Gå til innhold

Den store Warlock tråden...

Anbefalte innlegg

UA pleier ikke å få noen plass i min affliction-sekvens når jeg grinder solo, casting time er det store satan og hvis du faktisk trenger så mange dots for å drepe et dyr gjør du noe feil.

Husk at målet er å disponere tid og mana, og følgelig, dele ut dots som gjør akkurat nok skade, til akkurat nok mana og i prosessen ta minst mulig skade tilbake.

UA + CoA + Corr + Siphon life er som regel alt for mye damage til å drepe en mob, 20-30-40% av damagen går til spille fordi moben er allerede død. Dermed: 20-30% av manaen du brukte er totalt bortkasta(Du må jo fortsatt ha litt slingringsmonn). Bli BEVISTE på de valgene du tar som warlocks, et helt arsenal av ganske forskjellige dots er det som gjør classen til den du må tweake mest mulig for å få høyest grad av effekt. - Å finne en balansegang mellom dots, mobens hp, damage, mana, fear, pulling, løping, looting, pet, drain life, life tap osv er utfordringen som warlock.

De fleste fotm-reroll-warlocks er spesieeeelt dårlige på dette. Det krever faktisk mye mer innsats og tanke bak taktikken din enn bare charge, mortal strike, whirlwind -> repeat.

CoA koster lite mana per damage, men gjør mest damage mot slutten av spellen, det er naturlig å ha denne som førsteprioritet.

vs

UA koster bittelitt mer mana, og gjør omtrent samme nytten som corruption på npcs, gir *ikke* shadowtrance, og har caaaaasting time: Du må stå stille, blir interrupta, du kan ikke caste mens du springer. Dette er i utgangspunktet en PvP spell og er definitivt ikke det mest effektive i sologrinding.

Men hvis man ikke går tom for mana uansett, går det jo bare fortere å drepe moben:P Du snakker om at du ikke skal gi fra mer mana enn akkurat nok til å drepe moben, men klager likevel på at UA ikke gir Shadowtrance? Hvis du har lagt på dots som dreper fienden akkurat er det unøvendig og manaineffektivt med bolts^^

Og hvis man sologrinder har ikke en dot med casting tid så mye å si. Hadde den vært instant, måtte man allikevel ventet på global cooldown. Vet man ikke får løpt rundt å casta den, men har ikke så stort behov for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
UA pleier ikke å få noen plass i min affliction-sekvens når jeg grinder solo, casting time er det store satan og hvis du faktisk trenger så mange dots for å drepe et dyr gjør du noe feil.

Husk at målet er å disponere tid og mana, og følgelig, dele ut dots som gjør akkurat nok skade, til akkurat nok mana og i prosessen ta minst mulig skade tilbake.

UA + CoA + Corr + Siphon life er som regel alt for mye damage til å drepe en mob, 20-30-40% av damagen går til spille fordi moben er allerede død. Dermed: 20-30% av manaen du brukte er totalt bortkasta(Du må jo fortsatt ha litt slingringsmonn). Bli BEVISTE på de valgene du tar som warlocks, et helt arsenal av ganske forskjellige dots er det som gjør classen til den du må tweake mest mulig for å få høyest grad av effekt. - Å finne en balansegang mellom dots, mobens hp, damage, mana, fear, pulling, løping, looting, pet, drain life, life tap osv er utfordringen som warlock.

De fleste fotm-reroll-warlocks er spesieeeelt dårlige på dette. Det krever faktisk mye mer innsats og tanke bak taktikken din enn bare charge, mortal strike, whirlwind -> repeat.

CoA koster lite mana per damage, men gjør mest damage mot slutten av spellen, det er naturlig å ha denne som førsteprioritet.

vs

UA koster bittelitt mer mana, og gjør omtrent samme nytten som corruption på npcs, gir *ikke* shadowtrance, og har caaaaasting time: Du må stå stille, blir interrupta, du kan ikke caste mens du springer. Dette er i utgangspunktet en PvP spell og er definitivt ikke det mest effektive i sologrinding.

Men hvis man ikke går tom for mana uansett, går det jo bare fortere å drepe moben:P Du snakker om at du ikke skal gi fra mer mana enn akkurat nok til å drepe moben, men klager likevel på at UA ikke gir Shadowtrance? Hvis du har lagt på dots som dreper fienden akkurat er det unøvendig og manaineffektivt med bolts^^

Og hvis man sologrinder har ikke en dot med casting tid så mye å si. Hadde den vært instant, måtte man allikevel ventet på global cooldown. Vet man ikke får løpt rundt å casta den, men har ikke så stort behov for det.

