Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Hvordan i granskauen kan Blizzard være så frekke at de tar fra prester og paladiner det eneste våpenet de har mot 400-600 tick dots?

7624063[/snapback]

Du mener det våpenet som koster 150 mana, er instant cast og har null cooldown som fjernet dots verdt mange ganger mer mana og tar vekk bortimot all mulighet en afflictionwarlock hadde for å gjøre damage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mitt gear, omtrent 480 shadowdmg ticker corruption rundt 480 med berserker, varierer. En kompis hadde corruption tick på over 600, dots er insane ja :D:love:

7613124[/snapback]

 

Det der er så latterlig og er en av hovedgrunnene til at jeg hater warlocks nå.

Møtte på en warlock i WSG igår som hadde nesten tre ganger så mye kills og damage done som nestemann på lista.

Det eneste den talentløse lille dritten gjorde var å hoppe rundt og dotte alt han så.

Guilden klager over "whininga" mi, og spør om ikke jeg er talentløs som ikke kan klassen min bedre (prest) og dispelle dot'ene.

 

Nuh... dispeller jeg dotene (om jeg klarer det, 30% sjanse for at det ikke går engang) så tar Unstable Affliction livet av meg.

1500 damage og en silence oppå det er nok til å drepe meg, pronto.

Lar jeg dotene være i fred av frykt for en feedback fra unstable affliction, så dreper dotene meg.

Shielder jeg før jeg skal dispelle, (for å absorbere feedbacken) så har dotene spist seg gjennom shieldet før jeg rekker å dispelle engang.

Resultatet blir det samme i 99% av tilfellene = jeg dør.

 

Hvordan i granskauen kan Blizzard være så frekke at de tar fra prester og paladiner det eneste våpenet de har mot 400-600 tick dots?

Som jeg har sagt så mange ganger før: Ser jeg en warlock nå så løper jeg bare, og håper på at en gruppe på 5 horder kanskje klarer å drepe han uten at jeg selv blir drept.

7624063[/snapback]

så du mener at vi warlocks ikke skal ha noe å gjøre mot deres tilnærmet gratis "våpen" mot en affliction lock sitt eneste våpen? Så når warlocks faktisk får et motvåpen mot det syter du?

WoW 1 on 1 er ikke balansert, innse det :roll:

Lenke til kommentar
Hehehehe, det er ganske få Warlocks som har specca full affliction da, grunnen er vel at dem vil ha kjappe kills, så dem går destruction. *host*

7624162[/snapback]

 

Nåja. Min erfaring er at ca. 60-70% går felguard, 5-10% går destruction og resten affliction, iallefall rett etter patchen. Nå ser jeg mindre og mindre felguards.

 

Og, nå skal det sies at +400-500dmg ikke er noe man rasker sammen så snart man runder 60. Rundt +500dmg og Emp. Corruption gir ticks på ca. 300, oppi 360 med ZHC. Selvfølgelig mer med berserker-buff, men det gir ikke akkurat et rettferdig bilde av klassen.. alle klasser vil gjøre det bedre med den buffen.

 

Og priest vs warlock.. shadow protection-buff og heal?

Lenke til kommentar
Og priest vs warlock.. shadow protection-buff og heal?

7624299[/snapback]

 

Har shadowprotection buff på hele tiden, uten at det hjelper nevneverdig.

Uten å gimpe meg selv har jeg 103 resistance, noe som ikke holder i det hele tatt.

Å gimpe meg totalt kun for å få has på én klasse blir for teit.

 

Forøvrig nytter det ikke å heale seg opp en gang, med mindre man er en holy priest i veldig bra healing gear, da har man kanskje en sjanse til å outheale warlocken.

Som shadowpriest derimot, så er det bare å gi opp... helst løpe så fort man kan når man ser en lock.

 

PS: Jeg sier ikke at jeg forventer å vinne mot en warlock som shadowpriest, men å bli så totalt voldtatt som jeg blir nå er bare latterlig.

Lenke til kommentar
Og priest vs warlock.. shadow protection-buff og heal?

7624299[/snapback]

 

Har shadowprotection buff på hele tiden, uten at det hjelper nevneverdig.

Uten å gimpe meg selv har jeg 103 resistance, noe som ikke holder i det hele tatt.

Å gimpe meg totalt kun for å få has på én klasse blir for teit.

 

Forøvrig nytter det ikke å heale seg opp en gang, med mindre man er en holy priest i veldig bra healing gear, da har man kanskje en sjanse til å outheale warlocken.

Som shadowpriest derimot, så er det bare å gi opp... helst løpe så fort man kan når man ser en lock.

 

PS: Jeg sier ikke at jeg forventer å vinne mot en warlock som shadowpriest, men å bli så totalt voldtatt som jeg blir nå er bare latterlig.

7624346[/snapback]

Få deg bedre gear eller fortsett å drepe alle rogues og warriors uten å løfte en finger noensinne.

Lenke til kommentar
så du mener at vi warlocks ikke skal ha noe å gjøre mot deres tilnærmet gratis "våpen" mot en affliction lock sitt eneste våpen? Så når warlocks faktisk får et motvåpen mot det syter du?

