chma Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jaja, er vist noen som er veldig glad i å forhånds bedømme folk her(sikter til deg ja Rocambole2). Gidder ikke å si noe om du har rett eller ikke, lar det heller være, uansett jeg har ikke sakt noe som helst om pirat kopiering det var det du som dro opp. Uansett sier takk til dere som har hjulpet med, Adobe Premier er et veldig artig program bare man lærer det grunnleggende. Takk for all hjelp. 5313103[/snapback] <oftopic> Hvis du føler du har noe å forsvare så er det vel kanskje noe i det han skriver... Hvis du ikke har kjøpt/fått det, ikke har demoen og tester...hva driver du med da? Ikke vet jeg, men det er fort gjort å bli mistenkt;) </oftopic> Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Helt fra sitt første inlegg i denne tråden har Nitrius kommet med antydninger om at programvaren han skaffet seg, ikke ble anskaffet på lovlig vis. Så om han nå mistenkes for programvaretyveri, er det i høyeste grad selvforskyldt. Ellers er det ikke uvanlig i dette forumet at tyvene avslører seg selv ved å komme med banale spørsmål om bruk av programvaren som en seriøs bruker ville slått opp i manualen - som tyven selvsagt ikke har. Endret 20. desember 2005 av Beatnik Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Det her blir off topic, men HALLO! Å laste ned programvare er ikke det samme som å stjele, og Adobes produkter er såpass high-end at svært få amatører ville finne på å kjøpe det uansett. Det er derimot i Adobes interesse at amatører setter seg inn i programmene, fordi det vil føre til at flere seriøse aktører benytter programmene deres. Dette har blitt diskutert utallige ganger, men vær så snill. Slutt å være så skinnhellige. Tenk litt, så finner dere nok noen ting dere gjør som ikke er helt etter regelboka heller. Den gangen dere kjørte på rødt lys? Eller kjørte 5km/t over fartsgrensa? Det er ikke lov det heller... Lenke til kommentar
chma Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Det her blir off topic, men HALLO! Å laste ned programvare er ikke det samme som å stjele, og Adobes produkter er såpass high-end at svært få amatører ville finne på å kjøpe det uansett. Det er derimot i Adobes interesse at amatører setter seg inn i programmene, fordi det vil føre til at flere seriøse aktører benytter programmene deres. Dette har blitt diskutert utallige ganger, men vær så snill. Slutt å være så skinnhellige. Tenk litt, så finner dere nok noen ting dere gjør som ikke er helt etter regelboka heller. Den gangen dere kjørte på rødt lys? Eller kjørte 5km/t over fartsgrensa? Det er ikke lov det heller... 5334880[/snapback] For det første vil det si at vi som kjøper programvare må sponse en del som ikke GIDDER å kjøpe fordi de syns det er for dyrt... Joda, man er tjent med at amatører bruker programvare og gjør seg kjent med den. I den grad det hjelper adobe at noen sitter på gutterommet med premiere vet jeg ikke, og jeg vet heller ikke hvor mange seriøse aktører som bruker premiere. Det går vel stort sett i Avid(express, liquid osv), Mac med finalcur eller avid express, quantel(som jeg mener og å lest at tv2 er på vei til) og muligens canopus for allt jeg vet.... Ingen her har sagt at det er "kriminellt" eller helt forkastelig, men det er vi som betaler som må betale for at en del ikke gidder å bruke penger på slikt. Har man råd til en pc som kan redigere video, så har man nok råd til en form for programvare og, har man ikke råd til premiere(spørsmålet man og må stille seg, trenger jeg virkelig premiere med en gang? eller kan en som er ny og leter etter brukervennlig software klare seg med pinnacle studio 10 eller premiere elements..?) finnes det nok alternativer. Det du kan gjøre i billige programmer som elements og litt dyrere, men fremdeles relativt billige Avid Express, Liquid, Premiere osv kostet det mangedobbelte for bare noen få år siden(i den grad det lot seg gjøre på en pc mennesker hadde råd til..). Om vi holder oss til programvare, ja jeg har brukt pirat programvare, men pr idag så er allt 100% på riktige og lovlige lisenser, bortsett fra macromedia dreaweaver som jeg har trail av som jeg sikkeret ender opp med å kjøpe om 30 dager... Litt programmering har fått meg til å innse hvor vanvittig mye jobb som ligger bak feks. videoredigerings software. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå