Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Holder på å levle min første Warlock karakter, og jeg trenger råd angående talent-build og hvilke stats jeg burde gå for på utstyret. Jeg driver med litt PvP, men for det meste questing.

 

Og et lite spørsmål: Når kan jeg lære å summone? Eller er det noe jeg har helt fra "begynnelsen"?

Endret av MrSkatun
Lenke til kommentar

41-43/5-8/resten :)

 

Affliction eier i pvp og pve, men ganske annerledes spillestil enn andre specs :)

 

Respecca nettopp 41/5/11, for deretter å ta imp Agony igjen. Demoic Aegis er imo ikke verdt det. 6% er ingenting når du ser hva du får om du har drain talentet (husker ikke navn), men 30spelldamage er ikke verdt 3talent points. Shadowburn og bane ftw.

 

Edit: Summon er vel lvl 20 req. Gru deg :p

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Aww.. nerf.. har spilt Anarchy Online en god stund, men har egentlig ikke noe ugjort i spillet, så jeg innstallerte en trial-versjon av WoW. Har en Gnome Warlock på lvl 10 med ny pet :D Traff en lvl 58 priest som antagelig kjedet seg, i allefall fikk jeg en bra rundtur, samt at han overtalte meg til å joine orgen hvor hans alt var i. Jeg var egentlig motstander av å joine org, fordi jeg vet hvor mye det kan ta av tid. Men han bedyret ingen raid/play/lvl pressure, så da så. Jeg er jo egentlig sosialt anlagt lol..

Så får jeg se hva mine andre spillvenner fra AO gjør. de fikk 1 gull hver for å hjelpe en å lage en org lol. 1 gull er mye når man er lvl 2, og ikke har noen rike alts :p

 

Bruker daggers,de er ganske gimpy, noe quest-rewardgreier, men hånd våpen for Warlock er kanskje ikke så viktig?

 

Fant mye hjelp på denne siden: http://www.thottbot.com/

 

Spiller på Blade's Edge (US server) sikkert ingen andre her som gjør det :S

 

Har 7 dager igjen av trial-account, men dette var fristende å fortsette med. Kul grafikk, ingen lag, quests er morsomme.. Sikkert grinding og farming her også, men det er nytt og interessant :D

 

 

Var litt usikker på hva slags talent jeg skal traine, men mining og herbalism kankskje? Engineering er det jeg har økt skill på som default, men det er vel ganske dyrt, og engineering krever mining.. så.. er det dumt tenkt eller vil det være bra?

Endret av Aachel
Lenke til kommentar
http://wow.allakhazam.com/profile.html?677945

 

Talents der. 47/14/0

8001132[/snapback]

Har du prøvd de andre trærne noe særlig da?

Hvordan spiller du typisk i en 5/10-manns gruppe? Dotter alt? Spammer shadowbolts? Drainer?

 

Leker for tiden med fire-build, som forsåvidt er artig nok. Men jeg merker at den builden er relativt elendig til grinding (spes fire elementals) og soloing. Funker fint i 5-manns dog.

Lenke til kommentar

Jeg er atm 41/4/0 full affliction mao. Dette er jo ganske elendig i 5-mans. Dotting er ikke særlig effektivt på mobs som dør på 3-4 sekunder. Bosser er noe annet. Til grinding og soloing så funker det helt ok, men også her kan kanskje Demonology med Felguard være et bedre valg. Vet ikke helt hvordan affliction er i outlands instancene da.

 

SM/Ruin kan det være noe? Hvordan er det til soloing evnt grinding?

Lenke til kommentar
http://wow.allakhazam.com/profile.html?677945

 

Talents der. 47/14/0

8001132[/snapback]

Har du prøvd de andre trærne noe særlig da?

Hvordan spiller du typisk i en 5/10-manns gruppe? Dotter alt? Spammer shadowbolts? Drainer?

 

Leker for tiden med fire-build, som forsåvidt er artig nok. Men jeg merker at den builden er relativt elendig til grinding (spes fire elementals) og soloing. Funker fint i 5-manns dog.

8028577[/snapback]

 

jeg kjører omtrent samme spec som psilo... det jeg gjør i grupper er å dotte opp alt som ikke blir cc-et, life tap for å få tilbake litt mana og så bruker jeg drain life som dps.. ShadowBolt når Nightfall proccer.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har vært affliction en god stund nå(respec for leveling) og har litt lyst til å gå tilbake til destruction. Hvordan er dette med tanke på raiding osv. da guildet nettop har begynt i karazhan?

 

Tenker da på noe slikt som dette.

 

Liker affliction men det var noen som jeg prata med i går som mente at Destruction var eneste gode "raiding speccen" som var der ute for Locks...

 

Er det noen som har prøvd begge deler som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Hei

 

Har vært affliction en god stund nå(respec for leveling) og har litt lyst til å gå tilbake til destruction. Hvordan er dette med tanke på raiding osv. da guildet nettop har begynt i karazhan?

 

Tenker da på noe slikt som dette.

 

Liker affliction men det var noen som jeg prata med i går som mente at Destruction var eneste gode "raiding speccen" som var der ute for Locks...

 

Er det noen som har prøvd begge deler som har noen innspill?

8029193[/snapback]

 

Skeptisk til At Destruction skulle være bedre enn Affliction for raiding. Det tror jeg ikke på før jeg får se det :tease: Destruction Warlocks krever mer healing, og de trenger lenger tid på å draine seg opp igjen, altså de får mindre tid til å gjøre damage!

 

Edit: Nå har jeg ikke testet Destruction speccs på level 70, men slik jeg ser det på papiret vil jeg tro Affliction > Destruction.