WoW 1 on 1 er ikke balansert, innse det :roll:

7624252[/snapback]

 

Helt riktig, dispel burde være et godt våpen mot dots nettopp fordi det er slik Dispel skal fungere, nemlig et middel for å dispelle rask som andre kaster på deg.

For øvrig er det helt fjernt å fremstille warlocker i en slik "offerrolle" slik du gjør nå, ettersom det kun er prester og paladiner som kan dispelle på denne måten.

 

"Unstable Affliction" er ikke motvåpenet, Dispel er.

Det dere nå har fått er et motvåpen mot motvåpenet.

 

For øvrig syter jeg ikke over 1 mot 1 situasjonen, men generelt hvordan warlocker herjer i masse-pvp ved kun å stå unna og dote.

Ja, for du visste vel kanskje at hvis en prest dispeller andre, så er det faktisk presten som får skaden og silencen?

Vi trenger med andre ord ikke dispelle oss sjøl bare for å få ballesparket, det holder at vi prøver å hjelpe andre.

 

Per nå så har vi to valg dersom vi får en million doter på oss:

1. Dispelle og risikere en svær instant damage, samt en silence som sannsynligvis koster oss livet.

2. La være å dispelle av frykt for å utløse Unstable Affliction, og heller se på at vi dør sakte men sikkert.

 

Det sier seg selv at noe er galt når dotene skader raskere enn vi klarer å heale oss opp igjen.

(Og da snakker jeg kun om dotene, ikke alt annet rask som pets og shadowbolter som kommer i tillegg)

Lenke til kommentar

Få deg bedre gear eller fortsett å drepe alle rogues og warriors uten å løfte en finger noensinne.

7624397[/snapback]

 

Bedre gear?

Jeg er da allerede utstyrt i full epic utstyr, med diverse warlord, MC, BWL og AQ40 epics.

Utstyret mitt står det altså ikke på.

 

Forøvrig er det ikke bare-bare å drepe warriors og roguer.

Warrior bryter fear lett som ingenting, og om fear først feiler så er løpet kjørt.

(Selvsagt fikk warrior denne muligheten, nettopp fordi warlocker kan feare hele tiden og som er feigt mot en melee klasse som warriors. Det Blizzard sannsynligvis ikke tenkte på var at vår fear har 30 sek. cooldown, noe som gjør at vi ikke kan spamme den slik som nettopp warlockene kan.)

Roguer er lettere, jeg skal innrømme det, men etter at de fikk cloak of shadows er jobben blitt MYE vanskeligere, og ender som oftest med at jeg dør dersom roguen vet å bruke perfekte stunlocker og cloak.

Denger jeg en warrior eller en rogue avhenger det som oftest nå av at Blackout proccer.

 

Men uansett er ikke dette essensen i innlegget mitt, det jeg diskuterer her er warlocker og den latterlig enorme buffen de har fått.

Jegt har ikke noe imot å dø mot warlocker, men det er da lov å dø med æren i behold og for å ha gitt warlocken "a run for his money".

Lenke til kommentar
Har shadowprotection buff på hele tiden, uten at det hjelper nevneverdig.

Uten å gimpe meg selv har jeg 103 resistance, noe som ikke holder i det hele tatt.

Å gimpe meg totalt kun for å få has på én klasse blir for teit.

7624346[/snapback]

 

Du trenger jo ikke å gå med gearet hele tiden, da. Last ned Itemrack eller Wardrobe og sett opp et par profiler med assortert gear.

 

På druiden min har jeg f.eks. en dps-profil, en SR-profil og en tanke-profil. Ser jeg en melee-klasse, klikk, 14k armor. Ser jeg en shadowpriest/warlock, klikk, 92 SR (jobber med saken).

 

Det er ikke verre enn å plukke opp Juno's shadow, hive +10 SR på den, Eidolon talisman og 2x 17-20SR-ringer. Med buffen blir det ca. 140SR. Skal du være virkelig fin, har du Runed Stygian belt/leggings/boots, 65SR, stamina og mp5.

Lenke til kommentar
Har shadowprotection buff på hele tiden, uten at det hjelper nevneverdig.

Uten å gimpe meg selv har jeg 103 resistance, noe som ikke holder i det hele tatt.

Å gimpe meg totalt kun for å få has på én klasse blir for teit.

7624346[/snapback]

 

Du trenger jo ikke å gå med gearet hele tiden, da. Last ned Itemrack eller Wardrobe og sett opp et par profiler med assortert gear.

 

På druiden min har jeg f.eks. en dps-profil, en SR-profil og en tanke-profil. Ser jeg en melee-klasse, klikk, 14k armor. Ser jeg en shadowpriest/warlock, klikk, 92 SR (jobber med saken).

 

Det er ikke verre enn å plukke opp Juno's shadow, hive +10 SR på den, Eidolon talisman og 2x 17-20SR-ringer. Med buffen blir det ca. 140SR. Skal du være virkelig fin, har du Runed Stygian belt/leggings/boots, 65SR, stamina og mp5.

