Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg raider relativt på Warlocken min, og har stort sett alltid hatt en 46/5/10 affliction build.

Jeg prøvde et par raids med 0/21/40 build, og det gjorde jo artig skade. 7200 shadowbolts, 7k Conflagrate osv var fett :)

Jeg topper igrunn damage meter både med affliction gear og destruction build, men lurer på hva slags argumenter folk har for at det ene er bedre enn det andre. Demon/Destruction er jo mye mer slack enn Affliction siden man bare trenger å bolte nesten, mens Affliction har en rotasjon på 4-5 dots i tillegg til bolting innimellom, men så har Affliction Shadow Embrace, Malediction, Dark Pact, Suppression og mange andre fine talents.

 

Med Affliction gear og build har jeg 1100 Shadow Spell Damage, 11% crit og så og si hit cap.

 

Jeg har ikke særlig mye Destruction gear enda, men jeg har 1200 Shadow Spell Damage med 0/21/40 build, cirka 16-18% crit unbuffed (før talents), og 900 Fire Spell Damage tror jeg. Lite hit rating med dette gearet, rundt en 7-8%.

Lenke til kommentar
Jeg raider relativt på Warlocken min, og har stort sett alltid hatt en 46/5/10 affliction build.

Jeg prøvde et par raids med 0/21/40 build, og det gjorde jo artig skade. 7200 shadowbolts, 7k Conflagrate osv var fett :)

Jeg topper igrunn damage meter både med affliction gear og destruction build, men lurer på hva slags argumenter folk har for at det ene er bedre enn det andre. Demon/Destruction er jo mye mer slack enn Affliction siden man bare trenger å bolte nesten, mens Affliction har en rotasjon på 4-5 dots i tillegg til bolting innimellom, men så har Affliction Shadow Embrace, Malediction, Dark Pact, Suppression og mange andre fine talents.

 

Med Affliction gear og build har jeg 1100 Shadow Spell Damage, 11% crit og så og si hit cap.

 

Jeg har ikke særlig mye Destruction gear enda, men jeg har 1200 Shadow Spell Damage med 0/21/40 build, cirka 16-18% crit unbuffed (før talents), og 900 Fire Spell Damage tror jeg. Lite hit rating med dette gearet, rundt en 7-8%.

 

Det er snakk om hva man liker.. vi har locks med alle 3 builds som gjør omtrent like mye skade (kan variere noe fra boss til boss.. trash mobs teller ikke :p ) Jeg liker å spille med destro build, det passer meg best, jeg kommer under locken med affliction build på dps dersom det er en fight med mye bevegele i, kan vi stå der å nuke kommer jeg over han også om det er mye AOE. Så alle build er bra, egentlig. Jeg kunne aldri ha raidet demo - irriterer meg nok over at pet'n til min hunter dauer >.<

Lenke til kommentar

Demonology build er noe jeg aldri kommer til å specce ja. Jeg hater Felguard...den gjør at man ikke behøver å gjøre noe selv, og i PvP...Soul Link + Felguard...man trenger ikke et fnugg av skills for å eie folk faktisk.

Jeg liker godt Affliction fordi det er en build som funker bra i PvE, men også veldig bra i PvP. Jeg har prøvd SL/SL og kjedet livet av meg. SL/SL gjør så ufattelig dårlig damage, mens en Unstable Affliction build sparker fra seg i PvP, og en Destruction PvP build har altfor mye cast tid imo.

Lenke til kommentar
Total raid dps, den buffer alle shadowbolts, UA, Corruption, siphon life, egne shadowbolts, pain, mind flay, SW: Death, mind blast og -resistance. Curse of Agony/Curse of Doom gjør ikke mye skade.

 

 

må ikke glemme at cos også buffer arcane

Veldig få arcanemages i t6 instances, bruker for mye mana.

 

er fortsatt på t5 content og har arcane mages som grise eier andre mages,

 

Ingen av våre mager speccer arcane (lvl raiding - vi er akkruat kommet til Hyjal) Vi har egentlig bare 1 som har 90%+ attendance og et par andre some er litt fra og til og alle er fire. Men selvfølgelig hadde det vært interessant å sett på gear/spec til en arcane mage som gjør det bra. Bruker dere www stats? for å dissekere performance etter raid? Det er alltig mulig å forbedre - og alltid interesant å se hvordan andre gjør det dersom det funker bedre. Hvor høyt dps output har deres arcane mager? kan du linke armory til den som gjør det best?

 

Mane er et issue så klart.. men jeg og magene har alltid shadowpriest i party.

 

 

Mage i warlock tråden :o Jeg raider arcane selv, har ikke så mange parser ennå da vi netopp har begynnt , guildet er bare 3 uker. Men en her, http://wowwebstats.com/2vm1lkmsac2la

 

Arcane har mye hit /treatreduction fra talents , med minuset at det koster mer mana. Mana er forøvrig ikke noe problem med SP , og nye gembuffs hjelper også :) Får ikke linket til armory her men bruker da selvsagt 2set bonus fra t5. Jeg er alltid over de som er fire i raids.

 

( og nerf locks ! :p )

 

Du burde finne en annen fight enn al'ar, da ideelt sett ingen mages skulle vært fire der pga Al'ar fireresistance :p nerf.. deres Mager > våre mager : http://wowwebstats.com/ivh6ccq2rjxxu?s=3309-4178 og nerf locks haha

Lenke til kommentar
Jeg raider relativt på Warlocken min, og har stort sett alltid hatt en 46/5/10 affliction build.

Jeg prøvde et par raids med 0/21/40 build, og det gjorde jo artig skade. 7200 shadowbolts, 7k Conflagrate osv var fett :)

Jeg topper igrunn damage meter både med affliction gear og destruction build, men lurer på hva slags argumenter folk har for at det ene er bedre enn det andre. Demon/Destruction er jo mye mer slack enn Affliction siden man bare trenger å bolte nesten, mens Affliction har en rotasjon på 4-5 dots i tillegg til bolting innimellom, men så har Affliction Shadow Embrace, Malediction, Dark Pact, Suppression og mange andre fine talents.

 

Med Affliction gear og build har jeg 1100 Shadow Spell Damage, 11% crit og så og si hit cap.

 

Jeg har ikke særlig mye Destruction gear enda, men jeg har 1200 Shadow Spell Damage med 0/21/40 build, cirka 16-18% crit unbuffed (før talents), og 900 Fire Spell Damage tror jeg. Lite hit rating med dette gearet, rundt en 7-8%.

7k er altfor mye.

 

Conflag i en dpsrotation om du ikke beveger på deg nerfer faktisk dpsen din, samme gjør immolate om du ikke spammer incinerates(firespecc). edit; immolate nerfer dpsen med shadowspecc om det var rom for missforståelser

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Jeg har et lite arena problem. Jeg er sl sl lock, men problembet ligger i dispelling med fel hunter'ern. Som regel så orker jeg ikke å tenke noe særlig på det, og setter den på auto mens jeg sender han hetter healern dems. Men når jeg prøver å bruke den mer "lurt" ender den ofte opp død pga at den ikke får noen heals fra devouer magic og dør pga soul link, fordi jeg er litt uoppmerksom.

 

Det jeg helst vil få til er å dispelle mest mulig cc. Noen som har noen tips og triks?

Lenke til kommentar

#showtooltip

/cast [target=party1] Devour Magic

/cast [target=party2] Devour Magic

/cast [target=player] Devour Magic

/cast Devour Magic

/cast [mod:ctrl, target=player] Devour Magic;

/cast [nocombat] Sacrifice

/cast Intercept

Best macro ever, defensive dispell 3v3 style, this macro scrolls down your party checking for magic debuffs and dispells from top to bottom, if no party members have a magic debuff the macro dispells whoever you happen to be targeting.Also, dispells you when you add ctrl, sacrafices your voidwalker when you aren't in combat and intercepts if you have a felgaurd.

(Tip: party1 is generally the party leader so if you have someone thats on a higher dispell priority than the other people on your team, ie. warrior in a warrior/druid/warlock combo, you can make sure they get dispelled first by making them the group leader.

 

source:

 

 

Lenke til kommentar
Huh, den nye versjonen av LT nerfen er jo bare rar-.-

 

 

lifetap.png

 

 

Warlocks

 

* Blood Pact now has a tooltip.

* Demonic Knowledge: This buff will no longer remain on enslaved demons when Enslave Demon is removed. It will now increase your spell damage by an amount equal to 4/8/12%, down from 5/10/15%.

* Demonic Sacrifice: Now works properly in sanctuary regions (such as Shattrath City and the Stair of Destiny).

* Emberstorm now also reduces the cast time of your incinerate spell by 2/4/6/8/10%.

* Life Tap: This spell now has only 3 ranks. Each now costs a fixed percentage of maximum health to cast, and grants the same fixed percentage of maximum mana: Rank 1 is 5%, Rank 2 is 12%, and Rank 3 is 20%.

* Nether Protection: The buff from this talent will no longer interrupt capturing PvP flags and bases.

* Pyroclasm: This talent now works correctly again with Rain of Fire.

* Ritual of Summoning can be used to summon players into instances if they meet the instance requirements.

* Shadow Ward: Using low ranks of this spell will now be penalized the same way healing spells are penalized.

 

 

# Characters will now retain talented spell ranks so when they retalent they do not have to relearn the spells from trainers.

# Spell Haste: Spell haste now reduces the global cooldown on spells, down to a minimum of 1 second. This change does not apply to melee and ranged abilities.

# Resilience: Now reduces the magnitude of mana draining effects by the same amount that it reduces critical strike damage. The Tooltip has been revised to reflect this.

# Spirit-Based Mana Regeneration: This system has been adjusted so that as your intellect rises, you will regenerate more mana per point of spirit.

 

 

Det kan se ut som fire vil ble en mer viable spec - men husk at alle spells har coefficients som avgjør hvor mye av din +spelldmg de får. Delvis basert på cast tid, men noen spells har også egen regler.

 

Offisiel regel er cast time/ 3.5

Så for SB er det 3 / 3.5 = 85% of bonus spell dmg For Incinerate er det 72%

 

En lock med 1000 spelldamage imp. SB (med ISB debuff oppe) = 2290-2381 damage per cast

incinerate med immolate oppe = 2001-2226 damage per cast

 

Inkludert alle debuffs foruten sacced pets.

 

Wall of text crits you for 50,000 damage :p

Lenke til kommentar

Bah, vurderte å starte med wow igjen, men den nye life tap gjør meg mer gira på AO :p

 

# Spirit-Based Mana Regeneration: This system has been adjusted so that as your intellect rises, you will regenerate more mana per point of spirit.

 

Vil dette bety at locks nå har mer lik prioritering av attributes som mages?

Lenke til kommentar
Ikke i form av mp5, men de har da vitterlig Mana Gems (x3) og Evocation før man trenger å tenke så mye på manapots - sannsynligvis også en Shadow Priest i raidsammenheng.

 

 

Er dog lurt å starte mana pot cd tildlig i kampen, hvis man vet at mana kommer til å være ei begrensning akkurat den kampen.

Lenke til kommentar
Ikke i form av mp5, men de har da vitterlig Mana Gems (x3) og Evocation før man trenger å tenke så mye på manapots - sannsynligvis også en Shadow Priest i raidsammenheng.

 

 

Er dog lurt å starte mana pot cd tildlig i kampen, hvis man vet at mana kommer til å være ei begrensning akkurat den kampen.

 

ja.. pot med en gang den vil refylle mana eller på 80%, mana er en bergrensning i alle bossfights :p og Kaz'Rogal omg lol. Life Tap ftw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...