Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heavy affliction har vel høyest teoretisk dps ifølge tallknuserne på elitist jerks, men en slik specc kan være litt kjip på trash og i 5-mans. Selv har jeg Felguard/Emberstorm og stortrives med den. Bra både solo og i grupper/raid. Jeg har enda ikke tatt meg tid til å teste heavy affliction, men kommer nok til å gjøre det etter hvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd litt pvp i det siste og kan bare si at warlocks suger. Men man får bare prøve å gjøre det beste ut av det.

 

Jeg prøvde først haunt med retri og senere resto druid uten stor suksess. Vant et par men når vi møtte på hunters og rogue så var dpsen alt for stor til å druiden klarte å holde meg i live.

 

Så tok jeg et par 2s med en feral druid, det gikk bedre. Selv om jeg bare var i veien nesten. Taktikken var dot -> teleport og la druiden ta seg av resten og det funket ganske bra =)

 

Men Haunt/sl er en spec som var elendig i duels jeg hadde ikke sjangs mot noe bortsett fra healers. Og haunt er bortkastet talent uansett kaster det nesten aldri.

 

Men nå som meta funker ting litt bedre, har ikke fått testet det noe særlig i arena enda, men i duels så går ting en helt annen vei, jeg slår rogues, feral, dks, mage, hunter.

 

Så mine 5 øre er nok at man må være meta om dagen for at du skal leve lengre enn 5 sekunder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan dps har dere i raids? Hvilket spec raider dere med, og hva er statsa deres?

 

På patchwerk 25man, har jeg rundt 4500dps, det er uten flask, uten elemental shammy, uten retri pally og uten boomkin drood.

 

Statsa mine uten noen buffs er: 1717 spell power, 342 spell hit (+ talents), 14.52% crit, 371 haste og 521 spirit som gir 156 ekstra spell power med fel armor oppe.

 

Speccet mitt er 55/0/16.

 

Mesteparten av gearet er naxx 10/25 og litt heroic.

 

Hva med dere andre? Jeg har ikke prøvd andre spec enn affliction på en stund nå, tenkte å prøve ut demon/destro igjen til uka å se hvordan det er.

Lenke til kommentar

Må si jeg er litt forvirret når det gjelder hvilke stats warlocks bør satse mest på, og hvilke som er mindre viktige. Da tenker jeg særlig på haste rating... hører det er en dritstat, men det er likevel å finne på de aller fleste cloth items. Hvor viktig er egentlig haste for oss i forhold til SP, crit, stam og spirit?

 

Og er det noen særlig forskjell på hvilke stats en FG/Emberstorm lock prioriterer enn en som er dypt affliction specca?

 

 

edit: skriveleif

Endret av Amroth
Lenke til kommentar

Om du ikke har cappet hit rating gir det deg mest dps-boost om du fikser det. (cap er 17%, kan få 3% fra talents, 3% fra misery, 1% fra draenei - så 10% eller 263 rating)

 

+1 damage = 1 +dmg

+1 hit rating = 0.58 +dmg

+1 crit rating = 0,48 +dmg

+1 haste rating = 0.40 +dmg

 

Kan ofte si at haste gir mer damageboost enn crit siden det ofte stackes høyere haste rating på gear sammenlignet med crit..

 

Selv har jeg 349 hit rating, 438 haste og 449 crit. Fin balanse!

Lenke til kommentar

Jo, med Pandemic blir crit plutselig nyttig for aff locks, men vil de ha crit rating i like stor grad som destrolocks? Kanskje som affliction vil man ideelt ha litt mer haste enn en destrolock ville, og derfor få mindre crit rating. Da er vel egentlig spørsmålet om det er mer verdt med kortere GCD og SB/Haunt casting speed enn mulighet for å critte på Corruption og UA ticks?

Lenke til kommentar
Om du ikke har cappet hit rating gir det deg mest dps-boost om du fikser det. (cap er 17%, kan få 3% fra talents, 3% fra misery, 1% fra draenei - så 10% eller 263 rating)

 

+1 damage = 1 +dmg

+1 hit rating = 0.58 +dmg

+1 crit rating = 0,48 +dmg

+1 haste rating = 0.40 +dmg

 

Kan ofte si at haste gir mer damageboost enn crit siden det ofte stackes høyere haste rating på gear sammenlignet med crit..

 

Selv har jeg 349 hit rating, 438 haste og 449 crit. Fin balanse!

 

og der fikk jeg egentlig svaret mitt. takk! :D

Lenke til kommentar
Jo, med Pandemic blir crit plutselig nyttig for aff locks, men vil de ha crit rating i like stor grad som destrolocks? Kanskje som affliction vil man ideelt ha litt mer haste enn en destrolock ville, og derfor få mindre crit rating. Da er vel egentlig spørsmålet om det er mer verdt med kortere GCD og SB/Haunt casting speed enn mulighet for å critte på Corruption og UA ticks?

 

Shadowbolt er jo i stor grad brukt i affliction-baserte builds som filler, så det er jo en god grunn til å ha en grei mengde crit! De WWS'ene jeg har sett der afflictionlocks holder 5/6k dps har de mellom 40-50% crit på sb. (selvsagt med raidbuffs, setbonus og diverse)

 

og @Amroth: Det varierer selvsagt med gear. Med mitt går jeg mest +dmg ut av haste (0,72). Og 0 +dmg av +hit, siden jeg er capped.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...