Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt riktig, dispel burde være et godt våpen mot dots nettopp fordi det er slik Dispel skal fungere, nemlig et middel for å dispelle rask som andre kaster på deg.

For øvrig er det helt fjernt å fremstille warlocker i en slik "offerrolle" slik du gjør nå, ettersom det kun er prester og paladiner som kan dispelle på denne måten.

 

"Unstable Affliction" er ikke motvåpenet, Dispel er.

Det dere nå har fått er et motvåpen mot motvåpenet.

7624407[/snapback]

Du glemmer at en warlock som har gravd seg så dypt i Affliction-treet har gitt avkall på MYE burst damage, overlevelsesevne osv. DoTs er basisen i en Affliction-build, og IMHO virker det heller ikke riktig at klasser skal kunne fjerne nærmest samtlige av en slik speccet warlocks angrep uten vanskeligheter.

 

Edit:

La til quote.

Endret av LarsM
Lenke til kommentar
Hehe, argumenterer mot deg selv nå. Jeg kan ikke skjønne annet enn at både locks og hønters får en nerf før eller siden og den er velfortjent.

7624876[/snapback]

Hvorfor mener du at du ikke har en sjans mot locks? Duel dem, finn ut hvilke angrep de bruker og når de bruker det, duels er en god måte og lære og sloss mot classes.
Lenke til kommentar
Helt riktig, dispel burde være et godt

Du glemmer at en warlock som har gravd seg så dypt i Affliction-treet har gitt avkall på MYE burst damage, overlevelsesevne osv. DoTs er basisen i en Affliction-build, og IMHO virker det heller ikke riktig at klasser skal kunne fjerne nærmest samtlige av en slik speccet warlocks angrep uten vanskeligheter.

 

Edit:

La til quote.

7624859[/snapback]

 

Det er jo nettopp derfor dere også har fått talentet som gir en 30% beskyttelse mot dispel.

Attpåtil har dere curse of agony, en sak som ikke kan dispelles av oss.

Hvordan er det feigt å kunne dispelle?

Det er jo en av de få tingene som kjennetegner prester/paladiner, godet som gjør at vi overlever vanvittige dots som tilogmed ville spist opp den største tank.

Men neida, nå får vi ikke lov til å dispelle engang.

 

Leste tilogmed på wow-europe forumene om flere whine-warlocker som skreik og klagde over at unstable affliction ikke var instant og tok "så lite" skade.... så jeg har forsåvidt slutta å ta warlocker seriøst.

Tilogmed uten unstable affliction så er en skokk av dots som regel døden dersom man ikke dispeller de fort nok.

 

Men nå får vi som sagt ikke lov til å dispelle dem heller.

Lenke til kommentar
Hehe, argumenterer mot deg selv nå. Jeg kan ikke skjønne annet enn at både locks og hønters får en nerf før eller siden og den er velfortjent.

7624876[/snapback]

Det påstås noen steder at det hele vil jevne seg ut av seg selv mot level 70.

7624918[/snapback]

 

Noe som egentlig er veldig korttenkt.

Riktignok vil folk få mer stamina-gear ved level 70, men de vil også få mer + damage gear i tillegg.

Samtidig har jeg sett mye rart fra betaen, der enkelte locker kunne kaste 2-3 dots på en level 70 warrior, for deretter å ikke gjøre noen verdens ting.

De døde kanskje selv, men om warrioren vant kampen var han død i løpet av de neste 5 sekundene uansett, pga. vanvittige dots.

Lenke til kommentar

Ehm, Curse of Agony er jo ein curse og ikkje magic da? Det er jo ikkje rart at du kan dispelle den...

Druids kan ikkje dispelle corruption, men kan decurse CoA.

Alt lev i ein perfekt symbiose, warlock har sine problemer dei og.

(Men ja warlocks er gode i pvp!)

Lenke til kommentar
Hvordan er det feigt å kunne dispelle?

7624933[/snapback]

 

Jeg sier ikke det er feigt å dispelle, men når du har en warlock som har lagt nærmest all sin damage i DoTs, så blir det nesten umulig for en slik å overleve dersom disse bare kan fjernes igjen.

 

Leste tilogmed på wow-europe forumene om flere whine-warlocker som skreik og klagde over at unstable affliction ikke var instant og tok "så lite" skade.... så jeg har forsåvidt slutta å ta warlocker seriøst.

Tilogmed uten unstable affliction så er en skokk av dots som regel døden dersom man ikke dispeller de fort nok.

Jeg er enig i at man ikke skal skrike etter ekstra buff på Unstable Affliction. Personlig ser jeg på UA som en spell som skal gjøre vurdering av å bare spamme dispell vanskeligere, mer enn at det er en DoT.

Endret av LarsM
Lenke til kommentar
Hehe, argumenterer mot deg selv nå. Jeg kan ikke skjønne annet enn at både locks og hønters får en nerf før eller siden og den er velfortjent.

7624876[/snapback]

Det påstås noen steder at det hele vil jevne seg ut av seg selv mot level 70.

7624918[/snapback]

 

Noe som egentlig er veldig korttenkt.

