer gjerne på den første <td> der du ikke vil ha dobbel-border. Det kan du gjøre i .css faktisk. Gi en class, <td class="no-border"> Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Det du er ute etter, tror jeg: <table style="border: none solid; border-width: 1px; border-color: rgb(0,0,0);"> Da får tabellen kun border på venstre og høyre siden, mens border oppe og nede er borte edit: Dette kan også selvsagt skrives som ekstern css: html: <table class="midten"> css: table.midten { border: none solid; border-width: 1px; border-color: rgb(0,0,0); } Endret 11. desember 2005 av Axentrix Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 takk for hjelpen, Axentrix! Litt vanskelig å forklare en ting når du i utgangspunktet ikke forstår hva som er galt og må forklare det til noen andre uten at de ser produktet. coden din funka fett, men jeg måtte endre table.midten til td.midten og sette classen inn i <td> taggen for at det skulle funke.... :-| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå