Gå til innhold

Får ikke tilgang til mappe fra gammel installasjon

Griffin

Anbefalte innlegg

Heisann...

Har nettopp reinstallert Windows XP.

Partisjonen XP ligger på er 19.5GB stor.

Helt på roten finner jeg tre mapper:

* Documents and settings (3.16GB)

* Program files (1.26GB)

* Windows (1.48GB)

Dette er jo ikke 5GB tilsammen en gang, så jeg burde hatt glatt 15 GB igjen.

System restore har fått 2.4GB til rådighet, så selv med dette i betraktning så burde det glatt vært 12GB igjen.

Før jeg installerte så hadde jeg 5GB igjen som jeg også syntes var lite, men nå har jeg kun 2.3 GB tilgjengelig på C:\ :hmm:

Jeg installerte rett på gammel XP i samme mappe. Valgte å slette gamle windows under installasjonen.

Det er en mappe fra en tidligere installasjon som jeg ikke får tilgang til. Den ligger under Documents and settings.

Feilmeldingen "C:\Documents and settings\JkGriffin is not accessible. Access denied."

Der har jeg tre mapper:

* All users.WINDOWS

* JkGriffin <-----brukernavn fra gammel installasjon.

* Jk

Har prøvd Treesize, har prøvd å slette mappa...men fåfengt.... :dontgetit:

Jeg kjører NTFS filsystem...men kan det likevel være en måte å få starta opp i dos eller noe slik at jeg kan slette mappa derfra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner svaret i sticky-posten "Problemer i windows?"

Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows

"Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l.

Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects"

La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...