AKIRAx77 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg hadde 2x512 MB brikker i min PC (se signatur). Så kom Battlefield 2, og hele verden måtte oppgradere til 2 GB. Så jeg kjøpte 1 GB brikke til for å fylle inn i den tredje og siste plassen på mitt hovedkort. Da begynte PCen å restarte seg selv i hytt og pine. Det kan skje når jeg spiller..eller at PCen bare står der. Det er symptomer som peker til RAM som ikke har det så bra. Så jeg lurer på om det kan være lurt å kjøpe en pakke med 2 "parret" 1 GB ram brikker og kaste ut alle de jeg har. Har noen erfaring med at en slikt bytte har løst problemer med ustabile systemer? AKIRA Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvilket HK har du? Har opplevd at enkelte eldre HK kjører fint på pc400 på minnet med 1 eller to brikker men straks en tredje settes inn må man stille ned til pc333... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 MSI 645E - MAX2 Det er hovedkortet jeg har. AKIRA Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Du kan også kjøre memtest86 å finne ut hvilken brikke som er ødelagt, så kan du bytte den inn mot en ny. Skal jo gå fint å kjøre 2 x 512 mb og 1 x 1024 mb. Eller du kan evt. kjøpe et nytt par med to 1024 mb brikker hvis du har god råd i disse fine juletider. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Kjørte en memtest da den var ny. Men den fant ikke noe feil. Nå skal det sies at jeg ikke kjørte den i mange mange timer, men jeg skulle annta den fant en grov feil fort. Mener å ha lest og hørt rykter om at noen hovedkort ikke liker å ha alle minnebrikke plassene fylt opp, og hvis de er det, helst av eksakt samme minne type/batch. Derfor jeg lurer på om å kjøpe inn to i parr kan være bedre enn det jeg har nå. AKIRA Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Dette er nok gammelt chipset vs 3 minnebrikker ja.. Du vil max kunne kjøre pc333 med to brikker på det HK og pc266 med 3 stk minne.. Selv ville jeg ikke stresset mer med minne men heller byttet HK med en gang.. Spesielt når jeg ser prisen og specs på f.eks dette. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Hmmmm..den veien tenkte jeg ikke på engang. Anntok at maskina var blitt så gammel at HK som støtter hardwaren jeg har ikke var å få tak i noe mer. At eneste valget jeg hadde var å kjøpe overdimensjonert RAM. Men ang det med PC266. Bør jeg gå inn i BIOS og manuelt stille på noe RAM hastigheter inntil videre, så jeg tvinger alle å kjøre likt? For sånn det er nå mener jeg å huske at 2x512 er PC2700 og den siste 1GB brikken er PC3200. AKIRA Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Står i bios enten 266 eller 133, skal kunne stille til det der.. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Men ang det med PC266. Bør jeg gå inn i BIOS og manuelt stille på noe RAM hastigheter inntil videre, så jeg tvinger alle å kjøre likt? For sånn det er nå mener jeg å huske at 2x512 er PC2700 og den siste 1GB brikken er PC3200. AKIRA 5281225[/snapback] Du kan jo sjekke, men som regel står det på "auto", og den kjører automatisk på den laveste timingen. Du skal ikke behøve å kjøre memtest så lenge, antar at det er HK ditt som er problemet ja. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Finnes det bare en løsning, eller er det valget mellom en billig og en dyr løsning? Ny RAM vs Nytt hovedkort? Det er ikke pengene det står på. Jeg vil bare ha sikkerhet i at begge løsningene kan være...uhm...løsningen. he he.. ARGH!! Nei, tror ikke jeg orker nytt HK. Jeg har nettopp formatert og reinstalert OSet...gidder ikke det engang til nååå...noe jeg annser som nødvendig ved bytte av HK. AKIRA Endret 11. desember 2005 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Hadde gått for nytt HK uansett var jeg deg, får mer ut av hardwaren din med nyere (PC:P4 2.8ghz, 2 GB RAM, Geforce 6800 GT 256 MB).. Pluss du får dual channel, pc400 og støtte for nyere og større prosessorer.. Du vil få mer ytelse med nytt HK enn nytt minne.. Endret 11. desember 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå