Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Noen tips til forbedring av gear her?

Går mest i pvp som dere ser.

 

lock min

Sikker et unødvendig svar.. men nei, ser ikke akkurat noe særlig forbedringspotensiale her. Ikke når det gjelder gear i allefall. Når det gjelder spec - er jeg også på gyngende grunn, men jeg har en lock i guild som pvp'er med felguard og gjør det bra. Så om du selv ønsker å prøve noe annet, kunne det kanskje være noe. Han bruker også felguard i raids og gjør sånn average 1050 dps med det.

Endret av Aachel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du Vil aldri bruke CoS som affliction specced, dersom ikke Raid leader tvinger deg til det.. disse talentpoengene skulle vært i destro-treet :p Shadow Embrace gjør absolutt ingenting. Howl of Terror er ubrukelig i de fleste raidsammenhenger (trash pull på Khael'tas?)

med et par shadowlocks\shadowpriests vil malediction og cos bli bedre i raidsammenheng.

Lenke til kommentar
Utgangspunktet for imp. levling er talentet "Dark Pact". Om du ikke har dette er det på tide med en respec :)

 

Det jeg gjør når jeg dreper ting er å dotte de opp med Siphon Life, Curse of Agony og Corruption, for deretter å feare og sette på de samme dots på neste target, og feare. Med min menge spelldamage (240 shadowdamage) dør den første på vei tilbake fra fear. Med dark pact slipper jeg å bruke Life Tap og kan dermed holde på i en evighet med 4-5 mobs samtidig.

 

 

Er det ikke litt risky mtp på agro ? når du fearer 1, ser du hvor han springer for å kalkulere hvor mange folk han har med seg tilbake ?

Lenke til kommentar
Du Vil aldri bruke CoS som affliction specced, dersom ikke Raid leader tvinger deg til det.. disse talentpoengene skulle vært i destro-treet :p Shadow Embrace gjør absolutt ingenting. Howl of Terror er ubrukelig i de fleste raidsammenhenger (trash pull på Khael'tas?)

med et par shadowlocks\shadowpriests vil malediction og cos bli bedre i raidsammenheng.

Ja, men hvor mange affliction locks tror du vil nerfe den dotten som har høyest damage for dem med å putte opp CoS?

Lenke til kommentar
Er det ikke litt risky mtp på agro ? når du fearer 1, ser du hvor han springer for å kalkulere hvor mange folk han har med seg tilbake ?

 

Derfor lønner det seg å finne et sted å grinde der mobs som kan aggroe hverandre ikke står for tett. Grinder du f.eks. Beasts, så vil de ofte ikke aggroe hverandre. Sender du en humanoid inn mot et beast, så vil du ikke få adds, osv.

 

Grinder du innendørs er det også mye vanskeligere å trekke mer aggro med fear (edit: litt relativt kanskje, men man lærer seg å se an forholdene).

 

Ellers så er det gøy å belage seg på at man trekker adds, så slipper man å løpe til neste mob. Et bra eksempel på et sånt sted er demonene ved portalen i Hellfire Peninsula (ikke de verstingene som står helt inntil, men de litt lengre bort).

 

Spec imp. howl of terror, så har du en ekstra 'oh shit' button. Sett impen din på passiv og bruk han som manabatteri via dark pact.

 

Sånn har jeg stort sett grindet hvertfall. Finnes sikkert bedre og mere effektive metoder, men det funket nå ganske greit. Eneste som er irriterende er når en fearet mob løper for langt slik at den reseter seg selv til full health.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Total raid dps, den buffer alle shadowbolts, UA, Corruption, siphon life, egne shadowbolts, pain, mind flay, SW: Death, mind blast og -resistance. Curse of Agony/Curse of Doom gjør ikke mye skade.

 

Sant.. Total raid dps > en locks dps... men poenget mitt er den enkeltes locks ego, - i min raidgruppe er det enkelt - jeg har oppe CoS, jeg er destrospecced, og CoS er for meg mye mer dps enn en gimp CoA er. Hadde Malediction vært i destro treet ville jeg ha satt points der. For eksempel.. for vår affliction lock vil det utgjøre 12% av hans damage, på en gjennomsnittlig raidnight ca 500 000 damage - som han hadde blitt fryktelig sur for å miste.

