Gå til innhold

Den store Warlock tråden...

Anbefalte innlegg

Holder på å lvle lock nå ( affliction) og lurer på ett par ting.

Er lvl 33 atm og kjører affliction, noen som mener noe annet er bedre? isåfall hvorfor?

Kjører med fullt Heirlooms (pvp shoulders og resten for triumphs) er det noe gear som er så si must og få?

Hvilke glyphs anbefales? Minor og Major,

Kjører nå med shadowbolt 10% mana decrease og Siphon life som gir mer hp.

forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan bare kommentere at affliction er det absolutt beste når man levler, nemlig fordi man får lav downtime. Jeg husker når jeg levlet min lock i vanilla, da angrep jeg slik: CoA, Corruption, (daværende) Siphon Life, Immolate, Life Tap x 2 og Drain Life mens Voildwalkeren tanket. Holder mana og HP oppe, og dreper raskt. :)

Jeg har hatt en 3 måneders pause nå, og har kommet tilbake til gear score, nytt instance og mye annet knask. Noen som har en PvP spec til anbefaling? Har 4300 i gear score på PvP-gearet, noe som er relativt dårlig, derfor har jeg lyst å prøve en affliction-spec.

Lenke til kommentar

Kan du classen, kan du konkurrere med ka som helst spør du meg.

Så er det berre å avvente folk som er totalt uenige.

Joda, sant nok. Men har lest litt om folk som er misfornøyde med hvordan warlocker er for tiden, er det noe i det?

Lenke til kommentar

Joda, sant nok. Men har lest litt om folk som er misfornøyde med hvordan warlocker er for tiden, er det noe i det?

Nei.

En demo lock er nesten must for 25 man raiding, pluss at de gjør veldig grei dps.

Affliction er best personlig dps og henger lett med gutta på toppen av meters.

Destruction er vel på bunnen nå, samme dps som demo men gir ikke noen raidbuffs bortsett fra replenishment som mange andre kan gi. Ingen kan gi like mye spellpower som en demo lock i motsetning.

Lenke til kommentar

No når alle buffs skal vere like over fjøla. CoE har samme funksjon som boomkins earth and moon debuff eksempelvis. Replenishment var nevnt..

Er det ikkje rimelig å anta (og eg orker ikkje å google så tidlig på morningen), at den buffen demo locks gir, også kommer fra andre classes? Type totem of wrath f.eks?

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Det er vel 3 spellpower raidbuffs i spillet atm som ikke stacker med hverandre.

1. Flametongue totem - 144 spellpower (165 med talents)

2. Totem of Wrath - 280 spellpower

3. Demonic Pact - 10% av warlockens spellpower (som regel mellom 400 og 500 gjennomsnittlig)

Flametongue får du av resto shaman om du ikke har noen av de andre buffene, muligens enhancement om du ikke har en resto shaman.

Totem of Wrath fra elemental shaman, men de vil helst bruke fire totemet sitt på et annet totem for høyere personlig dps, så ele shaman dps er faktisk 4-600 dps høyere om de slipper å bruke det.

Demoic Pact kommer fra demo locks, og de taper ikke noe dps bortsett fra det at de må være demo spec. Dette var ikke så moro før, siden du ofret mye personlig dps for å specce det. Men nå er det ikke så ille, selv om affliction generelt er ganske mye høyere dps med rett gear.

Med high end gear er demonic pact så mye bedre enn ToW (opptil 150-200 spellpower) at en demo lock nesten er ett must i 25 man raiding om du vil min/maxe.

Blizzard har snakket om å fikse det slik at ele shamans gir samme buff til raidet, men kommer nok ikke før cataclysm om de fikser det.

Lenke til kommentar

Teller den locken sin spellpower buffa? Eller base stats? Må vel gjerne vere buffa.

Dette er sikkert umulig, men går det an å trikse den buffen til? Eksempelvis bruke trinks (evt det som måtte vere hendig), for å heve sp, og så holde buffen gjennom en heil bosskamp?

10% av lockens spellpower summerer jo seg opp til 5000 sp, om du tenker 500sp buff, noke som for meg hørtest alvoooorlig mykje ut =)

Lenke til kommentar

Det er ikke sånn at warlocken manuelt putter på en buff og gir folk spellpower. folk i raidet får en buff når warlock pet critter.

and your pet's criticals apply the Demonic Pact effect to your party or raid members. Demonic Pact increases spell power by 10% of your Spell Damage for 12 sec.

Er ikke 100% sikker, men det vel mest sannsynlig at hver gang pet critter, og derfor refresher buffen, får du 10% av det warlocken hadde når pet critta.

Og ja, den buffen kan være opp i 500. Kan til og med være godt opp i 600-700 hvis warlocken har endel procs/trinkets, men det blir jo ikke så veldig ofte da. Som oftest ligger den vel rundt omkring 400-500 i high end gear.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Ja, er klar over at det er kvar gang pet'en critter. Så spørsmålet var heller meir om den refresher med buffs locken har på det tidspunktet, eller om den fortsatte med den buffen locken hadde i utgangspunktet.

Går utifra det er det første, men rarare ting har jo skjedd før. =)

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk trinkets som gir meg ekstra spellpower i ny og ne. Hvis jeg caster en dot når jeg har de trinketene oppe, vil de dotene oppføre som om jeg hadde så mye spellpower helt til de blir borte? Eller blir de svakere med en gang jeg mister proccen på trinketene ?

Lenke til kommentar

Corruption er sånn også. F.eks, du kan spørre en rogue om han kan gi deg tricks og the trade når man starter encounteren, sånn at første corruption får benefit av 15% damage. Den vil benefite helt til corruption blir borte og man må sette på ny, men hvis man refresher den med haunt så vil den fortsatt benefite. Den blir også bedre hvis man har procs når man refresher den med Drain Life/SB/Haunt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...