7624508[/snapback]

 

Jo det er forsåvidt lurt det du peker på der, men det sier litt om hvor langt det faktisk har gått nå.

Man er faktisk avhengig av å ha installert Wardrobe og et heftig gimpa shadowresistance-gear liggende klart, og det kun for å klare å stå imot én klasse.

Blir ikke dette litt feil?

Lenke til kommentar
Det gjeld jo for alle klassar, det er jo for å ha det 'vesle ekstra' overtaket på motstandaren din.

7624559[/snapback]

 

Det gjør jo ærlig talt ikke det.

Jeg kan ta mager uten poblem, og trenger ikke over 100 fire/frost resistance.

Jeg kan ta en balance-druid, og det uten å måtte ha over 100 nature/arcane resistance.

Venner av meg som spiller Shaman kan helt greit gå med en 2-hander mot en warrior, rogue eller paladin, uten å måtte sette på et kraftig skjold først.

 

Faktisk, så har jeg svært lite resistance mot det meste (60 fire resistance er det høyeste, alt annet ligger langt under), men kan likevel ta andre castere uten å måtte gimpe meg fullstendig.

Jeg kan tilogmed ta en pur shadow-klasse som andre shadowprester uten å måtte gimpe meg med shadowresistance.

 

Men... men men men, så kommer warlocken, og DER ligger problemet.

Selv med 103 resistance mot shadow, så hjelper det omtrent ingenting.

Når jeg sjekker combatloggen så har resistancen min omtrent aldri redusert en eneste dot i skade, da det kun ser ut til å hjelpe nevneverdig mot shadowbolter.

Hvor mye shadowresistance må jeg da ha?

150? 200?

Det er og blir gimping kun for å ta én klasse, og her skurrer det for meg.

 

 

Tankespill: Kanskje jeg like greit skal drikke en flask of the titans neste gang, og håpe på det beste?

Lenke til kommentar
Så det du seier er at du vil eige absolutt alle klassane i wow utan noko form for problemer? Jaja, då trur eg du får klage og syte lenge min ven :)

7624622[/snapback]

 

Nei det har jeg ikke sagt, men jeg sier at jeg kan vinne dersom jeg spiller korta mine riktig.

Det er ingen selvfølgelighet at jeg banker en hvilken som helst klasse, men det jeg sier er at jeg ikke ternger å konstant gå med et 200+ fire resistance sett kun for å klare å ta en fire mage.

 

Mot warlocken er ikke dette tilfelle, og det er hovedgrunnen til at jeg bare løper dersom jeg ser en warlock nå.

Lenke til kommentar
Det gjeld jo for alle klassar, det er jo for å ha det 'vesle ekstra' overtaket på motstandaren din.

7624559[/snapback]

 

Det gjør jo ærlig talt ikke det.

Jeg kan ta mager uten poblem, og trenger ikke over 100 fire/frost resistance.

Jeg kan ta en balance-druid, og det uten å måtte ha over 100 nature/arcane resistance.

Venner av meg som spiller Shaman kan helt greit gå med en 2-hander mot en warrior, rogue eller paladin, uten å måtte sette på et kraftig skjold først.

 

Faktisk, så har jeg svært lite resistance mot det meste (60 fire resistance er det høyeste, alt annet ligger langt under), men kan likevel ta andre castere uten å måtte gimpe meg fullstendig.

Jeg kan tilogmed ta en pur shadow-klasse som andre shadowprester uten å måtte gimpe meg med shadowresistance.

 

Men... men men men, så kommer warlocken, og DER ligger problemet.

Selv med 103 resistance mot shadow, så hjelper det omtrent ingenting.

Når jeg sjekker combatloggen så har resistancen min omtrent aldri redusert en eneste dot i skade, da det kun ser ut til å hjelpe nevneverdig mot shadowbolter.

Hvor mye shadowresistance må jeg da ha?

150? 200?

Det er og blir gimping kun for å ta én klasse, og her skurrer det for meg.

 

 

Tankespill: Kanskje jeg like greit skal drikke en flask of the titans neste gang, og håpe på det beste?

7624611[/snapback]

 

 

Nå er det ganske vanlig at warlocks har gear/talents som gjør at din resist betyr mindre, om du sloss mot meg, så blir vel din 103 til 20-25 tenker jeg, det hjelper på endel. :)

Lenke til kommentar
Så det du seier er at du vil eige absolutt alle klassane i wow utan noko form for problemer? Jaja, då trur eg du får klage og syte lenge min ven :)

7624622[/snapback]

 

Nei det har jeg ikke sagt, men jeg sier at jeg kan vinne dersom jeg spiller korta mine riktig.

Det er ingen selvfølgelighet at jeg banker en hvilken som helst klasse, men det jeg sier er at jeg ikke ternger å konstant gå med et 200+ fire resistance sett kun for å klare å ta en fire mage.

 

Mot warlocken er ikke dette tilfelle, og det er hovedgrunnen til at jeg bare løper dersom jeg ser en warlock nå.

7624633[/snapback]

Det er mange ganger vanskeligere for en warrior eller rogue å ta en shadowpriest enn for noen å ta en warlock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...