Lenke til kommentar
Du Vil aldri bruke CoS som affliction specced, dersom ikke Raid leader tvinger deg til det.. disse talentpoengene skulle vært i destro-treet :p Shadow Embrace gjør absolutt ingenting. Howl of Terror er ubrukelig i de fleste raidsammenhenger (trash pull på Khael'tas?)

 

Altså, (CoR) > CoS > CoE > CoA i raid-sammenheng.

Lenke til kommentar
Du Vil aldri bruke CoS som affliction specced, dersom ikke Raid leader tvinger deg til det.. disse talentpoengene skulle vært i destro-treet :p Shadow Embrace gjør absolutt ingenting. Howl of Terror er ubrukelig i de fleste raidsammenhenger (trash pull på Khael'tas?)

 

Altså, (CoR) > CoS > CoE > CoA i raid-sammenheng.

Gir CoR melee\hunters 4-5% mer dmg? Luer bare på hvor mye dmg melee får av cor :)

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Du Vil aldri bruke CoS som affliction specced, dersom ikke Raid leader tvinger deg til det.. disse talentpoengene skulle vært i destro-treet :p Shadow Embrace gjør absolutt ingenting. Howl of Terror er ubrukelig i de fleste raidsammenhenger (trash pull på Khael'tas?)

 

Altså, (CoR) > CoS > CoE > CoA i raid-sammenheng.

Gir CoR melee\hunters 4-5% mer dmg? Luer bare på hvor mye dmg melee får av cor :)

 

Vi bruker aldri CoR i raid sammenheng.. i 5 mans kanskje for stoppe en fearet mob kan Rank 1 CoR være grei.

Lenke til kommentar
CoR hjelper mye på aggro gain for tanken og booster fysisk dps med tons.

 

ikke så mye at det har noen betydning. Hvem vil ha mye Melee folk i raid.. de dauer jo hele tida :p

Å øke mobsens AP vil jo bare drepe dem fortere = less raid dps

Endret av Aachel
Lenke til kommentar
Total raid dps, den buffer alle shadowbolts, UA, Corruption, siphon life, egne shadowbolts, pain, mind flay, SW: Death, mind blast og -resistance. Curse of Agony/Curse of Doom gjør ikke mye skade.

 

 

må ikke glemme at cos også buffer arcane

Veldig få arcanemages i t6 instances, bruker for mye mana.

 

hos oss er det CoS > CoE > CoR > resten

 

vi er alltid tre locks i raids, så de cursene er som oftest oppe. I 10mans kjører shadowlocks alltid cos, mens ene firelocken vår alltid kjører coe :p

Lenke til kommentar

Hmm, neste steget mitt på vengeful gladiator er nå chesten, så hjelm.

 

Jeg har buksene og hanskene i dreadweave.

 

Så er spørsmålet, bør jeg gå for felweave eller dreadweave i resterende sett? For å enten få 35 i resi eller "Reduces the casting time of your Fear spell by 0.2 sec."

 

Kjører SL/SL spec, og hvis jeg noengang kommer til å respecce blir det Affliction, aldri destruction siden jeg hater den speccen.

Forskjellen er:

Chest:

Felweave/Dreadweave

-14STA | +14STA

-6INT | +6INT

Socket: -4resi +4spellcrit | Socket: +4resi -4spellcrit

+2 resi | -2 resi

-11spelldmg | +11 spelldmg

+33 spellcrit | -33 spellcrit

 

Hjelm:

Felweave/Dreadweave:

-6STA | +6STA

-10INT | +10INT

+5DMG | -5DMG

+22SplCrit | -22SplCrit

 

Her er jo felweave klart best til destruction, men er det ikke litt waste å velge den hvis jeg aldri kommer til å respecce desto?

Er 35resi virkelig verdt det?

 

Nåværende stats på locken min ubuffet er:

820STA (11855hp)

740DMG (812shadow)

397 resi

Spec: 24/37/0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...