Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs nettverks driver HVOR ?

Anbefalte innlegg

hei

Jeg lastet ned en driver til det trådløse realteck kortet mitt fra packard bell.

Downloaded i en mappe på desktop,og innstallerte ved å dobbelklikke på fila (exe) den innstallerte seg da selv,jeg anga ikke plassering for det var ikke mulig ..

så går jeg i device manger fpr å oppgradere driveren,men HVOR skal jeg lokalisere den i fra ? Visst jeg søker på at pc skal finne den selv så klarer den ikke det.. Må ikke jeg angi akkurat den folderen som driveren ble innstallert til av windows ? Og hvor er den ?

Jeg trodde det var en temp folder under windows,men fant den ikke.. pliis help ? :roll:

Ps ! fra device manager så oppdaterer jeg driveren på "nettverkskontroller" og ikke på nettverkskort ? Det ligger bare et nettverkskort under nvk ..og nettverkskontrolleren er jo gul i tillegg ...

Endret av zatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan prøve å se her f.eks.

C:\Documents and Settings\"bruker"\Lokale innstillinger\Temp

ellers kan den jo ha lagt seg på C:\Windows\System32

5279648[/snapback]

Nå prøvde jeg å innstallere den ennå en gang og riktig den la seg i adressen over som du sier, (C:\Documents and Settings\"bruker"\Lokale innstillinger\Temp)

men plutselig ble den borte (2 gule mapper) ?

Er det ikke slik at jeg kan slette alle filene som ligger i temp mappen etter at selve innstallasjonen er ferdig ?

Filene som ligger i System32 kan vel ikke slettes ?

takknemlig for så HURTIG svar persistent :D

Lenke til kommentar

I teorien skal filene som ligger i temp kunne slettes ja. Du bør ikke slette i system32 katalogen. Registret har som regel henvisning til filer i denne kataloge.

2 spørsmål:

Hvorfor vil du slette i utgangspunktet ?

Hvilken type driverfil er det du har lastet ned. Det kan selvfølgelig være at den skal kjøres og så installeres manuelt (noen få driverpakker er slik) men i de fleste tilfellene er det slik at den kjørbare fila legger inn driverne, ellers er det ofte en zippa fil som du skal pakke ut og så kjøre manuell installering etterpå ...? :hmm:

Lenke til kommentar
I teorien skal filene som ligger i temp kunne slettes ja. Du bør ikke slette i system32 katalogen. Registret har som regel henvisning til filer i denne kataloge.

2 spørsmål:

Hvorfor vil du slette i utgangspunktet ?

Hvilken type driverfil er det du har lastet ned. Det kan selvfølgelig være at den skal kjøres og så installeres manuelt (noen få driverpakker er slik) men i de fleste tilfellene er det slik at den kjørbare fila legger inn driverne, ellers er det ofte en zippa fil som du skal pakke ut og så kjøre manuell installering etterpå ...? :hmm:

5279713[/snapback]

Det er en exe fil til mitt trådløse nettverkskort "Realtek RTL8139/810x family Fast Ethernet driver" og fila heter "rtl8039v561112312003"

lastet den ned herfra

grunnen til at jeg vil slette temp filene er vel bare fordi jeg "kan" gjøre det liksom jeg har jo selve innstallasjonsfilen i en annen mappe og pluss at det blir litt mer orden og lettere å finne frem (?) :D

Lenke til kommentar

Joda, skjønner du vil slette fra temp, gjør det samme selv jeg, blir litt mere ryddig da. :D

Men om du allerede har installert driveren en gang (eller flere) så kan du , dersom du skal reinstallere fra enhetsbehandling velge å søke på windows/system32 mappa istedenfor å kjøre exe. fila og lete i temp-mappa.

Har ofte brukt den metoden når jeg tidligere måtte reinstallere isdn-modemet mitt - istedenfor å let etter driver-plata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...