Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Har en level 57 warlock nå, og vurderer om jeg skal respecce fra Affliction til Demonology.

Trives egentlig godt med builden jeg har nå, Dark Pact er jo konge.. Men hadde litt lyst til å prøve noe nytt også.

Har noen av dere noen anbefalinger om jeg eventuelt burde fortsette som Affliction, eller respecce til Demonology. Satser på rask leveling, solo. :D

Hadde vært fint med en link der jeg ser builden jeg burde ha akkuratt nå, og en jeg kan bygge meg opp til etterhvert som jeg levler

 

Er sikkert en del sånne poster før, men gidder ikke bla meg gjennom 151 sider..

Takker for svar ;)

 

EDIT: Liten skriveleif as always :tease:

Endret av Burg
Lenke til kommentar

Vil tru Dem/Ruin er noko for dykk begge... På lvl 40 har eg sjølv tenkt å byrje byggje dem, men er altfor glad i Affliction til å gje slepp på den. Ein balansert måte å få mest mogleg av det beste frå aff, samt felguard er målet. Men det er umogleg å få det beste frå begge verdener, så eg får sjå... Men frå min gamle lock på 60, var dem/ruin eit fint alternativ til Affliction...

Lenke til kommentar

Tenkte litt mer spesifikt jeg men...Tror du at du kan gi en link til en build som er mest mulig effektiv for grinding.

Litt av det jeg lurte på var om noen av dere visste hva som egner seg best til leveling, om det er enten Affliction, eller Demonology?:)

Lenke til kommentar

Lock er krevande, mangefasettert, utfordrande og ufatteleg gjevandes. Om du er van med classer som ikkje er avhengeg av pet, eller ikkje er tilstrekkjeleg van med PvP, (Om det er målet.) er lock ein class ein lett blir frustrert av. Men kan du styra kreftene du får å rå over, får du ein fantastisk speleoppleving. Lykkje til:)

Lenke til kommentar
Hei alle medwarlocker. Jeg har en lvl 40 warlock jeg kjeder meg litt med. Jeg vil få den litt gøy. Noen som kan anbefale en spec og spille stil som er litt spesiell?

 

Helst ikke affliction, ikke full. Var det før.

8352712[/snapback]

Speccet full demonology jeg. Det er veldig morro egentlig =) kan ta opp til 4 andre på min lvl uten problemer. klarer 5 men det er vanskelig

Lenke til kommentar
Hei alle medwarlocker. Jeg har en lvl 40 warlock jeg kjeder meg litt med. Jeg vil få den litt gøy. Noen som kan anbefale en spec og spille stil som er litt spesiell?

 

Helst ikke affliction, ikke full. Var det før.

8352712[/snapback]

Speccet full demonology jeg. Det er veldig morro egentlig =) kan ta opp til 4 andre på min lvl uten problemer. klarer 5 men det er vanskelig

8355406[/snapback]

Bare fire? :innocent:

Lenke til kommentar

Ja. Her kommer da den såkalte "lock guiden" som helt sikkert alle større guild har. Jeg setter veldig pris på om dere andre som kan lock, gjerne kommer med innspill, retter feil etc.

 

Jeg håper noen som har spillt mye PvP kan hjelpe meg med denne delen. Jeg synes PvP selv er ufattelig kjedelig, og spiller det derfor ikke. Og ja, jeg suger i PvP

 

Version tracker.

 

1.0 La opp grunnleggende. Dvs, starten. Ble lei, og fortsetter senere

 

Innhold.

 

1.0 Generelt om lock

1.1 Lockens plass i et raid

1.2 Lockens problemer i et raid.

 

2.0 Utstyr for PvE

2.1 Utstyr for PvP

2.2 Utstyr for spesielle situasjoner (ragnaros etc)

 

3.0 Builds generelt.

3.1 Draintanking (drainlock)

3.2 Bubblelock (SL)

3.3 Conflag (Destro)

3.4 SM/Ruin lock

3.5 Spennende hybrid/supporter build

3.6 Andre builds.

 

4.0 Addons/macros for oss locks

 

5.0 Kilder

 

Så, la oss begynne.

Lenke til kommentar

1.0 Generelt om locks

 

Slik jeg ser det, så er locks først og fremst en debuffer/supporter klasse i et raid. Vi kan ikke heale, vi kan ikke ta mye skade (relativt), og vi har ikke den høye dps'en. Våres rolle er litt diffus sånn sett. Men, vi har jo noen tricks opp i armen. Vi har noen debuffer (alt for få, og for sucky desverre), som er gull verdt. Vi holder ut veldig lenge (Tror i teorien vi kan holde ut kamper på så mange timer vi vil), og vi har en "helt grei" dps. Så, hvordan benytte seg av dette da?