Riktignok vil folk få mer stamina-gear ved level 70, men de vil også få mer + damage gear i tillegg.

Samtidig har jeg sett mye rart fra betaen, der enkelte locker kunne kaste 2-3 dots på en level 70 warrior, for deretter å ikke gjøre noen verdens ting.

De døde kanskje selv, men om warrioren vant kampen var han død i løpet av de neste 5 sekundene uansett, pga. vanvittige dots.

7624957[/snapback]

Det kan godt være du har rett, det er som sagt bare noe jeg leste en plass (som jeg ikke husker hvor var).

Endret av LarsM
Lenke til kommentar
Duellet en mage i dag etter å ha hjulpet en venn gjennom Scarlet Monestary. Han skrøt fælt av å være "PvPmage, eg dreper alt!"

 

Jeg duellet han (For the notice: Jeg er grønt/noe tier0 og level 50 WSG epic bracers og Soul Harvester), han i mye epics/blått PvPutstyr.

 

Jeg har 43/8/0, han et eller annet med Dragons Breath.

 

Vi dueller og jeg tar han gang på gang på gang på gang. Hovedsakelig samme rekkefølgen (noe han tydeligvis ikke merket). Spell Lock, Fear, DoTs, Life Drain. Som regel bruker han Will of the Forsaken med en gang, og smeller på Dragons Breath, Blast Wave og Fire blast. Jeg deathcoiler og Howl of Terror. Drains til han dør.

 

Han begynner å whine: "Lol eg tar deg om du ikke bruker fear!11!".

 

Neivel. Jeg bruker ikke fear.

 

Vi tar en kamp til, og samme hendelsesforløpet (bortsett fra at han får inn sine spells litt tidligere). Jeg Howler og han løper. Nightfall proccer og han dør. Jeg ler.

 

 

Note: Jeg har nettopp fått Dreadsteed! /flex. Jeg er forresten Acatosh, Moonglade. Nazrm, Kul'Tiras og Moonglade er i samme battlegroup. Om du skulle snuble over han i BG, vennligst gi han en corruption eller noe fra meg. Da skal han få se hva en Warlock med godt gear gjør med en mage med litt for mye "skills"

Et lite utdrag fra chatlog rett etterpå:

 

Edit: Beklager sucky oppløsning og elendig UI. Er på laptopen ._.

7611527[/snapback]

 

 

En firemage skal eie en affliction warlock enkelt. Han er jo i undead, så med wotf og trinket, herregud. Dragonsbreath er sykt sykt imba.

 

start med fireblast, kjør alle instants, gjerne dragonsbreath ganske tidlig siden den bare har 20 sekunders cooldown. 0 fireballs, bare scorch og instants, counterspell når han drainer life/ fear. Da må han gjøre firespells, fireward og du knuser stakkars lille pjokken. ENKELT!

 

Nå var jo du warlocken, men jeg heier på mages :p

Lenke til kommentar
Hvordan er det feigt å kunne dispelle?

7624933[/snapback]

 

Jeg sier ikke det er feigt å dispelle, men når du har en warlock som har lagt nærmest all sin damage i DoTs, så blir det nærmest umulig for en slik å overleve dersom disse bare kan fjernes igjen.

7625036[/snapback]

 

Men hvorfor det?

Det er snakk om 2 klasser som effektivt kan dispelle, og ellers sitter du igjen med 7 klasser som ikke kan det.

Allerede så har dere en 30% sjanse til å unngå dispels av dotene, noe som gjør dispel svært manaineffektiv hvis man skal spamme den.

 

Og som sagt, i tillegg til dotene har dere jo godbiter som: felhunter, fear, shadowbolts, deathcoil...

Så det å påstå at en affliction warlock er helt hjelpesløs mot en som dispeller blir litt tynt, i tillegg til at curse of agony ikke kan dispelles vanlig uansett.

 

Jeg synes heller at det blir urettferdig at de to eneste klassene som har noe de skulle sagt mot affliction, faktisk blir tatt fra dem denne muligheten.

Lenke til kommentar
Min main er nettopp en warrior. Warlocks og høntere som whiner har jeg null respekt for. Derimot har jeg lest og hørt fra flere at de rett og slett ikke synes det er gøy nå. Det er for enkelt. Sånt kan jeg definitivt respektere.

7625204[/snapback]

Da respekterer du vel meg? Hater lock som det er nå, jada jeg kan tape en kamp men herregud det er skjeldent. Jeg har bare blue gear og folk med T2/T2.5 går ofte i bakken rett og slett fordi jeg bare fearer dotter og bruker drain life.
Lenke til kommentar
Min main er nettopp en warrior. Warlocks og høntere som whiner har jeg null respekt for. Derimot har jeg lest og hørt fra flere at de rett og slett ikke synes det er gøy nå. Det er for enkelt. Sånt kan jeg definitivt respektere.

7625204[/snapback]

 

Ja, opplevd det selv.

Mange som ikke gidder å spille på hunter/warlock main lenger, fordi det mener det er for "easy mode".

Slike innrømmelser står det iallefall respekt av. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...