Endret av zbegra
Lenke til kommentar
Skeptisk til At Destruction skulle være bedre enn Affliction for raiding. Det tror jeg ikke på før jeg får se det  :tease: Destruction Warlocks krever mer healing, og de trenger lenger tid på å draine seg opp igjen, altså de får mindre tid til å gjøre damage!

 

Edit: Nå har jeg ikke testet Destruction speccs på level 70, men slik jeg ser det på papiret vil jeg tro Affliction > Destruction.

8029234[/snapback]

Kommer litt an på om hvilke valg du har av talents og gear. Critter du mye, vil du ha 20% shadow debuffen oppe ganske mye og da vil nok destruction gjøre mye skade over kort tid.

 

I 5-manns synes jeg ofte at mobs går så raskt ned at man ikke rekker få noe "glede" av skaden dot's kan gi. Mulig i lengre kamper at affliction er bedre, og om en sloss med flere mobs samtidig, og kan dotte alle mobs uten å få aggro. Men min erfaring er at dotsene går 2-3 tick og det er det.

 

Men er man i et guild som setter en i gruppe med en shadowpriest og ikke tvinger en til å være imp-gimp, er helt klart en variant av en ruin-crit build bedre på dps. Spesielt mot single targets. Seed of corruption med mye crit er også relativt festlig på mange targets, men en smule uberegnelig om en skal drive med noen form for sheeping o.l.

Lenke til kommentar
Skeptisk til At Destruction skulle være bedre enn Affliction for raiding. Det tror jeg ikke på før jeg får se det  :tease: Destruction Warlocks krever mer healing, og de trenger lenger tid på å draine seg opp igjen, altså de får mindre tid til å gjøre damage!

 

Edit: Nå har jeg ikke testet Destruction speccs på level 70, men slik jeg ser det på papiret vil jeg tro Affliction > Destruction.

8029234[/snapback]

Kommer litt an på om hvilke valg du har av talents og gear. Critter du mye, vil du ha 20% shadow debuffen oppe ganske mye og da vil nok destruction gjøre mye skade over kort tid.

 

I 5-manns synes jeg ofte at mobs går så raskt ned at man ikke rekker få noe "glede" av skaden dot's kan gi. Mulig i lengre kamper at affliction er bedre, og om en sloss med flere mobs samtidig, og kan dotte alle mobs uten å få aggro. Men min erfaring er at dotsene går 2-3 tick og det er det.

 

Men er man i et guild som setter en i gruppe med en shadowpriest og ikke tvinger en til å være imp-gimp, er helt klart en variant av en ruin-crit build bedre på dps. Spesielt mot single targets. Seed of corruption med mye crit er også relativt festlig på mange targets, men en smule uberegnelig om en skal drive med noen form for sheeping o.l.

8029727[/snapback]

 

Hehe, apropos Seed of Corruption, prøv å pulle ALLE mobsa på Stair-eventen i ZF med SoC på 5-6 mobs. Dritmoro :w00t:

Lenke til kommentar
http://ferox-horde.de/downloads/4/warlockdps.php

 

Der er en warlock DPS kalulator. Du kan jo teste hva som er best, hvilken specc osv.

8029609[/snapback]

Hah! Kødder du? Setter du din lit til det der? Man kan faen ikke regne ut noe sånt om det så smalt. Det er ingenting annet enn faktisk erfaring som teller. Herre min hatt, tror heller på klarsynte Olga fra indre Gokkoslavia med signøynerbakgrunn og meget gode tilbakemeldinger, seriøs - ring 123-RIPOFF-321.

Lenke til kommentar
http://ferox-horde.de/downloads/4/warlockdps.php

 

Der er en warlock DPS kalulator. Du kan jo teste hva som er best, hvilken specc osv.

8029609[/snapback]

Hah! Kødder du? Setter du din lit til det der? Man kan faen ikke regne ut noe sånt om det så smalt. Det er ingenting annet enn faktisk erfaring som teller. Herre min hatt, tror heller på klarsynte Olga fra indre Gokkoslavia med signøynerbakgrunn og meget gode tilbakemeldinger, seriøs - ring 123-RIPOFF-321.

8035006[/snapback]

 

Vært flere folk som har sjekket koden bak den dps kalkulatoren, vist den var fake hadde den ikke vært sticky på wow-europe? :)

Lenke til kommentar
http://ferox-horde.de/downloads/4/warlockdps.php

 

Der er en warlock DPS kalulator. Du kan jo teste hva som er best, hvilken specc osv.

8029609[/snapback]

Hah! Kødder du? Setter du din lit til det der? Man kan faen ikke regne ut noe sånt om det så smalt. Det er ingenting annet enn faktisk erfaring som teller. Herre min hatt, tror heller på klarsynte Olga fra indre Gokkoslavia med signøynerbakgrunn og meget gode tilbakemeldinger, seriøs - ring 123-RIPOFF-321.

8035006[/snapback]

 

Vært flere folk som har sjekket koden bak den dps kalkulatoren, vist den var fake hadde den ikke vært sticky på wow-europe? :)

8038198[/snapback]

Koden? Det fins ikke noen KODE for å regne ut dps... Du mangler uansett en avgjørende faktor: Inputten fra menneskene som spiller.

 

At mattestykket bak er fullstendig feilfritt skulle bare mangle. Men det er ikke poenget.

 

Alt den kan gjøre er å stille en helt steril hypotese med utgangspunkt i en ikkeeksisterende situasjon, en helt ideell, mekanisk og udynamisk situasjon... Med half a brain kan du stille en bedre hypotese selv om de reelle scenariene.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...