 

1.1 Lockens plass i et raid.

 

Man kan spørre seg, hvorfor i helsike ta med seg mer en 1 lock i et raid. Det holder jo det, gjør det ikke? Bare vi får CoE så, kan vi heller ta med flere mager som har langt høyere dps enn det locker har. Vel, vi har noen fordeler.

 

-DoT'ene gjør skade selv om vi tusler rundt i svime.

-Mana er jo så og si nesten aldri noe problem med litt planlegging.

-Vi har muligheten til å heale oss selv til en viss grad

-Banish (jajo. Stort sett ikke brukelig utenfor DM/MC)

-Wipe prevention (SS, healtsone, Blood pact)

-Debuffing

 

Med dette i tankene, er det veldig viktig at vi husker å spille klassene rett. Om du legger merke til at ingen kaster CoE, så gjør det. Vi jobber som et team, og selv om du ikke får registrert denne ekstra skaden som din på damage meterene, så er det med på å ta ned mob'sene. Er vi flere locker, isåfall CoS også. MAnge rogues/melee dps? CoR er svaret. Vi er en liten bag of joy, med litt for enhver annledning.

 

Husk gjerne å "peke" deg ut en healer i starten på et raid, og sørg for at denne har SS hele tiden. Til gjengjeld skal du se at denne healeren redder deg flere ganger iløpet av en tur. Jeg tar gjerne den jeg har i min gruppe som regel (skremmende ofte Rio).

 

1.2 Lockens problemer i et raid.

 

Her er det noen ting vi må holde i tankene folkens.

 

Enhver mob har kun 16 debuffslots. Dette er noe vi ofte krøller til for osselv. Hvorfor, jo, se her. Siste turen i MC, så var vi 5 (eller 6) locks med. når en mob har 16 debuffslotter, og alle vi så gjerne vil kaste CoA, Siphon life, Corruption og Imolation, så tar vi alt opp 4*5 = 20 slotter. Det som skjer når det alt er 16 debuffer på en mob, og det kommer en til, vil den eldste bli skjøvet ut av listen, og forsvinner i det store intet. Derfor (hovedregel i 40 mannsraid):

-Bruk så få debuffslotter som mulig! Ikke kast eksempelvis CoA i det hele tatt. Denne gjør mestparten av skaden mot sluttet, og bli skjøvet ut av listen før den rekker å gjøre noe særlig skade. Waste of mana

-Kast ikke immolation (såklart med mindre du er conflag specca, men bare da)

-Sørg for at CoE og CoS er på hele tiden. Dette gir oss så mye mer skade, en en corruption, eller noe slikt.

-Har du en siphon life på mob'en? Isåfall, det er ikke noe poeng at den er der, om du har full health, og masse mana. Denne gir deg liv, som igjen gir mana etc. Har du ikke bruk for det, så la vær å kaste.

-Ikke bruk life tap som en idiot. Dette er kanskje den beste spellen vi har, men den kan så utrolig lett misbrukes. Vi har som sagt noen måter å heale oss på, men ikke finn på å bruk den i en kamp, hvor du har lite liv, og du vet mobsa gjør aoe skade. Og, ikke bruk den etter kampen. Da fortjener du ikke heal.

-Så, noe som både healere og locker bør vite. Heal oss gjerne. Dvs, vi skal aldri tappe oss såpass at vi begynner å bli kritisk. Og, selv om vi kan heale osselv igjen, så tar det litt lengre tid. Bruk gjerne en liten flash heal (eller hva nå enn det heter), men ikke la det gå på bekostning av raidet. Og locker, ikke prøv noen "smarte" komboer. Det å tappe seg helt ned, bare for å draine life, bli avbrutt, draine igjen, er en dårlig kombo. Du ender ut i null, og har kastet vekk 1 minutt av kampen uten å gjøre noen reel skade.

 

Vi har også et annet problem, og det er aggro managment. Vi kan ta aggro (relativt lett), men vi har ikke noen måte å begrense den på (ikke helt sant. Vi har 2 måter. Fullt tier 2 sett, eller en IMP i en demonology build). Vær så snill og hold dette i minnet. Jeg satser på, og forventer at alle har KTM threat meter installert, så om du ser at du kommer høyt opp, så kan det kanskje være en fordel å regenere litt mana, og bare bruke wand (+en siphon life om du ikke har fullt). Og, gi tankene en mulighet til å få aggro før man spyr på masse dot's og shadow bolt crits.