8534470[/snapback]

Enig i den. Jo fortere mobs detter jo bedre. Hva slags skade er det i å ha flere dots på dem da. Når man lifetapper og drainer så er man jo på fullt liv og nesten full mana etterpå uansett + at man kan bruke Dark Pact.

Lenke til kommentar

vs

8526917[/snapback]

ikke noe proplem å holde mana oppe me UA +CoA+Corr+ siphon og drain til slutt.. Holder Hp oppe, så slenger på life tap og en dark pact!

Lenke til kommentar

Til PVP regner jeg med? Eller til raiding?

http://www.wowhead.com/?talent=IVMbZ0xZxx0tr0tAuAo

Det er hvertfall den jeg har brukt litt til pvp... Manaineffektivt som bare faen, men den gir ganske greit med burst og julig. Får du deg masse +fire damage kan en soul fire crit virkelig svi! Soul fire er vel den spellen i spillet med høyest direct damage?? mener jeg har lest det et sted, men er ikke sikker:P

Lenke til kommentar
Til PVP regner jeg med? Eller til raiding?

http://www.wowhead.com/?talent=IVMbZ0xZxx0tr0tAuAo

Det er hvertfall den jeg har brukt litt til pvp... Manaineffektivt som bare faen, men den gir ganske greit med burst og julig. Får du deg masse +fire damage kan en soul fire crit virkelig svi! Soul fire er vel den spellen i spillet med høyest direct damage?? mener jeg har lest det et sted, men er ikke sikker:P

8539518[/snapback]

Til pvp ja.. takk:)

Må si jeg har aldri hatt det artigere i Battleground noensinne:P Første gang jeg går destru:D

Lenke til kommentar

Imp. Lifetap i pvp? ehh?

BUILD

Du skal ikke leve lenge nok til å gå oom uansett. Drepe, drepe, drepe, drepe, dø. Drepe, drepe, drepe, drepe, dø. ^_^

Desuten, Soul Leech er suxxor. Høres bra ut, men dét du får igjen er minimalt.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Imp. Lifetap i pvp? ehh?

BUILD

Du skal ikke leve lenge nok til å gå oom uansett. Drepe, drepe, drepe, drepe, dø. Drepe, drepe, drepe, drepe, dø. ^_^

Desuten, Soul Leech er suxxor. Høres bra ut, men dét du får igjen er minimalt.

Bruker stort sett enten succubus for seduce eller bikkja for stealth detection til pvp jeg... Så synes det er bedre å få en dugendes life tap, og liv tilbake ved damage... Virker kanskje minimalt, men det kan redde deg en god del ganger...

Lenke til kommentar

Bare lurte på om jeg burde slenge på mer + crit gems? Kjører SM/Ruin og har 12.5% critchance og 800 +dmg. Har ikke noe problemer med å toppe dmgmeter eller no, men lurer rett og slett om jeg trenger mer?

Lenke til kommentar
http://www.wowhead.com/?talent=IVMriRckqtbZZxx0tr0z

Tror den der gir bedre damage i raids, og den er absolutt levebar i PVP!

8553203[/snapback]

Hvor ofte bruker du shadowbolts egentlig? Jeg bruker de aldri hvilket gjør ruin ganske bortkastet for og være helt ærlig. Og når du ikke engang har nightfall til og gi instant shadowbolts så er nok ikke Ruin særlig meningsfylt i den builden.
Lenke til kommentar

Er det noen vits å lage en macro til Drain life?

Altså:

/cast [Nochanneling] Drain life

slik at jeg kan spamme knappen for å holde den oppe hele tiden, selv med interrupts, og ikke bruke ekstra mana på en ny hvis den fortsatt ticker (pga. Fel Concentration)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som er i Axemen, han har en afflictionlock.

Jeg fikk se weboversikten deres over hvilke spells som gjør mest damage i raid.

For han som lock så var lifedrain langt foran andre spells i damage.

Trikset er selvfølgelig å specce slik at lifedrain gjør mest skade med alle dots oppe og å sørge for å holde target full av dots og ellers lifedrain.

Bruke dark pact for å fylle opp mana.

Shadowbolt var langt nede på damage oversikten.

Lenke til kommentar
http://www.wowhead.com/?talent=IVMriRckqtbZZxx0tr0z

Tror den der gir bedre damage i raids, og den er absolutt levebar i PVP!

8553203[/snapback]

Ikke nightfall? 1 poeng i shadow embrace? Ville heller bytta ut Contagion, imp howl og imp agony med DE og evt imp imp. Bruker ikke agony i Raid uansett.

8553564[/snapback]

Grunnen til at man som affliction lock har ett poeng i Shadow Embrace er fordi man da får en ekstra debuff som teller opp mot Soul Siphon. Med andre ord: 1 poeng i Shadow Embrace gir 5% mer life/mana når man bruker Drain Life/Mana.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...