 

2.0. Utstyr for PvE

 

Jeg skal ikke liste opp Hva som er "bra" utstyr her. Skal mer lage noen retningslinjer om hva man bør velge, og hva man bør tenke på når man velger.

 

-Husk at du gjerne skal være med hele kampen. Ikke gimp deg med å bruke utstyr som bare eks. gir +crit chance. En god lock er en som greier å gi en ok dps så lenge en kamp varer, og enda har muligheten til å fortsette.

-Kjører du eks. SM/ruin build, så ikke utelukk +crit chance. Men, det er en gylden mellomvei her. Det er viktig at du allikavel har manapool/helse å jobbe med.

-Helse = mana hos oss. Faktiskt, 100 health = 120 mana (stort sett). Dermed, stamina foran int (om du MÅ velge. Og igjen, mellomvei. Ikke 5 i stamina foran 20 int.).

-+dmg er alltid fint som en slags "bonus" på ting. Har du en slags "dps" build, så er dette en veldig viktig faktor.

 

Er ikke så veldig mye mer å si. Er vel neppe noe poeng i å si noe mer heller, da det virker som om alle locker i guildet vet alt dette fra før.

 

2.1 Utstyr for PvP

 

Som sagt, her håper jeg virkelig på innspill ifra andre, men et tricks i PvP, er veldig mye og høy Burst damage. Og, du slipper å tenke på aggro. Stamina, +crit, og +fire damage er stikkord her. Spam Searing pain så det synger etter

 

2.2 Utstyr for spesielle sitasjoner

 

I noen situasjoner, krever det at man bytter utstyret for å tilpasse seg. Ragnaros som vi koser med, er et eksempel på dette. JEg håper at alle locks greier å komme opp i 100FR på noen lure måter. Men, det som er viktig, IKKE GIMP. Om du har 300 i FR så hjelper det ikke om du har en minimal manapool som er tom etter 2 shadowbolts, og ditto health. Som sagt tidligere, en gylden mellomvei.

Lenke til kommentar

3.0 Builds generelt

 

En ting skal locker ha. Vi kan så og si ikke få en dårlig build, med mindre vi går inn for det.

 

Her, hos oss i BBV, så lar jeg locker selv velge hva slags build de vil ha, og som passer deres spillestil best. Men, noen talents er allikavel verdt å styre unna. De kommer her.

 

Improved Curse of Weakness - Tier 2 affliction.

 

Denne kalkulerer utifra hvor mye debuffingen er, ikke 20% mindre total skade. Og, siste rank av CoW er 20 eller noe slikt? Så, om du bruker 2 poeng her, så minsker du med andre ord fysisk skade med 22 points istedenfor 20 points. Hurra

 

Improved Drain Soul - Tier 2 affliction.

 

Ja.. Til tross av det mange tror, så trenger du ikke kill shotte med drain soul. Derimot, må du draine når mob'en dør. Og, hva gir den? jo, ~250 mana tilbake. Vel.. JEg synes dette er totalt unødvendig bruk av 2 talent points. Hurra, jeg fikk 250 mana av onyxia, og er klar for neste mob..

 

Improved Life Drain - Tier 2 affliction

 

Øker life drained med 2% for hvert poeng. Tar ikke med +dmg gear du har, så om du bruker 5 poeng her, så vil du draine 71 health/s istedenfor 66 health/s. Høres ut som om en dårlig deal spør du meg. Kan i likheten med Drain mana brukes som en "filler" for å komme lengre opp i treet da.

 

Improved curse of agony - Tier 3 affliction

 

Vel.. En bug er delvis med på å gjøre denne teit. Du får bare bonus ut ifra base damage, og ikke fra +dmg gear. Og, hvor ofte bruker man CoA i raid? Du tippa rett: aldri!

 

Improved Drain Mana - Tier 4 affliction

 

Hvorfor drainer du mana? Jo, det er enten 1 av to grunner. Enten fordi du har bruk for mana, eller fordi du skal tømme mob'en for mana. Da skal du gjøre det, ikke gjøre en veldig liten triviell skade. Men, kan som sagt brukes som en filler.

 

Improved Health Funnel - Tier 2 demonology

 

Hva gjør du i raid? Jo, du tusler rundt med imp'en kjeftende på slep. That's it. Kan ha en verdifull betydning i Grinding/PvP da. Men, i raid? Kan tenke på et sted, og det er Garr (om du bruker blåbæret).

 

Improved Enslave Demon - Tier 5 demonology.

 

Hvor ofte enslaver du? Hadde den bare påvirket enslave tiden/ re-inslave penaltien...

 

Improved Firestone/Spellstone

 

Dette gidder jeg ikke kommentere engang. Har noen ever brukt noen av disse?

 

3.1 Draintanking (31/x/x)

 

Denne er først og fremst genial å levle opp/grinde med. Du har null nedetid. Du dotter mob'en, drain life, og når kampen er over, drainer IMP'en tom for mana mens du leter etter neste mål.

 

Pros: Null nedetid, helt grei skade, ekstra sted å hente mana fra om du ikke kan bruke Lifetap.

Cons: 30 Y shadowbolt.

 

3.2 Bubblelock (x/31/x)

 

Du har armen full av tricks, og kan tilpasse deg enhver situasjon. Også kongen av 1vs1 PvP

 

Pros: Threat reduction, Shield, kjapp summon om det trengs, tåler mye juling. Kjempe PvP build.

Cons: Du har ikke rekkevidden, ikke topp skade.

 

3.3 Conflag/pyromancer (x/x/37)

 

Ild, ild og ild. Veldig mye (og høy) burst damage.

 

Pros: Høy burst dmg (pass på aggro).

Cons: Tja. I mc er desverre endel immune mot fire dmg. Surt det..

 

 

3.4 SM/ruin (30/0/21)

 

Ser eksempelvis slik ut: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...050005122000100. Stort mer dps får du ikke pressa ut av en lock..

 

 

Pros: Du gjør mer shadowdmg en en shadowpriest på speed. Rekkevidde på DoT's og Shadowbolts.

Cons: Ikke Demonic embrace/imp imp/hs. aggro når dine crits virkelig klinker til. Nedetid når du farmer.

 

3.5 Spennende hybrid/supporter build (21/8/21 +1 )

 

Denne er litt artig. Eksempel kan ses her:http:// http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...550005122000100.

Du gjør ikke den store skaden, men spiller først og fremst din rolle som en supporter klasse i raid. Grunnen til kun 1 poeng i HS, er at folk har (stort sett) enten 0 eller 2. Med denne får tankene 3 stener. Du komplementerer også andre locker bra her.

 

Pros: imp HS, ekstra rekkevidde på dot's + DD

Cons: Ingen spesielle. Men, du tar den ikke helt ut på noen måte(bortsett ifra akkurat raid support)

 

3.6 Andre builds.

 

Kommer når det kommer Du har uendelig mange varianter innefor builds, men jeg tror jeg har dekket "hovedmålene" med disse buildene som er her.

Lenke til kommentar
Enhver mob har kun 16 debuffslots. Dette er noe vi ofte krøller til for osselv. Hvorfor, jo, se her. Siste turen i MC, så var vi 5 (eller 6) locks med. når en mob har 16 debuffslotter, og alle vi så gjerne vil kaste CoA, Siphon life, Corruption og Imolation, så tar vi alt opp 4*5 = 20 slotter. Det som skjer når det alt er 16 debuffer på en mob, og det kommer en til, vil den eldste bli skjøvet ut av listen, og forsvinner i det store intet. Derfor (hovedregel i 40 mannsraid)

 

 

FEIL! Alle mobs har nå 40 debuffslots etter TBC.

 

Og locker, ikke prøv noen "smarte" komboer. Det å tappe seg helt ned, bare for å draine life, bli avbrutt, draine igjen, er en dårlig kombo. Du ender ut i null, og har kastet vekk 1 minutt av kampen uten å gjøre noen reel skade.

 

Dette funker utmerket med afflictionspecc. 70% sjense for ikke å bli interupted gjør susen.

 

Vi har også et annet problem, og det er aggro managment. Vi kan ta aggro (relativt lett), men vi har ikke noen måte å begrense den på (ikke helt sant. Vi har 2 måter. Fullt tier 2 sett, eller en IMP i en demonology build).

 

Vi har talents i alle tallent trenen som reduserer threat. Imp drain life i affliction og destructive reach i destro.

 

 

Det var mye utdatert der ja. Tok nå de jeg synes var verst.

Endret av PyroCX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...